Ga naar inhoud

Op welke manier kan ik het beste mijn schotel ophangen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje voor welke 2 opties ik het beste kan kiezen

Optie 1

Ik heb een 80 cm schotel waar ik een PowerTech DiSEqC motor DG-380 aan wil bevestigen.

Deze zit vervolgens vast aan montagebuis, waar de schotel 100cm boven de regengoot uit wil laten uitsteken.

Kan dit en zal de schotel ook blijven staan bij harde storm of is optie 2 beter.

Optie 2

Ik koop een tegelvoet 60x40 waar ik dezelde combinatie aan bevestig en ik leg 6 stenen op de tegelvoet.

Ik wil dan ook graag weten hoe ik kan verkomen bij zware storm dat deze verschuift en of omslaat.

Geplaatst:

Optie 2.

En dan de tegelvoet met grindtegels, dus de zware uitvoering (40x60 tegels).

Die is al stabiel, maar zal zich door de tijd heen alleen maar verder hechten aan de grond waarop hij staat.

Niet van zijn plek te krijgen, een stevige buis waaraan een diseqc-motor naar hartelust kan draaien.

En bij verhuizing of verplaatsing...in een mum van tijd te demonteren zonder blijvende sporen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

In de overweging zou ik zeker meenemen waar je het beste bij kunt als je aan de schotel moet werken.

Als je de tegelvoet neemt, er voor zorgen dat de schotel niet meer dan 20cm boven de tegelvoet staat. De kans op verschuiven of omslaan is dat heel gering met 6 tegels van 40x60cm.

• Moderator
Geplaatst:

Komt de tegelvoet op de grond of op het dak?

In het laatste geval even kijken of de dakbedekking fit genoeg is op er een tegelvoet op te plaatsen, en of het dak niet teveel op afschot ligt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoe hard moet het wel niet stormen om een tegelvoet met 40x60 tegels en een schotel(tje) van slechts 80cm om te laten slaan? :grin:

Hooguit een wervelwind krijgt hem van zijn plaats.

Je hebt eerder kans dat de schotel dubbel klapt. :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Komt de tegelvoet op de grond of op het dak?

In het laatste geval even kijken of de dakbedekking fit genoeg is op er een tegelvoet op te plaatsen, en of het dak niet teveel op afschot ligt.

Ja de tegelvoet wordt neergezet op een plat dak.

• Moderator
Geplaatst:

Even kijken of het dat niet teveel op afschot ligt, anders staat je schotel scheef.

Onder de tegelvoet wat rubber dakterras tegels neerleggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Omdat ik onze 100 cm schotel niet voor huis wilde heb ik hem aan ons stenen fietsenhok gemonteerd

De schotel zit op een buis op opg 1,5 m boven de rand fietsenhok

Nog nooit problemen gehad ook niet met zware storm ja 1 keer maar toen waren de bouten los gerammeld en stond ie een kwart slag gedraait

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

ja 1 keer maar toen waren de bouten los gerammeld en stond ie een kwart slag gedraait

Keilbouten gebruikt? Die rammelen altijd los. Grote pluggen met houtdraad bouten werken beter.

Geplaatst:

Grunnsat ik heb hem met draadeinden aan door de muurheen bevestigd het waren de bouten achter de schotel die waren los

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik lees hier vaak over joekels van schotels en dat je daar dus de grootte zware tegelvoet het beste kan gebruiken. Op een normaal platdak, van een normaal rijtjes huis (met flats niet ver uit de buurt), wat is dan eigenlijk het maximum wat je op een 30x30 tegel tegelvoet kan plaatsen, als je de schotel wel zo laag mogelijk hangt? En dan wel met 4 30x30 tegels en daar weer 2-4 grindtegels bovenop (voor het extra gewicht).

Ik kan me goed voorstellen dat je een 110cm schotel of een T90 op 6 hoog zo'n grootte voet wil, maar 1 hoog (of heet dat 2 hoog, als er 1 etage boven de bg zit?) en dan de schotel ook 'laag' houd, moet dat toch wel kunnen? Zelfs een 110cm/T90? Of is dat toch te link en vragen om problemen? (en niet op te lossen door 2 extra grind tegels ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen