Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kanalenlijst Hans van 12 oktober 2012.

Nieuw sinds 28 september:

- (01/10) 23 oost, HBO HD, HBO 2 en HBO 3 gestart, code;

- (01/10) 13 oost, Cinema 007 sd en hd (Sky Italy), code;

- (01/10) 19 oost, GemsTV, fta;

- (01/10) 19 oost, Tele5 HD Austria, code;

- (01/10) 19 oost, Sonlife Broadcasting Network (reli), fta;

- (02/10) 28 oost, Nick Jr +1 (Sky UK), code;

- (03/10) 13 oost, TVP (Arab), fta;

- (04/10) 28 oost, Nickelodeon +1 (Sky UK), code, ipv Nick Replay;

- (04/10) 28 oost, nieuwe frequentie: 12524 H, diverse zenders naar overgezet;

- (06/10) 28 oost, Sky Movies 007 (sd en hd) ipv Sky Showcase (tijdelijk?);

- (07/10) 13 en 19 oost, Direct Start heet nu D17 en Direct 8 heet D8 (Frankrijk), code;

- (08/10) 28 oost, E! HD (Sky UK), code;

- (09/10) 23 oost, VIER + Vijf + Vitaya naar mpeg-4 (op 12721 V), mpeg-2 looptekst: einde nadert!;

- (10/10) 13 oost, San Marino TV en Bahrein Int op nieuwe frequentie, fta;

- (10/10) 19 oost, Fashion One, fta, extra frequentie;

- (12/10) 28 oost, wijziging van BBC frequenties 10773 H, 10802 H en 10818V met o.a. wisseling van BBC THREE, BBC FOUR, BBC News, CBBC, CBeebies.

e2_hanssettings_19e_23e.rar

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.rar

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.rar

Geplaatst: (aangepast)

Dag allemaal,

Ik ben niet zo bekend met het frequency verandering en waar ik vroeger bbc3 had heb ik nu bb4 maar kan geen bbc3 meer ontvangen in mijn volledige zenderlijst.Dit staat op mijn topfield reciever.

Op mijn phillips reciever kan ik helemaal geen bbc3 of bbc4 meer ontvangen.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan instellen.

Ik zie dat Hans heeft aangegeven dat de frequencie van bbc3 en bbc4 is gewijzigd

" - (12/10) 28 oost, wijziging van BBC frequenties 10773 H, 10802 H en 10818V met o.a. wisseling van BBC THREE, BBC FOUR, BBC News, CBBC, CBeebies."

@hans, ontzettend bedankt

maar ik weet niet waar of hoe ik dit moet veranderen.

alvast bedankt voor jullie hulp

aangepast door shadowplay
Geplaatst:

BBC Three: 10817 V

BBC Four: 10773 H

Hoe je de Topfield of Philips moet aanpassen kan ik je niet vertellen, zie je gebruiksaanwijzing. De aanhouder wint...

Geplaatst:

Beste 007 ,

Dat zou moeten gaan met het programma "|Dream Set" wat door veel mensen gebruikt wordt in combinatie met de kanalenlijst Hans.

Succes.

M.vr. gr Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

de 'Kanalenlijst Hans' is gemaakt met DreamSet.

Downloaden, starten (icoontje satelliet), laad de kanalenlijst.

Voor Enigma-2 klik je in het bestand van de kanalenlijst op 'lamedb'.

Instellingen goed zetten (Enigma 2 ver 4 Telnet Reload heeft mijn voorkeur) en oversturen.

Geplaatst:

Hi hro en iedereen,

Bedankt voor het antwoord.

Ik ben een beetje meer in gaan verdiepen en ik ben nu wel wat meer te weten gekomen.

Ik kan wel engelse zenders op mijn phillips ontvangen maar ik heb een kleine probleem om mijn lemon in te stellen. Dat lukt mij niet.

Ik heb namelijk mijn topfield veranderd in een inverto idl 7000m (lemon) reciever en ik heb de phillips dsr 8121 hd receiver

Ik weet dat de lemon reciever geen HD zenders kan ontvangen en ik heb een duo LNB

Op mijn phillips reciever kan ik alle HD kanalen ontvangen. Nederlandse kanalen en engelse kanalen.

Ik heb uitgevonden dan de Diseqc A de nederlandse zenders zijn - B de HD zenders zijn en C de engelse zenders zijn (op de phillips reciever) en de instellingen zijn als volgt...

(NL zenders)

Diseqc A

Astra 19

Hoofdfrequentie 12515

Polarizatie Horizontaal

Symbol 22000

FEC 5/6

(EN zenders)

Diseqc C

Astra 28

Hoofdfrequentie 11778

Polarizatie Vertikaal

Symbol 27500

FEC 2/3

Maar nu wil ik de Lemon instellen.

De nederlandse zenders lukte wel alleen de engelse zenders niet.

Ik moet vollgens de lemon de volgende velden invullen om de sateliet in te stellen

LOF low band

LOF High band

Band switching

Primary Diseqc

*Secondary Diseqc

Volgens mij heb ik de andere velden wel goed ingesteld.

Installation type = dual

Tuner = tuner 1

LNB type = universal

Motor system = none

ik kom steeds niet uit om de engelse zenders in te stellen en zou ik geweldig vinden als iemand mij wat tips kan geven om dit te kunnen instellen.

Laat mij weten mocht ik toch nog wat informatie vergeten ben.

gr

T

Geplaatst:

@Shadowplay: je schrijft dat je alle Nederlandse HD-zenders kan ontvangen. Deze zitten op Astra 23 oost. Op Diseq A heb je Astra 19 oost zitten. Rara...

Verder: duo-lnb. Bedoel je de officiële van Canal Digitaal? Deze zit op 19 en 23 oost, niet op 28 oost.

Graag wat meer technische informatie, zoals grootte schotel en soort lnb.

Geplaatst:

@Shadowplay: je schrijft dat je alle Nederlandse HD-zenders kan ontvangen. Deze zitten op Astra 23 oost. Op Diseq A heb je Astra 19 oost zitten. Rara...

Verder: duo-lnb. Bedoel je de officiële van Canal Digitaal? Deze zit op 19 en 23 oost, niet op 28 oost.

Graag wat meer technische informatie, zoals grootte schotel en soort lnb.

@hro - bedankt voor je bericht.

Ik had gehoopt dat ik de informatie van de phillips receiver kon overnemen voor de instellingen voor de lemon en dit staat zoals aangegeven in mijn vorige post ingesteld.

Alles wat ik op de canal digitaal kaart moet kunnen ontvangen kan ik inderdaad op beide recievers ontvangen dit probleem gaat alleen om de freesat zenders van engeland (bbc1,2,3,4 itv1,1+,2,2+ etc...) en alleen op de lemon receiver.

Ik ben niet zo bekend in alles dus ik hoop dat ik nu dit juist vermeld:-

Ik heb 2x Chess platinum edition 0.2 dB Quad lnbf

1x DiSEqC 1.0 schakelaar met 4 uitgangen

1x Spaun SAR422wsg DiSEqC 2.0 1-> 2 twin

En de schotel is volgens mij een TriSat 75-65cm

Geplaatst:

Tip/advies: stel je vraag niet hier (zenderlijsten) maar in het forumdeel over receivers, overige merken, Inverto/Lemon. Meer kans op een antwoord.

Geplaatst:

oh nee... ik geloof dat ik het erger heb gemaakt.... nu kan ik ook niet meer de nl zenders krijgen...

ik wil zooo graag weten hoe dit in elkaar zit. Ik weet heel veel van computers en systeemen maar dit is zoooo moeilijk :confused: :confused: :sleep::confused:

Geplaatst:

Tip/advies: stel je vraag niet hier (zenderlijsten) maar in het forumdeel over receivers, overige merken, Inverto/Lemon. Meer kans op een antwoord.

okay... dank voor de tip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...