ralphie Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Hoi Allemaal, Ik zit met een probleem wat mij inmiddels al een dag of drie bezighoud. Voor een klant hebben wij een IPTV server geplaatst met 6 Netup DVB-S2 Ci kaarten erin. Tevens zijn er ook 6 Canal Digitaal abbonementen afgesloten, met op iedere smartcard de volledige kanalen lijst (HD, Sport enz) Het probleem is nu dat we of geen, of zeer tijdelijk beeld krijgen op de encrypted kanalen. Kaarten zijn geactiveerd, ook op SBS6 (HD) gezet. Op een gegeven moment was ik aan het tunen, en ging het op 2 tuners goed. Tuner 1 had SBS6 HD, NED2 HD en EDL HD. Deze kanalen kon ik ook op de server daadwerkelijk zien. Hierna heb ik tuner 2 ingesteld op RTL4 HD e.d, ook dat ging goed. Bij tuner 3 ging het mis. Na ook hier wat kanalen gezocht en getuned te hebben, kreeg ik niets meer binnen. Maar, en dat is het vreemde, ook de kanalen op tuner 1 en tuner 2 werkten nu niet meer.. Nu heb ik hier zojuist contact over gehad met de technical support van CD, en deze man wist mij te vertellen, dat dit nooit zal gaan werken op een IPTV server omgeving. Dit had te maken met de overgang op volledig digitaal door CD, en dat de IPTV server dan ondanks dat er meerderere CAM en smartcards aanwezig zijn in de server, toch alles over een CAM wil gaan doen, waardoor de boel in de soep loopt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft deze man gelijk (vast wel ), maar zijn er nog dingen die ik kan proberen in jullie ogen? Alvast bedankt! 1
Moderator ceesv Geplaatst: 10 oktober 2012 Moderator Geplaatst: 10 oktober 2012 Uit je beschrijving lijkt het er inderdaad op, dat er een kaart wordt aangesproken, en die gaat op slot wanneer je er meer dan 4 programma's tegelijk mee wilt decoderen. CanalDigitaal heeft bij de invoering van deze beperking aangegeven dat er voor de zakelijke markt speciale kaarten verkrijgbaar zijn, die deze beperking niet hebben. Ik denk dat je contact moet opnemen met de zakendesk van CD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 oktober 2012 Beheerder Geplaatst: 10 oktober 2012 Dat is wel op te lossen als je CCcam of dergelijke gebruikt dat met de NetUP kaart wel mogelijk is, maar waarschijnlijk niet met de IPTV software die jij gebruikt. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
ralphie Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2012 Bedankt heren, ik zal morgen weer eens contact opnemen en vragen of ze omgezet kunnen worden. Ik zal de uiteindelijke oplossing (hopelijk) hier nog wel neerzetten! Gr, Ralf
ralphie Geplaatst: 11 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2012 Inmiddels al iets verder. De kaarten zijn omgezet naar multicard. Hiermee is de limiet aangepast. Er zijn nu echter een tweetal zaken die niet goed gaan. Per dual tuner card heb ik 4 kanalen ingesteld (in totaal dus 8 per dual kaart), maar ik zie er structureel maar 2 werkend. Tuner 0 + 1 = Dual kaart 1 (2 kanalen werkend op of tuner 0 of 1) Tuner 2 + 3 = Dual kaart 2 (idem) Tuner 4 + 5 = Dual kaart 3 (idem) Het lijkt er dus toch op dat ondanks dat er per dual kaart 2 cams en smartcards in zitten, er toch maar een word aangesproken.. En dat lijkt dus toch een beetje op het verhaal wat ik mijn first post al aangaf over het maar aanspreken van een smartcard, ondanks dat er toch meerdere inzitten. Het verhaal over het maar doorgeven van de twee kanalen kan nog te maken hebben met dat de Netup kaarten nog een update nodig hebben. Volgens wat informatie die ik heb ingewonnen, werkt het anders maar met twee kanalen.. Het firmware verhaal voor de Netup kaarten heb ik bij de leverancier neergelegd, maar is er iemand die het verhaal van de smartcards bekent voorkomt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen