Ga naar inhoud


amateur zoekt naar tips. ivm met 8 tv's


johan18

Aanbevolen berichten

Als je teveel geld hebt om 8 veel te dure en bovendien matige Loewe's te kopen dan kunnen er ook wel een paar kaarten vanaf. Maar dat terzijde.

 

Dit ruikt volgens mij naar een TV server. Dat maakt opnemen, streamen en camerabeelden bekijken een stuk makkelijker.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste

 

Wat betreft de SmartWi’s, zie ik het niet zo somber in. Er gaan maximaal 11 aansluitingen gebruikt worden. Hiervoor heb je behalve de hoofdkaart, nog een tweede en derde extra kaart nodig. Deze kosten 2,50 euro per maand extra maar daar komt nog 5 euro per maand bij voor het HD-pakket. Je betaald dus twee maal 7,50 euro is 15 euro per maand extra. Hierbij moet wel opgemerkt worden, dat op de tweede en derde kaart, maximaal het familie-pakket bekeken kan worden. Is dit niet voldoende omdat je ook zenders uit een duurder pakket wilt bekijken, dan zul je meer hoofdkaarten moeten aanschaffen. Dat wordt dan een dure grap elke maand.

 

Je kunt maximaal 3-4 ecm’s per kaart aanvragen wat wil zeggen dat je dus op 3-4 verschillende zenders kunt afstemmen voordat de kaart op zwart gaat. Ik kan me echter niet voorstellen dat je alle 11 aansluitingen gelijktijdig gebruikt. Stel dat je er 9 gelijktijdig gebruikt, dan heb je per kaart maar 3 ecm’s nodig. Dat levert geen probleem op. Het is dus een kwestie van de clientcards van de 3 SmartWi’s slim verdelen over de 11 gebruikers.

 

Tja, en het is natuurlijk altijd mogelijk dat canalDigitaal weer iets gaat wijzigen waardoor de SmartWi’s niet goed meer werken. Dat is al wel vaker gebeurt maar SmartWi kwam altijd snel met een software-update om dat probleem te verhelpen. Ik verwacht voor de toekomst niet anders. En ja, als het dan in de toekomst niet meer gaat werken, dan zul je dus meer hoofdkaarten moeten aanschaffen maar bij elke hoofdkaart kun je weer voordeling extra kaarten aanvragen. Het blijft dus wel werken.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je teveel geld hebt om 8 veel te dure en bovendien matige Loewe's te kopen dan kunnen er ook wel een paar kaarten vanaf.

Huh...? Watte? De toestellen van Loewe is wel even wat anders dan de gebruikelijke Samsung, Panasonic & Co. Ze hebben en prachtig design.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben en prachtig design

 

Ik koop geen TV voor de prachtige design bovendien valt er over smaak niet te twisten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verhaal wordt anders. De camera wordt niet geïntegreerd in de tv zenders. Deze worden vanuit de recorder verdeeld over de tv's dmv aparte kabels. Die aangesloten worden op het AV kanaal. Ook heb ik de technici van Loewe gsproken. En deze gaf aan dat er geen gebruik van een 2e coax kabel hoeft te worden voor het opnemen en bekijken van een andere tv zender.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn 2 sat-pluggen aan je tv toestel, dus waar gaat die 2e tuner zijn signaal vandaan halen ?

men zou dan de coax intern moeten doorlussen, van tuner 1 naar tuner 2. ECHTER, het is de eerste tuner die de LNB "pakt", en die LNB kan slechts een kwart van de satelliet signalen doorgeven naar die tuner (1 kwadrant, zijnde H/V polarisatie en high/low frekwentieband). Tuner 2, die is doorgelust, die is nu afhankelijk van dit kwadrant. Als tuner 1 een zender kiest met H polarisatie in de lage band, dan kan tuner 2 enkel nog kijken naar zenders die ook H gepolariseerd zijn in die lage band. Tuner 2 verliest dus 75% van zijn zenderlijst. Je kunt dus niet opnemen van een V zender indien je kijkt naar een H zender, en omgekeerd.

conclusie : die technieker is een idioot.

beide tuners moeten een eigen kabel-aanvoer hebben vanaf de multiswitch, op die manier kan je naar alles kijken & opnemen terzeldertijd.

 

nu iets over die camera's : dat "AV kanaal" is feitelijk de AV ingang van je TV. Hier past één video signaal op. Je hebt 4 camera's. Hoe ga je schakelen tussen de verschillende camera's ? en heeft die recorder dan 4x8 = 32 AV uitgangen ? Ik vrees dat ge die technieker ook gaat mogen buitenwippen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt een beetje van de tv af, plus hoe ge u gaat organiseren. Elke TV zal een CD kaart moeten hebben, ofwel rechtstreeks via een CI module, ofwel via een SmartWi (is feitelijk ook een CI module maar met een paar draadloze elementen erbij zodat de kaart kan geshared worden). Ga je richting smartwi dan heb je 2 CD kaarten nodig, 2 smartwi basismodules en 6 smartwi ontvangstmodules. Zonder smartwi heb je 2 basisabbo's nodig, 6 "tweede" kaarten en 8 CI modules .....

 

dus het beeld van de 4 camera's wordt gecombineerd in één beeld, die dan via een AV uitgang de TV binnenkomt. Dat gaat ook, maar daar gaat ge dan nog een paar AV splitters moeten opzetten indien ge dit beeld op meerdere tv's wenst te zien.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch net weer gebeld. En het probleem ligt alleen bij ziggo. De zenders die gecodeerd worden opgenomen worden in de nacht gedecodeerd. Bij ziggo was het probleem echter dat de "sleutel" om dit te decoderen om de 2 uur veranderde. Dus was het niet mogelijk om het opgenomen programma terug te kijken aangezien deze niet kon worden gedecodeerd vanwege de veranderde sleutel. Bij canal digitaal is er één zelfde sleutel die niet zo vaak wordt verandert wat dus inhoudt dat ik het opgenomen programma de volgende dag gewoon kan bekijken. Wat dus uiteindelijk inhoudt dat ik bijv RTL kan bekijken. En tegelijkertijd Veronica kan bekijken (beide digitaal uiteraard)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar komt die ziggo nu weer vandaan - is kabel en heeft niks met sat te maken. De beperking zit niet in de tv of de ontvanger, maar in de LNB. Je kan niet kijken naar een V gepolariseerde zender en terzelfdertijd opnemen van een H gepolariseerde zender, tenzij elke tuner zijn eigen kabelaanvoer heeft (= zijn eigen LNB). Overigens ben je altijd beter met een recorder die ongecodeerd opneemt, of die de gecodeerde opnames 's nachts decodeert. Ik meen dat bij CD die sleutel wel enkele dagen meegaat, ja.

natuurlijk, wanneer je een opname aan het bekijken bent, dan is de tuner vrij, en dan kunt ge nog vrij opnemen, ja. Ik behandel hierbovn het geval van rechtstreeks kijken + rechtstreeks opnemen.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude schrijft:

 

“men zou dan de coax intern moeten doorlussen, van tuner 1 naar tuner 2. ECHTER, het is de eerste tuner die de LNB "pakt", en die LNB kan slechts een kwart van de satelliet signalen doorgeven naar die tuner (1 kwadrant, zijnde H/V polarisatie en high/low frekwentieband).”

 

Dat is helemaal waar maar de eerste tuner bepaald ook welke lnb gekozen wordt, de Astra 1 of Astra 3-lnb. Dus buiten het feit dat de tweede tuner maar een kwart van de transponders kan ontvangen, kan hij ook nog maar alleen dezelfde satelliet ontvangen als de eerste tuner. Doorlussen is dus geen enkele optie.

 

Verder schrijft hij:

 

“conclusie : die technieker is een idioot.

beide tuners moeten een eigen kabel-aanvoer hebben vanaf de multiswitch, op die manier kan je naar alles kijken & opnemen terzeldertijd.”

 

Helemaal mee eens. Daarom gaf ik in bericht 12 al aan welke aansluitdoos je moet hebben waar 2 satellietaansluitingen op zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste johan18

Je schreef in je eerste bericht:

 

“ er worden in het nieuwe woonhuis 8 tv's met ingebouwde satelliet ontvangers geïnstalleerd (LOEWE) tevens worden op 3 van deze toestellen de functies van een ingebouwde recorder benut. “

 

Nu schrijf je:

 

“Dus dit betekend dat ik dus wel 2 tuners en 2 coax kabels nodig heb naar mijn tv toestel ?”

 

Dit begrijp ik niet. De satelliettuners zitten toch in de TV ingebouwd? Wil je nu gebruik gaan maken van losse satellietontvangers? Ik vraag me trouwens wel af of in die TV twee ingebouwde satelliettuners zitten. Als dat zo is, moeten er ook twee sat-aansluitingen op de TV zitten.

Als er wel 2 satelliettuners in de TV zitten, dan volstaat één CI-module en één CanalDigitaal kaart. Ze vragen wel 2 ecm’s als je kijkt en opneemt van een andere zender tegelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan schrijft in bericht 20

 

“Het verhaal wordt anders. De camera wordt niet geïntegreerd in de tv zenders. Deze worden vanuit de recorder verdeeld over de tv's dmv aparte kabels. Die aangesloten worden op het AV kanaal.”

 

AV kanaal? Wat bedoel je daarmee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...