Ga naar inhoud


amateur zoekt naar tips. ivm met 8 tv's


johan18

Aanbevolen berichten

Beste johan18

Je schreef in je eerste bericht:

 

“ er worden in het nieuwe woonhuis 8 tv's met ingebouwde satelliet ontvangers geïnstalleerd (LOEWE) tevens worden op 3 van deze toestellen de functies van een ingebouwde recorder benut. “

 

Nu schrijf je:

 

“Dus dit betekend dat ik dus wel 2 tuners en 2 coax kabels nodig heb naar mijn tv toestel ?”

 

Dit begrijp ik niet. De satelliettuners zitten toch in de TV ingebouwd? Wil je nu gebruik gaan maken van losse satellietontvangers? Ik vraag me trouwens wel af of in die TV twee ingebouwde satelliettuners zitten. Als dat zo is, moeten er ook twee sat-aansluitingen op de TV zitten.

Als er wel 2 satelliettuners in de TV zitten, dan volstaat één CI-module en één CanalDigitaal kaart. Ze vragen wel 2 ecm’s als je kijkt en opneemt van een andere zender tegelijk.

 

De tv's zijn inderdaad voorzien van sat tuners. (zie pagina 1 bericht#7) Dit is de achterzijde van de 3 tv toestellen waar trouwens alleen tegelijkertijd tv wil kijken en op een andere zender op wil nemen. Maar waarom verteld mij én de technische man van de loewe dealer én de monteur/technische van Loewe Opta Belgie zelf dat ik geen 2 coax en 2 tuners nodig heb. Hij vertelde me dat het allemaal voldoet met één coax kabel en één CI+ module+cd kaart. raar allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Johan schrijft in bericht 20

 

“Het verhaal wordt anders. De camera wordt niet geïntegreerd in de tv zenders. Deze worden vanuit de recorder verdeeld over de tv's dmv aparte kabels. Die aangesloten worden op het AV kanaal.”

 

AV kanaal? Wat bedoel je daarmee?

 

Ik bedoel hiermee dat de video out van de camera recorder naar een ?modulator? gaat die dan vervolgens het signaal verdeeld naar de 8 tv toestellen. Wat voor kabel dit is weet ik niet precies, waarschijnlijk weet u dat beter dan ik. Het kwam er in ieder geval op neer dat de camera zender te zien was op de AV kanalen. (av1/av2?HDMI?scart?)

 

ook daar vraag ik advies in met wat voor kabel ik hier het beste mee kan gebruiken.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

AV = audio-video = geel/wit/rode ingangen van de tv, eventueel ook te regelen via een scart ingang.

@ Johan : 1 tuner kan maar 1 satellietfrekwentie ontvangen. Hierop zitten dan wel meerdere zenders (meestal een stuk of 8 of 12), en die kun je dan terzelfdertijd bekijken/ontvangen. de CD zenders liggen echter op meerdere frekwenties op meerdere satellieten. Met één tuner naar ned1 kijken en rtl4 opnemen KAN DUS NIET want die zenders zitten op verschillende frekwenties; Daarvoor moet je een 2e tuner hebben, die dan een aparte kabel nodig heeft om goed te kunnen werken, of je zit met die "doorlus" beperkingen.

overigens zie ik aan je plaatje in bericht 7 duidelijk 2 sat ingangen. Waar dient die 2e ingang dan voor ? Kent die technicus zijn eigen toestellen niet ? en een sat-kabel kun je NIET splitten, wat je bvb met een coax kabel wel kan. Er moet een ononderbroken kabel gelegd worden tussen de (multi)switch en de tuner.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

AV = audio-video = geel/wit/rode ingangen van de tv, eventueel ook te regelen via een scart ingang.

@ Johan : 1 tuner kan maar 1 satellietfrekwentie ontvangen. Hierop zitten dan wel meerdere zenders (meestal een stuk of 8 of 12), en die kun je dan terzelfdertijd bekijken/ontvangen. de CD zenders liggen echter op meerdere frekwenties op meerdere satellieten. Met één tuner naar ned1 kijken en rtl4 opnemen KAN DUS NIET want die zenders zitten op verschillende frekwenties; Daarvoor moet je een 2e tuner hebben, die dan een aparte kabel nodig heeft om goed te kunnen werken, of je zit met die "doorlus" beperkingen.

overigens zie ik aan je plaatje in bericht 7 duidelijk 2 sat ingangen. Waar dient die 2e ingang dan voor ? Kent die technicus zijn eigen toestellen niet ? en een sat-kabel kun je NIET splitten, wat je bvb met een coax kabel wel kan. Er moet een ononderbroken kabel gelegd worden tussen de (multi)switch en de tuner.

 

Oke. ik ga er nu gewoon van uit dat ik 2 coax kabels nodig heb om tegelijk digitaal te kijken en op een andere zender op te nemen. Heb ik dan voldoende aan één CI+module+CD kaart?? en er moet nu dus nog een 3e coax kabel gelegd worden voor de camera beelden of kan ik beter voor een andere kabel kiezen? wat een ellende allemaal.

 

ps. de 2e sat ingang kan ik dan toch gebruiken om tv te kijken en tegelijk een andere zender op te nemen? Loewe vertelde mij dat de andere sat ingang kan worden gebruikt voor een 2e satelliet.

aangepast door johan18
Link naar reactie
Delen op andere sites

die 2e sat ingang dient voor uwen 2e tuner, om te kunnen opnemen terwijl ge aan het kijken zijt.

elke toestel moet beschikken over 1 ci-module + kaart, ook als er 2 tuners in zitten, maakt niks uit.

ik ga er wel van uit dat die loewe inderdaad 2 tuners heeft met elk een eigen ingang, niet 2 ingangen met een interne disecq verbonden met één tuner, want dat zou een ramp zijn (en dan heeft die loewe technieker nog gelijk ook) want dan zijn die toestellen totaal onbruikbaar met die multiswitch.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die 2e sat ingang dient voor uwen 2e tuner, om te kunnen opnemen terwijl ge aan het kijken zijt.

elke toestel moet beschikken over 1 ci-module + kaart, ook als er 2 tuners in zitten, maakt niks uit.

ik ga er wel van uit dat die loewe inderdaad 2 tuners heeft met elk een eigen ingang, niet 2 ingangen met een interne disecq verbonden met één tuner, want dat zou een ramp zijn (en dan heeft die loewe technieker nog gelijk ook) want dan zijn die toestellen totaal onbruikbaar met die multiswitch.

 

ik snap er echt helemaal niets meer van. wat moet ik doen om tv te kijken én tegelijk op een andere zender op te nemen.

  • heb ik nu 2 ci modules nodig+2 cd kaarten?
  • kan ik voor de camera dus nu ook het beste een coax kabel kiezen?
  • en hoezo heeft de loewe technici nu gelijk ?

kunt u het in kindertaal uitleggen ? zodat ik u eindelijk begrijp. Zou bijna willen vragen of u het voor mij allemaal wil aanleggen tegen betaling :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem is dat ik die tv niet ken en ik dus ook niet weet wat de technische specificaties van die tv zijn. In elk geval moet de tuner aan de multiswitch een signaal sturen om te zeggen welke satelliet en welke frekwentie deze wenst te ontvangen. De multiswitch zal dan de tuner verbinden met de juiste LNB ingang. Dit signaal noemt een disecq stuursignaal.

als ik nu het kommentaar van de loewe technieker zo lees, dan vrees ik dat die disecq schakelaar al in die tv ingebouwd zit, en dient om de tuner te laten schakelen tussen de 2 sat-ingangen van die tv. Als dit het geval is dan zit ge met een probleem, want dan gaat dit disecq stuursignaal nooit bij de multiswitch geraken, en gaat de tuner niet het correcte signaal aangeboden krijgen. Zo'n tv kan dan enkel als "stand-alone" gebruikt worden. Met zo'n tv kunt ge zelfs geen gebruik maken van de standaard duo-lnb van CD........

bovendien kunt ge met maar 1 tuner enkel kijken & opnemen naar de zenders die op die ene frekwentie zitten waar die tuner op is afgestemd. Zoals ik al heb gezegd, kijken naar ned1 en opnemen van rtl4 is dan niet meer mogelijk.

om goed te werken (kijken + opnemen) heb je 2 onafhankelijke tuners nodig met 2 aparte coaxen en één CI module met CD kaart. Zoniet gaat ge problemen krijgen. Duidelijker als dit kan ik het niet zeggen, alles hangt nu af van de technische specificaties van die loewe tv.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan

 

Je gaat toch niet naar elk TV-toestel ook nog een aparte kabel leggen van de camera’s. Dat wordt een wirwar aan kabels. Heb je al eens bedacht waar je die kabels allemaal moet laten door heel het huis. Moeten die nog door een pijp? Dat zal dan allemaal niet meevallen.

Ik heb je in bericht 15 precies uitgelegd hoe je via de multiswitch de satellietsignalen en de camerasignalen kunt samenvoegen op één kabel.

Heeft die recorder geen UHF-uitgang. De meeste videorecorders hebben deze en met een knopje kun je de frequentie meestal nog verstellen. Die uitgang kun je gewoon op de multiswitch aansluiten en dan hebben alle TV’s ook signaal van de camera’s. Dan heb je helemaal geen modulator nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ja, dat AV signaal, dat loopt niet over een coax maar een AV kabel (met 3 draden : geel, rood, wit). En sprietje heeft gelijk, ge maakt beter gebruik van de dvb-t ingang van die multiswitch.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan

 

Je gaat toch niet naar elk TV-toestel ook nog een aparte kabel leggen van de camera’s. Dat wordt een wirwar aan kabels. Heb je al eens bedacht waar je die kabels allemaal moet laten door heel het huis. Moeten die nog door een pijp? Dat zal dan allemaal niet meevallen.

Ik heb je in bericht 15 precies uitgelegd hoe je via de multiswitch de satellietsignalen en de camerasignalen kunt samenvoegen op één kabel.

Heeft die recorder geen UHF-uitgang. De meeste videorecorders hebben deze en met een knopje kun je de frequentie meestal nog verstellen. Die uitgang kun je gewoon op de multiswitch aansluiten en dan hebben alle TV’s ook signaal van de camera’s. Dan heb je helemaal geen modulator nodig.

Het schijnt dat de kwaliteit van de beelden dramatisch omlaag gaan als deze gemoduleerd worden en worden doorgestuurd naar de multiswitch, daarom werd er mij geadviseerd dit rechtstreeks te doen dmv coax. Tevens is het huis nu onder totale verbouwing en worden nu de pvc pijpen gelegd voor de bekabeling dus dat is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik wil de pret niet bederven, maar je hebt kans, dat je met de camera beelden last van aardlussen gaat krijgen.

Wanneer je nu aan het bouwen bent kan je het beste alle tv's, camera's en schotel apparatuur op een groep schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal dat de beeldkwaliteit bij een modulator wat slechter van kwaliteit wordt maar de beelden die zijn opgenomen zijn natuurlijk wel van goede kwaliteit. De AV-kabel is geen coaxkabel maar een kabel met 3 draden zoals Jean-Claude al schreef. Als er 2 coaxkabels en een AV-kabel door de pijp moeten, dan moet je minimaal een 19mm buis leggen, liefst low friction, dus zeker geen flexibele buis want daar krijg je de coax nooit doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik een duit in het zakje doen?

 

De vraag die ik heb is, worden op de acht tv's tegelijkertijd gekeken?

Dat andere merk uit denemarken heeft al jarenlange ervaringen met meerdere kamer systemen.

Je neemt 1 of 2 ontvangers, plaatst die samen met de bewakingscamera andere appartuur zoals een mediaspeler ergens centraal in een kast.

Via een hdmi splitter wordt al het beeld en geluid over een dubbele utp cat7 kabel naar iedere kamer geleid waar je het wil hebben.

 

Besturing van al het apparatuur is vanuit elke kamer mogelijk met dezelfde afstandsbediening als die van de tv.

De volgende vraag is dan alleen, hoe groot is het budget?

Bedieningsgemak kost namelijk wel wat....

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...