Ga naar inhoud


is muziek beluisteren ook herinneringen ophalen bij jullie?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

ik heb hier een hd hersteld 2,5 inch,het bakje was defect,maar met een controller weer aan de praat gekregen,en op die schijf staan een heleboel liedjes van de jaren 97.dit brengt bij mij goede en slechte herinneringen op.zijn er nog die dit hebben bij het beluisteren van muziek?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is nog maar 15 jaar geleden.

Als je over echte herinneringen praat dan is dit er ééntje uit 1961 van een zeer verlegen verlijdelijk lispelend meisje . :)

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog maar 15 jaar geleden.

Als je over echte herinneringen praat dan is dit er ééntje uit 1961 van een zeer verlegen verlijdelijk lispelend meisje . :)

 

@ Leo : Hangt natuurlijk van de leeftijd van TS af , voor iemand van midden 30 zal 15 jaar wel perfect passen in zijn "nostalgie" , met alle herinneringen die er bij horen .

 

Of wat dacht je van dit :

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Gene , maar voor dit lied geef mij dan maar Sheila . ;)

 

Hangt natuurlijk van de leeftijd van TS af , voor iemand van midden 30 zal 15 jaar wel perfect passen in zijn "nostalgie" , met alle herinneringen die er bij horen .

 

Is helemaal juist ! Ik denk dat iedereen nog zijn eerste plaatje ( 45 toeren ) herinnerd.

 

Ik weet nog heel goed mijn eerste plaatje dat ik kreeg van mijn doopmeter . Is iets dat je nooit vergeet en telkens als ik het hoor krijg ik er nog kippenvel van , maar het is dan ook uitgegroeid tot een wereldhit . :)

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

ik heb hier een hd hersteld 2,5 inch,het bakje was defect,maar met een controller weer aan de praat gekregen,en op die schijf staan een heleboel liedjes van de jaren 97.dit brengt bij mij goede en slechte herinneringen op.zijn er nog die dit hebben bij het beluisteren van muziek?

 

Zelf heb ik hier heel veel muziek uit de jaren 60 op mijn servertje staan en dat doe je natuurlijk niet als je er niets om geeft of er geen herinneringen aan hebt.

 

Zoek alleen nog de echte "house for sale" dus niet Margriet Eshuis maar de echte eerste versie van (namen weet ik niet meer) die twee gasten uit Amerika.

 

Verder ook veel van Jim Morrison maar eigenlijk omdat ik die gast niet echt begreep, wie wel, ben ook bij zijn graf wezen kijken (was al in Parijs met mijn vriendin - later mijn vrouw).

 

En zo kan je veel herinneringen ophalen bij de verschillende muziek waarnaar je wilt luisteren en eventueel ook in bezit hebt.

 

Muziek kan ik hier niet neerzetten i.v.m. buma/stemra rechten of het moet al een midi file zijn maar ja dat is 0,niets.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep roept bij mij ook herinneringen op. Allemaal positief, niet echt negatief.

 

Wel bedenk ik dan, fijn dat ik jaren 80-90 heb meegemaakt, toen was popmuziek met een boodschap en vaak door zangers/band zelf geschreven. Dus zat er een ziel in de muziek.

Tegenwoordig is het een formulie van muziekmanagers, wat goed verkoopt laten we het poppetje zingen(iets als lady gaga vind ik dus extreem fake). Electronische muziek vind ik mooi(bv electronische eeh speedmetal als Nine Inch Nails), maar tegenwoordig is dat ook vaak eenheidsworst (orb,orbital,green nuns of the revolution, zijn er niet meer, chemical brothers is nog wel ok, maar prodigy is ook wel algemeen geworden). Er zijn nog wel bands die uniek zijn, bv FooFighters, maar er is hedendaags op bv mtv teveel eenheidsworst.

 

Wat mij soms meeste raakt is; Nederpop. Toendertijd (80's-90's) luisterde ik weinig nederlandstalig. het was meer UK & USA punk, deathmetal, pretpunk, rap, pop, speedmetal etc. Nederpop was toen beetje 2e optie, wel leuk maar niet dagelijks.

Als ik nu nederpop luister kan het mij behoorlijk raken, omdat het vaak die tijd 80's-90's zo goed omschrijft.

Dat mis ik dan soms wel. Ik was toen jonger en had minder mensen/wereld kennis, dus de wereld leek toen idealer dan nu. (op gegeven moment zie je in hoe corrupt vele issues zijn op politiek en zakelijk niveau(macro niveau)).

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Leo, Da's mijn Opa's muziek! :D

 

@TS - ja soms hoor ik bepaald nummer en dan krijg je een bepaald gevoel dat mij 'terugbrengt' naar die bewuste tijd dat ik die muziek veel luisterde.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Leo, Da's mijn Opa's muziek! :D

 

Maar toch ze heeft wel een heerlijk gruizig stemmetje. :whistle:

 

Deze klinkt ook wel lekker zwoel ik was 15 jaar toen dit nummer uitgebracht werd.

Dat zijn pas herinneringen want ik moest toen net weer opnieuw op vrouwenjacht. :crazy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=6NjS6vNLhmk

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit zijn ze de pareltjes uit onze jeugd. :)

En in die tijd had je ook nog Catarina Valente met haar grote hit Spiel noch einmal für mich, habanero.

Maar wat dacht je van Mina, die had in vijf verschillende decennia's een album op de 1ste plaats in de nationale hitparade.

Maar ja ze had ook een krachtige stem die met gemak 4 octaven aankon.

Roy Orbison kwam tot ruim 5 octaven vandaar zijn bijnaam Big o.

 

http://www.youtube.com/watch?v=whDe2qDdrhk

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben aangenaam verrast van de reactie's,en heb alle liedjes Beluisterd,maar die waren voor mijn tijd denk ik,maar toch aangenaam om te beluisteren.

maar ik heb nog gehoord van een "echte" muziekliefhebber,dat een high end platendraaier en bijhorende installatie de muziek warmer en beter afspeelt dan een cd.klopt dit?natuurlijk moet de plaat nog in onberispelijke staat zijn.

ik spreek hier niet over een installatie van 500 euro,maar een tien of nog meer vouwt van.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets , voor ongeveer 5.000 euro ?

Maar dan zit je terug bij vinyl , net zoals Steve Jobs . En dan ook nog een buizenversterker van zowat 50.000 euro ...

Maar persoonlijk ben ik ook van mening dat muziek er warmer door klinkt ...

post-41082-0-02519200-1350068766_thumb.jpg

post-41082-0-59822300-1350068970_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...