Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 Hallo. Ik kom nog even terug op het gebruik van de virtual PC. Bij mij lukt het programmeren van de MASTERA 3 nog steeds niet. De USB-Serial kabel werk wel. Hij maakt in Vert. PC een nieuwe ComPort (COM 3) aan. Het programma ChipCat ziet die port 3 ook. Maar als ik mijn Funkaart dan wil opladen zegt het programma : "AVR Drive-Error" Of met een andere kaartkeuze: "Unable to open ComPort". Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Misschien heb jij een oplossing? Alvast bedankt, groet Burt
prutsie Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 er is geen oplossing voor. de enige oplossing is het aanschaffen van een pc met win. 98 of nieuwer erop. het probleem is dat de emulator die gebruikt wordt op de apple de com porten niet goed emuleert, of althans de interrupts niet goed emuleert. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 hoi Peter. Ik heb een speciaal kabeltje van keyspan gekocht. USB naar serieel (9) Omdat ik , ook op internet las dat iemand met virtual PC Win 89 op de Apple dus. Er wel mee draait. Maar bij mij willen de div programma's de poort gewoon niet zien. geen com 1 of 2 of drie. Nu zag ik dat er een programmer is die speciaal voor USB is. Maar weer 99 euro???!!! Jammer van al dat geld. Misschien is toch nog een oplossing?? Als je ooi iets hoort>>>>>> gr Burt
Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 hoi Peter. Ik heb een speciaal kabeltje van keyspan gekocht. USB naar serieel (9) Omdat ik , ook op internet las dat iemand met virtual PC Win 89 op de Apple dus. Er wel mee draait. Maar bij mij willen de div programma's de poort gewoon niet zien. geen com 1 of 2 of drie. Nu zag ik dat er een programmer is die speciaal voor USB is. Maar weer 99 euro???!!! Jammer van al dat geld. Misschien is toch nog een oplossing?? Als je ooi iets hoort>>>>>> gr Burt Dit stuurde iemand me toe op een Engels forum: citaat: ------------------------------------------------------------------------ The software I use is CardMaster version 2. The programmer is a Millenium 3, and on the iMac Im using Vertual PC 5.01, although VPC 4 is also ok. I connect to the programmer via a PC USB to Serial converter. The hardest part was getting the software for the converter into VPC. But it all works fine here for me. ------------------------------------------------------------------------ Voor degenen die geen engels begrijpen: Ik gebruik CardMaster v2 in combinatie met de Millenium 3 (is een mini Millenium). Op de iMac heb ik Virtual PC 5.01 geïnstalleerd, maar VPC 4 doet het ook. De programmer is d.m.v. een PC USB <-> Serieel converter aangesloten. Het moeilijkst was wel om de software voor de converter in VPC te laden. Maar nu werkt het hier allemaal perfect. Ik kan me voorstellen dat als dit werkt met CardMaster en mini Millenium, dat het dan ook met andere software zou moeten kunnen lukken. Maar ja, ik heb er een vreselijke hekel aan om op mijn Apple te werken, dus ik ga het niet voor je uitproberen, want dan is straks mijn heel weekend verpest Succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen