Ga naar inhoud

Nieuw op het forum en nieuw met dreambox ontvangers.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Halloooo,

Ik ben Nick en nieuw op dit forum.

Een anderhalf jaar geleden heb ik een ET5000 gekocht. Echter heb ik er weinig verstand van, en zal graag wat meer over dit mooie apparaat willen leren. Hoe werkt het? Want ik zie verschillende termen staan zoals openPLI en Enigma enz enz. Een tijd terug heb ik mijn CCcam.cfg file aangepast, hiervan weet ik al een beetje hoe het werkt :-)

Heeft het veel zin om de handleiding van de ET5000 uitgebreid door te lezen?

Ook had ik vernomen dat je zelf de zenderlijst kan updaten, dit zou ik graag willen proberen. De ET5000 kan ik al wel benaderen via Windows door naar //ET5000 te gaan.

Alvast bedankt!

Groeten Nick

Geplaatst: (aangepast)

Misschien is dit van toepassing :

Device & Versions

Devicename: dm800se

Enigma Version: Jul 24 2011

Image Version: Aug 22 2012 23:05:58

Frontprozessor Version: VNone

Webinterface Version: 1.6.8

Tuners

TunerA: AVL2108 (DVB-S2)

aangepast door Nickkie55
Geplaatst: (aangepast)

Misschien is dit van toepassing :

Device & Versions

Devicename: dm800se

Enigma Version: Jul 24 2011

Image Version: Aug 22 2012 23:05:58

Ik weet niet wat voor een box jij hebt, maar je hebt het over een Xtrend et5000, hierboven staat dm800se, je gebruikt een heel oude Enigma versie.

Bovenstaande riekt heel erg naar een clone.

aangepast door Henksat

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Dat was bij de eerste versies van pli gaf hij aan dat het een 800se was dus dat klopt gewoon en behoor jij toch wel te weten lijkt me daar jij van PLI bent ?

ps daar heb ik toen ook eens een vraag over gesteld maar nooit geen antwoord op gekregen.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Klopt. Volgens OpenPli 2.0 was het een 800se, vanaf OpenPli 2.1 (en dus ook bij 3.0) is het een Xtrend 5000 geworden.

Bij de oudere versies zag je in "help" ook een afbeelding van de afstandsbediening van de 800se, nu is dat ook keurig de eigen ab.

Beste Nick,

Zoals je dus al kunt begrijpen draai je op een oude versie van OpenPli.

Een nieuwere versie kun je pas installeren als je ook de nieuwe bootloader installeer.

Op dit forum is, als je even doorzoekt, eigenlijk alle info hiervoor wel te vinden. Mochten er dan vragen zijn kun je die hier stellen.

Veel succes en welkom bij de club.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Dat was bij de eerste versies van pli gaf hij aan dat het een 800se was dus dat klopt gewoon en behoor jij toch wel te weten lijkt me daar jij van PLI bent ?

Van alle ontwikkelingen binnen ons team weet niemand alles, daarvoor zijn er simpelweg teveel dingen en een hele serie boxen.

Zelf heb ik nooit veel getest met een 800se, dus mij was dit onbekend.

Helaas als ik je daarin teleur stel.... ;)

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Was niet als aanval bedoelt en dan heeft het niks met de 800se te maken maar met een et5000 waarin hij aangeeft dat het een 800se is.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Klopt. Volgens OpenPli 2.0 was het een 800se, vanaf OpenPli 2.1 (en dus ook bij 3.0) is het een Xtrend 5000 geworden.

Bij de oudere versies zag je in "help" ook een afbeelding van de afstandsbediening van de 800se, nu is dat ook keurig de eigen ab.

Beste Nick,

Zoals je dus al kunt begrijpen draai je op een oude versie van OpenPli.

Een nieuwere versie kun je pas installeren als je ook de nieuwe bootloader installeer.

Op dit forum is, als je even doorzoekt, eigenlijk alle info hiervoor wel te vinden. Mochten er dan vragen zijn kun je die hier stellen.

Veel succes en welkom bij de club.

Dankjewel! Ik ga even op zoektocht.

Geplaatst:

Kijk even een avondje studeren en het is gelukt!

• Ik heb de nieuwe bootloader geïnstalleerd.
  • Daarna OpelPLI 2.1 erop gezet. (wat een verschil met snelheid!!)
  • Daarna de zenderlijst geupdate met behulp van dreamboxedit. (HenkSat bedankt voor de zenderlijst!)

Zo moeilijk was het allemaal niet! Bedankt dat jullie het advies gaven om de bootloader te updaten!

Nu ga ik het nog leuk vinden ook nog ;)

• Beheerder
Geplaatst:

Ik sluit deze en de vraagsteller kan in een nieuw duidelijk geformuleerd onderwerp steeds een nieuwe vraag stellen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...