Ga naar inhoud


Ergernis betreffende 2e hands


Mumzel

Aanbevolen berichten

Regelmatig reageer ik op aangeboden of te koop of ruilen maar vaak wordt er niet gereageerd op een mail of bod of zelfs maar op een vraag over het aangebodene.

Aangezien het alleen geregistreerde gebruikers zijn die iets te koop of te ruil etc,kunnen aanbieden ben ik verbaasd over de onbeschoftheid van aanbieders om totaal niets te laten horen als iets gevraagd wordt of een bod is gedaan.

Kunnen we hier een meldpunt van /voor maken ?

 

In mijn optiek zijn dat niet de rechtgeaarde sat4all mensen ,!

 

 

Mvg Mumzel

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 keer iets gekocht via Sat4all, en beide keren verliep alles perfect.

Tweede aankoop opgehaald was erg leuk, koffie en een leuk gesprek.

 

Dus het kan ook heel goed gaan. :)

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Regelmatig reageer ik op aangeboden of te koop of ruilen maar vaak wordt er niet gereageerd op een mail of bod of zelfs maar op een vraag over het aangebodene.

Aangezien het alleen geregistreerde gebruikers zijn die iets te koop of te ruil etc,kunnen aanbieden ben ik verbaasd over de onbeschoftheid van aanbieders om totaal niets te laten horen als iets gevraagd wordt of een bod is gedaan.

Kunnen we hier een meldpunt van /voor maken ?

 

In mijn optiek zijn dat niet de rechtgeaarde sat4all mensen ,!

 

 

Mvg Mumzel

 

Zeer slecht idee om meerdere redenen. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

 

Ten eerste kan men niet weten of dit een terechte melding is of dat het om een vete tussen 2 leden is. Of een lid dat een ander lid zwart wilt maken.

 

tweede is dat 2e hands geen verkoop forum is zoals de bekende verkoopsites. 2e hands is er alleen om de hobbyist de kans te geven om wat ruimte in zijn/haar kast te maken zodat er weer plaats is voor een nieuwe uitdaging.

Daarom willen we ook geen handelaren zien. Is er toch iemand die sat4all misbruikt voor zijn handel dan kunnen de leden dit kenbaar maken en zullen we uitzoeken of deze persoon sat4all alleen gebruikt om zijn waar te verkopen.

Sat4all is er voor het delen van kennis en niet om geld te verdienen.

 

derde..

Het publiek iemand op de schandpaal te nagelen heeft alleen maar ruzie als resultaat en dat willen we voorkomen.We doen onze best om sat4all zo leuk mogelijk voor iedereen te houden.

 

vierde..

Hoe moeten we controleren of de melding terecht is? We zijn hier met handen gebonden en kunnen alleen vragen om de situatie uit te leggen. En we moeten dan vertrouwen op de blauwe ogen van de koper of verkoper om dan een mening te vellen. En omdat elke partij zijn waarheid verteld is het voor een moderator erg lastig om te bepalen wie er nu gelijk heeft.

Afgezien van de tijd die dit in beslag neemt.

 

Alleen als we meerdere meldingen krijgen van verschillende leden kunnen we bepalen of iemand handelt of niet.

Voor de rest is dit ondoenlijk en zal de rest van het board zelfs last hebben als we iedere melding moeten gaan onderzoeken.

En het lid dat "openbaar gemeld" wordt zal dit niet leuk vinden en zal bij de moderatoren verhaal halen. En dan zijn we weer bezig met dingen waar andere zaken voor moeten blijven liggen.

En dan zijn de moderatoren de pispaaltjes als we een ruzie moeten sussen of zelfs aktie moeten ondernemen. Maar dat is niet zo'n heel groot probleem want wij moderatoren zijn net olifanten. Een hele dikke huid maar ook een fotografisch geheugen.

dat laatste wordt wel minder naarmate we ouder worden :(

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mumzel,

 

als ik wil reageren vanuit een koop interesse, kijk ik altijd even eerst of het aangeboden deel door bekende verkopers in de tweedehandsafdeling geplaatst is geworden

want er zijn leden die al jaren lid zijn en hebben enkel postings in de tweedehandsafdeling als Bericht historie.

 

voorts komen er ook mensen / leden enkel op sat4all om hun eigen kwesties op te lossen en hebben er velen de email-notification uitgeschakeld (dat er reactie per bericht of pm is)

zonder waarde oordeel

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sweet Hours

Beth Rowley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...