Ga naar inhoud


baterrijen vervangen door een adapter


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Maar dat een nieuwe verse batterij die nog zeker 8 jaar van zijn gebruiksdatum is meer dan 1,5 volt afgeeft is heel normaal. Als hij zowat leeg is, is dat meestal 1,2 volt. Anderhalf volt geeft de batterij als die even in gebruik is. Een pas opgeladen accu van 12 volt geeft toch ook 13,5 volt.
Als jij mij een merk alkaline batterijen kan geven welke een 10% hogere heeft als ze net nieuw zijn dan ben ik geintresseerd.. Het chemische proces wat de spanning creert geeft namelijk maar 1.5V....

Een vergelijking met een accu kan je niet maken. Totaal andere vorm van chemische werking, en totaal andere redenen dat de spanning hoger is... En dan moet je nog "oppassen" ook, want het is afhankelijk van het type (chemicalien) accu... (Kijk maar eens naar de verschillen tussen een lood accu / LiPo / Li-ion / NiCd etc)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een 3 volt AC-DC adapter zal moeilijk fabrieksklaar te vinden zijn.

Zoiets is echter eenvoudig zelf in elkaar te knutselen als je handig met de soldeerpook bent.

Je hebt een kleine trafo nodig van 230-7 volt, brugcel, 2 elko´s, een 7905 regelaar, 3 diode´s of een 2,1 volt zenerdiode en klaar is Kees.

Als je wilt, teken ik een schemaatje en je kunt het in elkaar solderen. :sick:

Alles bij elkaar schat ik de kosten op niet meer dan 10 €uro.

een 3V adapter moeilijk te vinden? :crazy: ik heb net zo'n dingetje in de hand,en buiten de polariteit staat er volgende spanning op.

1,5;3;4,5;6;7,5;9 en als hoogste spanning 12V.je hebt er al vanaf 300ma.je kan ook van een zelfbouwkitje die begint met een v een voorgedrukt printje kopen met de componenten,en deze tezamen steken,en met de potentiometer de spanning regelen.die is denk ik gestabiliseerd.

ikzelf zou indien er plaats is,een adapterplugje in de draadloze bel steken,en de draadjes rechtstreeks op de print solderen.zo hou je de bel mooi,en kan je ook nog de batterijen gebruiken,maar ik denk wel dat jij dat weet,maar voor de anderen,meld ik dat je het niet gelijktijdig mag gebruiken,zowel alkaline's als de voeding.je moet het adaptertje dan ook niet knippen,en kan desnoods voor andere dingen gebruiken.ik doe indien het kan mijn bouwwerken zo,maar iedereen is daarin vrij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe batterij geeft wel degelijk meer dan 1,5 volt. Ik heb het dan over een batterij die nog lang niet aan zijn uiterste gebruiksdatum is en onbelast is. Bijgevoegd een batterijontlaadcurve met een belasting van 100mA. Deze start bij 1,6 volt. Hierin is wel te zien dat een batterij al in 20-30 minuten zakt naar 1,5 volt.

Ik weet niet wat jullie voor slechte batterijen hebben maar ik heb 12 nieuwe batterijen gemeten die allemaal boven de 1,6 volt zitten.

batterij ontlaadkromme.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die batterijen in zo'n draadloze zijn speciale. Ik vervang ze eens in de 5 jaar. Stuk goedkoper dan adapter. blijft energie vreten.

Nog goedkoper soms is compleet nieuw setje uit graaibak bouwmarkt. De stoeter van basismodel gaat nar dichstbijnde stopkontakt waar jij hem moet horen

Ergernis aan draadloos is dat hele straat zelfde ding heeft met vaak zelfde kanaal. Groot bereik. Daar is DECT niks bij

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google is vriend (zeggen ze).

 

Google op "3V AC-DC adapter" en zie daar.

 

Universele AC-DC adapter 3, 4,5, 5, 6, 7,5, 9 en 12V voor de somma van 8 euries en 95 centjes.

 

En klaar is Kees!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Onduidelijk is waar jij die adapter op wilt hebben. Detoeter gat in stopkontakt met eigen adapter. de knop draadloos heeft speciaal batterijtje van paar volt dat lastig te krijgen is. Het geheel nieuw doet in graaiak minder dan 8 euro en je rijd weer 5 jaar........ Niks energievretende warmlopende adapter. Ik heb verlengsnoeren met schakelaar waarmee ik alle verbruikers inaktief maak.

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Detoeter gat in stopkontakt met eigen adapter. de knop draadloos heeft speciaal batterijtje van paar volt dat lastig te krijgen is. Het geheel nieuw doet in graaiak minder dan 8 euro en je rijd weer 5 jaar........ Niks energievretende warmlopende adapter. Ik heb verlengsnoeren met schakelaar waarmee ik alle verbruikers inaktief maak.

 

????

Het kan aan mij liggen maar ik kan hier geen brood van bakken ?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Detoeter gat in stopkontakt met eigen adapter. de knop draadloos heeft speciaal batterijtje van paar volt dat lastig te krijgen is. Het geheel nieuw doet in graaiak minder dan 8 euro en je rijd weer 5 jaar........ Niks energievretende warmlopende adapter. Ik heb verlengsnoeren met schakelaar waarmee ik alle verbruikers inaktief maak.

Puzzels horen eigenlijk in Offtopic , toch maar hier het antwoord :

 

De deurbel gaat in het stopkontakt met eigen adapter. de knop draadloos heeft speciaal batterijtje van een paar (12 ) volt dat lastig te krijgen is. Een geheel nieuw draadloos deurbel setje vind je in de graaibak minder dan 8 euro en je rijd weer 5 jaar........ Niks energie vretende warm lopende adapter. Ik heb verlengsnoeren met schakelaar waarmee ik alle verbruikers inaktief maak.

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...