Ga naar inhoud


Apple tracks iPhone users weer met de nieuwe iPhone5


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Zoals de titel aangeeft heeft Apple het weer klaargespeeld om de gebruikers van hun nieuwe iPhone5 te tracken zodat adverteerders gericht de gebruiker met reklame kunnen overspoelen. Het tracking is uitschakelbaar maar wel vrij lastig om dit te doen.

Natuurlijk staat het per default aan.

 

Lees hier meer over dit thema (in het Engels): http://www.businessinsider.com/ifa-apples-iphone-tracking-in-ios-6-2012-10

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had niet anders verwacht... en betwijfel of het ook maar enigzins anders is bij wat dan ook.

 

Ben geen aanhanger van Big Brother complot theorieen, maar ergens denk ik dat we veel meer worden gevolgd dan we ons durfen realiseren. En eigenlijk boeit het me ook geen ene zak. Ze mogen alles van mij weten behalve wat ik in de slaapkamer doe. :)

 

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er geen last van heb. Ik krijg nooit gerichte reclame (behalve dan zoals op deze site met die google ads b.v.). 'Hinder' komt veel meer van de vele miljoenen die ik heb gewonnen en die ik dan gelijk kan gebruiken om 10cm aan mijn penis te plakken. (Ergens vermoed ik dat die penis verlenging mailtjes een bewuste aanmeldig is geweest en ik verdenk Mvr. Sjattuh daarvan... maar dat terzijde)

 

Overigens, zonder daar ook maar enige argumentatie voor te hebben, haat ik Apple en <3 Microsoft dus ik wacht nog even op de nieuwe Nokia met W8.

 

Er is een vraag die ik mensen altijd stel wanneer ze met dit verhaal aankomen, het 'we worden in de gaten gehouden' verhaal, en waar ik nooit een zinnig antwoord op kan krijgen. Mij persoonlijk, zoals aangegeven, maakt het niets uit en daardoor kan ik mijzelf moeilijk inlezen in andermans mening, maar:

 

'Wat maakt het uit als ze weten dat je op die en die site komt of op dat en dat Googled en naar dit en dat land op vakantie gaat en die informatie gebruiken (van mij part verkopen) zodat je gericht reclame kan ontvangen?'

 

(Ken je die film van Will Smith, I-Robot, ? Daar loopt hij op een gegeven moment door een soort winkelstraat en is alles om hem heen een soort tunnel van schermen welke iedereen die er loopt scant en vervolgens specifiek reclame aanbiedt. Mooi toch? Hoef ik nooit meer maandverband reclames te zien en als je je kaarten goed uitspeelt loop je de rest van je leven met mooie (digitale) vrouwen en auto's om je heen. :)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ja,

het zal me ook niet echt deren, maar dat men in Nederland moet aangeven bij de nettere website dat er cookies en ander tracking spul actief is en die bewust moet accepteren is toch wel een vorm van eerlijke en transparante communicatie.

Ook dat men verplicht is aan te geven dat het bezoeken van de diensten op zo'n website eventueel geld kost is een correcte "nieuwe" wetgeving die ons consumenten beschermd.

 

De transparante mens is niet zomaar een consument, maar een per grondwet vrij individu welke moet kunnen kiezen indien hij bewaakt wilt worden.

 

De wereld gaat aan vlijt ten onder

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...