Pedro4 Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Heeft er al iemand ervaring met een ssd schijf (Solid State Drive) in de 8000HD ? In mijn computer is dat een hele verbetering. Geen geluid. Sneller en hij geeft geen warmte af (geen draaiende delen). Dus ook geen opstarttijd. DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Loui (K) Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Heeft er al iemand ervaring met een ssd schijf (Solid State Drive) in de 8000HD ? In mijn computer is dat een hele verbetering. Geen geluid. Sneller en hij geeft geen warmte af (geen draaiende delen). Dus ook geen opstarttijd. Werkt prima in een Dm7020Hd dus zal het in de Dm8000 ook goed werken.
Gast Jeroensky Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Opslagcapaciteit van ssd is toch niet bepaald hoog itt hdd? En de prijs is toch een overkill? Of loop ik achter.
Loui (K) Geplaatst: 11 oktober 2012 Geplaatst: 11 oktober 2012 Opslagcapaciteit van ssd is toch niet bepaald hoog itt hdd? En de prijs is toch een overkill? Of loop ik achter. De prijzen zijn al gedaald maar voor een ssd van 1,2 Tb betaal je toch nog 5 a 6000 euro nog maar niet te spreken over een Ssd van 3.2 TB daar zit je al snel op enkele 10000de euries Dus effe sparen nog.
renzie Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 Een SSD van 128 GB als opstart schijf met opslag van de data op een NAS lijkt mij wel een goede combinatie. renzie 3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h , Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC, Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.
Pedro4 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2012 Een ssd van 256gb kost nu ongeveer € 150,- De prijzen zijn aan het dalen. Een ssd is een stuk duurder dan een gewone harde schijf. De 1Tb in mijn 8000 maakt nu best wel wat geluid en het opstarten van de pvr duurt even. (radartjes). Maar werkt een ssd in de 8000 sneller en geruislozer ? Iemand ervaring? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Tonskidutch Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 voor 150euro een dm8000 uitbreiden met enkel 256 GB zou ik niet zien zitten voor 150 euro kun je de dm8000 ook standby laten ciao Orlando in Love Japanese Breackfast
Pedro4 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2012 Wel weinig gb voor veel geld maar ik wil eigenlijk weten of het sneller is. Zeker geruislozer. En of het wel werkt ???? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Gast Jeroensky Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 (aangepast) Wel weinig gb voor veel geld maar ik wil eigenlijk weten of het sneller is. Zeker geruislozer. En of het wel werkt ???? Zal vast wel werken als zo'n ssd een sata verbinding heeft. Of het sneller is, is irrelevant want de enigma2 tuner behaald die snelheid never. Hdd en ssd die ik zo snel vergeleken heb op website van bekende computerwinkel zijn beide 6GBps. Geruislozer? Er zijn hdd's die erg stil zijn. Die hoor je dan alleen als er zo goed als geen geluid in je omgeving is. Aangezien je enigma2 device ook geluid uitstuurd is hdd geluid te verwaarlozen. Conclusie, ssd is momenteel sonde van je geld(bij grote opslag). Wachten op hogere capaciteit en lager prijs is raadzaam. Ook zal er terzijnertijd betere en snellere geheugen zijn. 13 oktober 2012 aangepast door Jeroensky
Pedro4 Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2012 Zal vast wel werken als zo'n ssd een sata verbinding heeft. Of het sneller is, is irrelevant want de enigma2 tuner behaald die snelheid never. Hdd en ssd die ik zo snel vergeleken heb op website van bekende computerwinkel zijn beide 6GBps. Geruislozer? Er zijn hdd's die erg stil zijn. Die hoor je dan alleen als er zo goed als geen geluid in je omgeving is. Aangezien je enigma2 device ook geluid uitstuurd is hdd geluid te verwaarlozen. Conclusie, ssd is momenteel sonde van je geld(bij grote opslag). Wachten op hogere capaciteit en lager prijs is raadzaam. Ook zal er terzijnertijd betere en snellere geheugen zijn. Die snelheidsvergelijking van je klopt niet. Ik ben erachter dat een ssd veel sneller is als een normale harde schijf. In een ssd zitten geen mechanische onderdelen meer in, is flashgeheugen (zoals een USB stick). Daar hoeft dus geen lees- en schrijfkop meer overheen... Dus die 6gbps zegt helemaal niets. En een normale harde schijf hoor je wel degelijk. Is er al iemand die een ssd erin heeft zitten? DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb Daarkendemeelachen !!!!
Loui (K) Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) Die snelheidsvergelijking van je klopt niet. Ik ben erachter dat een ssd veel sneller is als een normale harde schijf. In een ssd zitten geen mechanische onderdelen meer in, is flashgeheugen (zoals een USB stick). Daar hoeft dus geen lees- en schrijfkop meer overheen... Dus die 6gbps zegt helemaal niets. En een normale harde schijf hoor je wel degelijk. Is er al iemand die een ssd erin heeft zitten? Ik ken iemand hier op deze site die heeft een SSD in zijn 7020HD zitten,en hij is er zeer tevreden over.Het werkt probleemloos en supersnel zegt hij. 24 oktober 2012 aangepast door Loui (K)
DeBeek Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) Waarom denk je snelheids winst te behalen ?? Bij je PC staat de besturings software op je harddisc, bij je Dreambox staat al in Flash geheugen en niet op je HDD.. Als je 4 of meer HD opnames hebt lopen, kan je dit gewoon via een 100mb netwerk naar je NAS sturen.... met een SSD heb je hier geen tijdwinst of dergelijke Enige voordeel van een SSD in je Dream is geen geluid en geen opstartijd van de HDD, 24 oktober 2012 aangepast door DeBeek
Gast Jeroensky Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) Snelheid van datatransfer is gelijk. Enige wat je bij hdd hebt, dat is de spindown functie. Is deze actief dan is er een kans dat de hdd eerst op toeren moet komen. Als je hdd net als hier, puur voor dvb opnames gebruikt, en de rest op bv CF, dan is er geen noodzaak voor ee nssd met veel minder opslagcapaciteit. Vergelijk op computerwebwinkels de datatransfer rate van hdd versus ssd maar eens. Je zal zien dat het gelijk is omdat de verbindingssoort gelijk is (zo logisch). Sata1.0=1.5GBps, Sata2.0=3GBps, Sata3.0=6GBps. Tot de dag van vandaag is hdd beter voor dvb opnames dan ssd ivm opslagcapaciteit, tenzei je tig keer de prijs van de ontvanger wilt betalen voor een halve terabyte. En de herrie van een hdd, beetje overdreven nietwaar? Of kijk je tv zonder geluid? Persoonlijk vind ik het wel stoer, zo'n Samsung green eco line hdd die variabele toerental heeft (afhankelijk van data vraag) en de "stijg op" toon bij spinning up, wat overigens twee seconde duurt en alleen als je een opname maakt (afhankelijk van instellingen) 24 oktober 2012 aangepast door Jeroensky
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen