Ga naar inhoud


Geen smartcard apart te krijgen... bummer...


illusion1234

Aanbevolen berichten

Kwestie van goede informatie te geven.

Een aantal maanden bel ik naar de klantendienst van TV-Vlaanderen. "Ja mijnheer, geen enkel probleem. U kunt enkel de smartcard bestellen en die gebruiken in uw ontvanger." klonk het.

Vandaag wil ik de basic light bestellen, helaas. "Nee mijnheer, ik weet niet wie u dat heeft gezegd. Wij verkopen enkel een smartcard met CI-module erbij."

Wat moet ik nou met een CI-module. Weer 59 euro achteruit gezet. Bedankt voor de goede service/informatie TV-Vlaanderen.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat heb ik reeds 3 maand geleden ook gedaan , nog steeds geen kaartje in de bus gekregen , reeds enkele keren terug gebeld en het zou in orde komen , snel zijn ze blijkbaar niet

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honderd en negen en twintig euro voor een TV-Vlaanderen CI + kaartje is wel ongelooflijk duur.

Ben benieuwd wat alleen een kaartje kost.

Leveringstermijn is overigens 3 dagen en verzenden is "gratis" staat op de site pffff

 

@katwezel

Als je na 3 maanden nog niets ontvangen hebt wordt het toch wel tijd om contact op te nemen ...

Op de site van vandaag is vermeld (Zie bijlage) dat de CI en de kaart op voorraad zijn.

TV-Vlaanderen CI-module met smartcard.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel het kaartje kost € 79.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Losse TvVlaanderen smardcard worden al meer dan 3 jaar niet meer los verkocht door TvVlaanderen, zie: http://www.satellitemagazine.com/?action=pagina&id=49&id2=2243

Ze zijn bij diverse satellietshops wel los te koop voor ongeveer 80 euro. Zoek maar eens op Google: losse smardcard tv vlaanderen. Pure afzetterij om zoveel te vragen voor een smartcard die slechte een paar euro kost aan productiekosten maar altijd nog een stuk minder dan de 129 euro die TvVlaanderen vraagt voor een kaart plus CI-module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Toch eventjes reageren daar het niet de "dealers" zijn die een (te hoge) prijs van € 79 bepalen/vragen om alsnog een losse SC aan de man te brengen - Hoe het kan wil ik hier liever niet uitleggen - Eén zaak weet ik wel, het gevraagde bedrag met een "minieme" winstmarge is precies net als vroeger - Eindresultaat = een nieuw abo/klant voor tv-Vl en "evt." extra installatie-werk voor de dealer..... - Vind dit eigenlijk "in-triestig".

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou er meer voor vinden om een soort borg te betalen.wil je een abbo,dan betaal je een bedrag,en als je de kaart goed terugbrengt,krijg je,je geld terug.de smartkaartjes,zouden dan nog een 2de 3de leven ingaan,wat nu soms gebeurt dat ze ergens belanden.uit ondervinding is het soms moeillijk een 2de handskaartje terug te aktiveren,zeker als de vorige eigenaar heeft nagelaten alle bedragen te betalen aan TVV.wegens de te dure smartkaart prijs,neem ik ook geen extra kaartje.je bent 79+29,90 € kwijt als je wilt kijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste marc-Sim

Ik weet heel goed hoe het kan dan sommige dealers losse kaartjes kunnen aanbieden. Ook zij kunnen geen losse kaartjes bij TvVlaanderen bestellen.

Maar het is voor hen natuurlijk eenvoudig een CI-module plus kaartje in te kopen en die twee dingen los te verkopen want ja, de ene klant wil een module, de andere een smartcard. En los zijn ze nog 10 euro meer waard dan samen want een losse CI-module kost 59 euro, samen 129 euro dus dat is 70 euro voor de kaart. Als je voor die losse kaart dan 79 euro vraagt, verdien je er nog iets meer op dan als je als dealer alleen maar een losse CI-module besteld.

Maar dat een kaart zo belachelijk duur moet zijn ligt natuurlijk niet aan de dealers maar aan TvVlaanderen.

Maar je weet natuurlijk ook wel dat er met de verkoop van losse kaarte ook flink wat klanten de dupe zijn geweest het afgelopen jaar. Bij velen ging plotseling het beeld op zwart terwijl ze keurig netjes elke maand hun abonnement automatisch betaalden. Dat probleem is diverse keren op de forums aan de orde geweest. Het is allemaal weer in orde gekomen maar de meeste mensen weten niet waarom dat gebeurde.

Normaal als je een kaart koopt en een abonnement neemt bij TvVlaanderen, moet je een formulier invullen met heel veel gegevens waaronder je adres en banknummer enz. dat je moet ondertekenen. Met het zetten van je handtekening heb je tevens getekend voor een contract van 1 of 2 jaar.

Een aantal dealers die de losse kaart verkochten hadden dit formulier er niet bijgedaan. De klanten hadden snel beeld want na de aanvraag werd het kaartje meteen geactiveerd maar toen TvVlaanderen na lange tijd nog steeds d formulieren met handtekening niet hadden ontvangen, werd de kaart op zwart gezet. De klanten wisten van niets en waren furieus. Dit kan dus ook gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Eindelijk , na bijna een half jaartje is de kaart per aangetekende toegekomen , ik ben direkt gaan kijken op de website en ja hoor ze staat reeds vermeld op "mijn tv vlaanderen" als 2de kaart

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...