lopertje Geplaatst: 11 oktober 2012 Geplaatst: 11 oktober 2012 hallo alle problemen opgelost met nederland 2 en sbs 6 hd maar nu val steeds radio zenders uit en vanavond voor het eerst rtl 4 hd zet de tuner uit en opnieuw op starten en dan weer oke de radio zenders komen af en toe na een paar seconde terug maar moet ook af en toe de tuner uit en aan zetten. ontvangst is 80/85 procent maar nog geen planeta hd maar dit moet geen probleem zijn voor de rest van de zenders denk ik ?
Sprietje Geplaatst: 11 oktober 2012 Geplaatst: 11 oktober 2012 Als jij Planeta HD niet kunt ontvangen, dan is er toch iets niet in orde. Kan twee dingen zijn: Of je hebt niet de juiste transponderinstellingen. Moet zijn: 11817 V, 27.500, DVB-S2-8PSK, 5/6, pilot aan. Als dit goed staat, dan heb je gewoon te weinig signaal en moet je de schotel beter afstellen.
CEASAR W Geplaatst: 11 oktober 2012 Geplaatst: 11 oktober 2012 hallo alle problemen opgelost met nederland 2 en sbs 6 hd maar nu val steeds radio zenders uit en vanavond voor het eerst rtl 4 hd zet de tuner uit en opnieuw op starten en dan weer oke de radio zenders komen af en toe na een paar seconde terug maar moet ook af en toe de tuner uit en aan zetten. ontvangst is 80/85 procent maar nog geen planeta hd maar dit moet geen probleem zijn voor de rest van de zenders denk ik ? Hallo lopertje Hoe oud is de tuner? kan goed zijn dat je voeding slecht is! kijk eens binnen in op de voeding of er een condensator bol staat dit is goed mogelijk kheb dit al vaker mee gemaakt. ceasar
lopertje Geplaatst: 12 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2012 planeta HD gevonden 75/80 procent. de tuner is plusminus 6 jaar oud maar voor de zenders wissel heb ik dit nooit gehad het is wel raar dat bepaalde zenders nu 81 procent aangeven kwaliteit 10 procent en andere 81 procent en kwaliteit 80/85 procant
CEASAR W Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 planeta HD gevonden 75/80 procent. de tuner is plusminus 6 jaar oud maar voor de zenders wissel heb ik dit nooit gehad het is wel raar dat bepaalde zenders nu 81 procent aangeven kwaliteit 10 procent en andere 81 procent en kwaliteit 80/85 procant Ik hou het op de voeding maak de kast eens open en controleer eens op een bolle condensator als de tuner al 6 jaar oud is denk ik dat het een 5000C is en geen + ceasar
Sprietje Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 OK lopertje. Nu je Planeta HD ontvangt, kun je wel haast uitsluiten dat het aan het signaal ligt. Je kunt er dus van uitgaan, dat de schotel goed genoeg staat uitgericht. Ik heb zelf in Zuid-Spanje 82% signaalkwaliteit op Planeta HD. Je moet je echter wel bedenken dat het signaal daar van de Astra 3 veel zwakker is dan in Nederland. Het feit dat je nu regelmatig hebt dat zenders wegvallen en na het uitzetten van de tuner deze meestal weer gewoon terug komen, duidt er inderdaad op dat je voeding niet meer inorde is. Dus zoals Ceasar W ook al aangaf, de condensators in de voeding vernieuwen, of ze nu bol staan of niet. Dat heb ik vorige maand bij mijn ClarkeTech 5000 HD ook gedaan want ook mijn tuner is ongeveer 6 jaar oud. Mijn condensators stonden niet bol.
Eduard07 Geplaatst: 12 oktober 2012 Geplaatst: 12 oktober 2012 @lopertje, laat gelijk onderdelen gebruiken die een klasse beter zijn dat wat er nu in zit. Mijn ervaring met de 5000 C was dat de voeding binnen 2 jaar al stuk was door een defecte lnb ("lnb-fault"). Toen die dat aangaf, begaf hij het gelijk, terwijl deze signalering wel gewoon deel uit maakt van de software van de 5000C. Nu ik deze ontvanger met degelijke onderdelen heb laten repareren, kan ik hem moeiteloos aansluiten op een defecte lnb. Hij geeft dat dan gewoon netjes aan, en zo hoort het ook. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
lopertje Geplaatst: 12 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2012 oke mensen bedankt ga het weekend hem even van binnen bekijken. en kijken waar ik hier in duitsland condensators kan vinden moet niet moeilijk zijn clarke tech is duitse firma . nogmaals dank en ik laat jullie weten als het gelukt is.
lopertje Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Geplaatst: 12 november 2012 hallo allemaal ik heb de voeding vervangen,en de software is oke en instellingen ook ben in nl geweest waar ik hem gekocht heb. maar thuis gekomen doe doet hij weer het zelfde wat kan ik nu nog doen. gr johan
Moderator ceesv Geplaatst: 12 november 2012 Moderator Geplaatst: 12 november 2012 Klein kansje dat je last van stoorsignalen hebt die op de antenne kabel instralen. Heb je misschien een WLAN modem in de buurt van je ontvanger of antenne kabel staan? Een dect telefoon wil ook soms de boosdoener zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
lopertje Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Geplaatst: 12 november 2012 ik heb een modem naast de tv en clark-tech al drie jaar
Moderator ceesv Geplaatst: 12 november 2012 Moderator Geplaatst: 12 november 2012 En wat gebeurt er wanneer je die verplaatst of uitzet? Treedt de storing dan nog op? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
lopertje Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Geplaatst: 13 november 2012 ik kan niet anders de aansluiting zit plusminus 1 meter van de clark -tech maar hij doe het zins kort daarom vindt ik het zo raar
Moderator ceesv Geplaatst: 13 november 2012 Moderator Geplaatst: 13 november 2012 Het hoeft niet door je wlan te komen, maar om het uit te sluiten zou je die tijdelijk kunnen uitschakelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen