Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik speel ISO, avi, mkv, uitgepakte dvd af op mijn DB800HD SE en maak gebruik van images OpenPli 2.1.

Ik vraag mij alleen af waar ik op moet letten bij het afspelen van een MKV bestand:

freamsnelheid (fps)

Bitrate type

Bitrate (kbps)

Want als ik een blue ray film als mkv bestand afspeelt, loopt het niet lekker (stotterend) bij het gebruik van de volgende gegevens:

Framemaat 1920x1080

Video code H.264

Framesnelheid 23,98 fps

Bitrate type 4403

Bitrate (Kbps) 48000 Hz

Ik heb het vermoeden dat de processor of geheugen van de DreamBox dit niet aan kan.

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft!

Alvast bedankt voor de reacties.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik verplaats deze naar het Dreambox forum, het is immers een Dreambox vraag.

De DM800SE (dus niet de oudere DM800HD!!!) is in principe prima in staat MKV af te spelen. Het probleem zit hem meestal in de netwerkverbinding of de bitrate van de container. Als die extreem hoog is, zal de dreambox hem inderdaad niet vloeiend afspelen, maar dat maak ik zelden of nooit mee.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

De bitrate is een kwart van wat je gemiddeld uit een originele Bluray video met 1080p DTS-HD master audio ziet komen, dus denk ik dat de file al extra gecomprimeerd is.

Indien je 1080p gebruikt, probeer eens een stap terug 720p (of indien bron interlaced is 1080i)

Geluid als ac3 of pcm ?

Wat als de file dmv drive afgespeelt wordt(hdd , usb thumbdrive is ook niet altijd snelgenoeg, afhankelijk van geheugensnelheid).

Is je netwerk wel zodanig geconfigurerd dat er genoeg troughput is. Niet een of andere low budget router in miden die het al druk heeft met traffic. (probeer eens een cat5 of cat6 crossed linked ethernetkabel van bron naar dreambox.) Kabel is voorkeur ivm full duplex.(wifi is half duplex).

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Bedankt Jeroen voor je extra toevoeging.

Het gaat bij mij oom een hdd die aangesloten is met een sata controller.

I ben zelf geen voorstander van streamen via het netwerk. Ook al kan dat in sommige gevallen best goed werken.

Ik zat zelf ook al te denken om films van 720p er op te gaan zetten i.p.v. 1080p.

720p is op zich ook van goede kwaliteit!

Geplaatst: (aangepast)

Ik ga ervan uit dat je bitrate 4.4Mbps is. Die 480o0 Hz lijkt me samplerate van geluid.

Stel framesnelheid eens in op 50fps (niet boven 60), resolutie 720 p (progressief)-1080p zou ook moeten werken- mpeg4-AVC ofwel h264 (720p50 is bv bij sommige duitse zenders(europa dus), 720p60 is amerikaans, dus ls je hardware voor eu markt dan voor zekerheid 50fps aanhouden, of probeer eens 24fps.) Maximaal 15Mbit(geen byte) per seconde.

geluid ac3 of pcm (geen lpcm) in 16bit (geen 24bit) 48.000 Hz is standaard samplerate bij ac3.

Dan zou het toch horen te werken op een HD settopbox.

aangepast door Jeroensky

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...