Ga naar inhoud

geen beeld op et5000 blijft hangen op bootlogo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb geen beeld meer op mijn et5000 na het proberen te updaten via het menu

ik kan er wel met telnet nog inkomen

is er een manier om het beestje weer aan de praat te krijgen

via de usb manier pakt ie helemaal geen een image of bootloader op zovel de et5000 map en de et5x00 map

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Geplaatst:

Je hebt verder geen USB dingetjes meer aangesloten op het apparaat?

Dit omdat ik merkte bij mijn ET9000 dat hij geen image wilde pakken omdat er nog een USB stick achterin zat.

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Klopt er mag niets in de USB aansluitingen zitten (achter in de box)

Probeer ook eens een andere USB-Stick, misschien werkt het dan wel.

De mapnaam moet zijn: et5x00 ( bij OpenPLi 2.1 of 3.0, de files in die map zijn: imageversion, kernel.bin, noforce en rootfs.bin.

Grts.

Geplaatst:

Zo heb ik er ook al 3 gehad, van de ongeveer 50 die ik geinstalleerd heb, en die konden alle 3 terug naar de dealer, er was iets kapot geflashed, weet zo niet meer hoe het heet.

Dus ben benieuwd of jij hem nog wel aan de praat krijgt...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

er zitten geen usb apparaten aan

heb al 3 sticks geprobeerd

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Geplaatst:

Probeer hem eens achter in de box te flashen, en dan op de usb stick een map genaamd et5000 en de et5x00, maar wel met dezelfde inhoud in de mappen, zo heb ik van de week weer een et9000 aan de praat gekregen

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

en anders eens met een usb hub met eigen voeding wil ook weleens werken

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst: (aangepast)

Heb hier hetzelfde probleem met de ET5000. Plotseling bleef beeld staan en niets te veranderen met afstandsbediening.

Gereset en toen bleef ie in het logo van Xtrend staan.

Nieuwe bootloader geprobeerd en nieuwe PLI, hij laad de fw wel, maar als het gele lampje uitgaat en de rode met groene branden voor een herstart blijft hij hangen op het logo van xtrend.

Heeft iemand een notie voor een oplossing of moet ie terug.

thnx

Sky

aangepast door Skytrapper

Let's Try To Change Things Better

DSX7072/Dream500HD/Azbox/Vu+/Xtrend

Geplaatst: (aangepast)

Ik had dat ook. Een andere boorloader versie 3.0 erop maar die blijft ook hangen.

Bij mijn leverancier "***geen-reclame***" in ***** had de oplossing. www.geen reclame.nl

De printplaat van de kaartlezer is de oorzaak. Deze heeft hij kostenloos vervangen, chapeau, en probleem opgelost.

aangepast door ceesv
Naam bedrijf verwijderd
Geplaatst:

Na veel speurwerk en navragen weet ik wat het probleem is: het securityboard van ontvanger is defect geraakt, kan alleen door dealer/distributeur hersteld worden. Waardoor dit ontstaat weet ik niet maar het lijkt erop dat het zich vaak voordoet na het flashen en als apparaat een tijd zonder spanning heeft gestaan. Deze informatie werd mij bevestigd door een leverancier in Halfweg.

Zelf knutselen lost dus (helaas) niets op. Garantie meer.

DM 7020Si + 200GB HDD, Xtrend ET5000, Triax 88 cm/Motech SG2100A, OpenPLi/ccCam 2.3.0, Synology DS212j, Pioneer DVR-5100H 320GB DVD recorder, AC Ryan HD2 Mini mediaplayer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...