Ga naar inhoud


CD en Abbo in het buitenland, hoe zit dat nu?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Beljet, waarom denk je dat het CD is die zelf een blokkade op zou werpen om geld te verdienen aan buitenlandse klanten?

Waarom denk je dat het bijvoorbeeld alleen voor ingezetenen van Oostenrijk en Zwitserland mogelijk is een Sat kaartje voor die landen te bemachtigen?

 

Omdat de verkoper van filmrechten deze nog steeds per land verkoopt en in de verkoop voorwaarden schrijft dat de koper de rechten exclusief voor een regio koopt en de programma's niet buiten de grenzen mag vertonen.

 

In het buurland is er ook een omroep die geld betaalt aan de verkoper van de rechten en de investering in programma rechten terug moet verdienen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


deze afbeelding die ik op de site heb gekopieerd,stelt mij ook de nodige vragen,vooral dat er staat,dat je nummerherkenning moet aanstaan als je vanuit het buitenland belt. :confused:

@ belletj,ik denk dat dit nu niet zo eenvoudig is,zodat je schrijft.moest dit zo gemakkelijk zijn,dan neem ik direct een kaartje van sky uk op mijn naam en ook eentje bij cd.dat cs,is niks,ik heb liever een eigen kaartje.

post-40019-0-23622300-1350319138_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is de bedoeling dat Nederlandse klanten het 0900 betaalnummer bellen.

Vanuit het buitenland kan je geen Nederlandse 0900 nummers kiezen, je krijgt geen verbinding.

 

Om te voorkomen dat Nederlandse klanten het 035 (Hilversum) nummer gaan bellen wat buitenlandse klanten wel kunnen kiezen vanuit het buitenland, dient de nummer herkenning aan te staan.

In Hilversum kan men dan zien of het nummer "geoorloofd" gebeld is.

Mensen die het 035 nummer bellen vanuit Nederland of zonder nummer herkenning krijgen een bandje te horen met een verwijzing naar het 0900 nummer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere site - andere tekst - zelfde onderwerp.

De apparatuur wordt ook naar het buitenland geleverd.

Zie bijlage.

Daar staat ook, Nederlands factuuradres verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het irdeto 1 tijdperk,zelfs lang voordat sat4all bestond,en een ander forum er nog was,meen ik mij sterk te herinneren,dat multichoice (nu cd) alle abonnee's aanschreven die vermeld stonden onder een postbus nummer.ze moesten naar multichoice hun landadres geven,of hun abonnement zou worden afgesloten.misschien ziet cd nu meer door de vingers dan indertijd multichoice.

zelfs irdeto 1 was nog niet gekraakt,en buitenlanders gebruikten een postbus nummer om toch een geaktiveerd kaartje te krijgen.helaas,na die aktie,zagen veel mensen hun beeld op zwart gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal driftig of wanhopig op zoek naar meer klanten lijkt het wel.

Aan de andere kant weet bij CD de rechterhand nooit wat de linker doet, dat is normaal daar.

Sterker nog, CD weet vaak totaal zelf niet wat een abonnement wel of niet inhoud.

Het lijkt er soms op of er per klant gekeken wordt wat hem aangesmeerd wordt, als hij maar klant wordt of blijft.

Lees je hun regel,De programma’s mogen alleen in Nederland en in de

privé-sfeer van de Klant worden ontvangen.

 

Dan kan je daar uiteindelijk net als met CD alle kanten mee op.

Aan de ene kant staat er alleen in Nederland, maar als die privé-sfeer nou toevallig is buiten de landsgrens ligt, wat dan?

Het is een rommeltje bij CanalDigitaal en dat zal het blijven tot ze vanwege te weinig klanten het veld moeten ruimen.

Grootste oorzaak is dan hun eigen organisatie waar te weinig echt in georganiseerd is maar gewoon maar wat gedaan wordt en zeker niet consequent gehandeld wordt.

Allerlei beloftes gedaan worden welke niet na gekomen (kunnen) worden en van elk klein probleem zelf een groot probleem maakt.

Simpele dingen als een adres of bankrekening verandering, iets wat dagelijks gebeurt levert al de nodige strijd met CD op.

Dan nog is verscholen achter een slechte helpdesk met dure telefoonkosten en de ergernis aan deze provider is compleet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...