Ga naar inhoud


Rebox 4200HD met externe hdd


ronaldstark

Aanbevolen berichten

Na 13 jaar genoten hebben van Irdeto en de Nokia Mediamaster (woon in buitengebied, dus weinig keus), vandaag besloten over te stappen op Canal Digitaal HD en mijn keus laten vallen op Rebox 4200HD. Daar ik onlangs een WD TV Live mediaplayer heb aangeschaft met een Seagate 2TB harde schijf erachter, vroeg ik me af of ik deze harde schijf zo kan gebruiken gekoppeld aan de Rebox 4200 voor timeshiften/opnames.

Moet hiervoor eerst de harde schijf vanuit de Rebox geformateerd te worden, of is het plug and play. Momenteel is de HDD vanaf fabriek NTFS geformateerd en ik heb hem al gebruikt om diverse video- en audio files over te zetten vanaf pc naar de harde schijf om zo af te spelen op mediaplayer.

 

Of is toch het advies een aparte harde schijf/of USB stick te gebruiken alleen voor de Rebox 4200?

 

Krijg de Rebox volgende week, kan dus op dit moment nog geen testjes uitvoeren, vandaar alvast mijn vraag.

 

Groet,

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Ronald !

 

Hoewel ik geen 4200 (maar een 8500) heb wil ik toch het volgende opmerken:

 

Ik heb eerst met een niet-gesharede externe disk gewerkt. NTFS format was geen enkel probleem. Sommige reacties lijken erop te wijzen dat NTFS sneller is dan ondersteunde native Linux formats. Ompluggen van de disk tussen de PVR en (AC RYAN) mediaplayer begon mij te frustreren, sharen tussen de twee leek een avontuur met onvoorspelbare uitkomst te worden, dus heb ik uiteindelijk een 500 GB disk ingebouwd. Af fabriek NTFS geformatteerd, geen enkel probleem ontmoet. Plug en Play dus.

 

De ingebouwde drive heeft als voordeel dat die automatisch in- en uitschakelt met de PVR. Let wel: de 8500 (met recente REBOX software) neemt altijd het getoonde programma op zodat je altijd een uur terug kunt in het programma dat je aan het kijken bent. De externe drive zal dus steeds actief zijn zolang je via de PVR kijkt. Ik merkte dat de PVR bij (nachtelijke) timeropnames wel uitschakelde, maar niet de spanning van de externe disk afhaalde.

 

Groet,

 

Henk.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingebouwde drive heeft als voordeel dat die automatisch in- en uitschakelt met de PVR. Let wel: de 8500 (met recente REBOX software) neemt altijd het getoonde programma op zodat je altijd een uur terug kunt in het programma dat je aan het kijken bent. De externe drive zal dus steeds actief zijn zolang je via de PVR kijkt. Ik merkte dat de PVR bij (nachtelijke) timeropnames wel uitschakelde, maar niet de spanning van de externe disk afhaalde.

 

Groet,

 

Henk.

 

Hallo Henk,

 

bedankt voor je reactie. voor wat betreft dit laatste kan ik eventueel de Rebox en de externe HDD vwb stroomvoorziening ook op een stekkerdoos zetten met tijdschakeling zodat beide na de Timeropname ook op stroom uitgeschakeld worden. Of is het zo dat de Rebox (4200HD) constante stroomvoorziening nodig heeft om zijn gegevens te bewaren?

 

Het is inderdaad een nadeel dat een grote HDD een externe voeding heeft, terwijl de kleinere de voeding alleen gebruikt via de USB poort als het nodig is.

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de netspanning van de ontvanger onderbreekt heb je naar mijn idee een nieuw probleem: de bootloader verliest de datum en tijd. De volgende timeropname start dan nooit, want de ontvanger weet dan pas na de start weer via de tijdijking hoe laat het is.

 

De USB-poorten gaan overigens wel spanningsloos in deepsleep en mijn Western Digital externe drives vallen bij non-activiteit (ook als de ontvanger aanstaat) gewoon netjes in slaap.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...