Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ter geruststelling kan ik melden dat de 1ste splitter die Sprietje laat zien ook diodes bevat, al staat dat er niet op.

De pijlen geven de polariteit aan. Deze diodes laten gewoon het hoogste voltage door, de lagere wordt geblokkeerd.

Er kan dus echt niks kapot gaan.

Ik gebruik deze zelfde splitter al jaren icm mijn spectrumanalyzer, die houdt ook niet van dc op zijn (50 ohm) ingang.

Geplaatst: (aangepast)

Was effe weg. Bedankt voor de tip van die Spaun splitter. Denk dat ik maar daar voor ga.

Staat er toch: Die Ausgänge sind zum Stamm hin mit Dioden entkoppelt.

aangepast door Snoopy
Geplaatst:

Beste Snoopy

Als je die splitter wilt kopen, koop hem dan op het goedkoopste adres. Opsturen naar Spanje kost altijd geld, of je dat nu vanuit Nederland of vanuit Duitsland laat doen. In Nederland niet te koop maar in Duitsland volop. Let wel dat je type VB 2 PD neemt en niet VB 2 P. De D staat namelijk voor diode die er juist voor zorgt dat er geen spanning van de ene ontvanger naar de andere ontvanger kan vloeien.

• 5 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Inmiddels de Spaun VB 2 PD binnen (2 way versie) en ben aan het testen. Zou 4 a 6.5 dB verlies moeten geven volgens de

specs, afhankelijk van de frequentie, maar tot nu toe heb ik maar 0.1 dB verlies ....

http://www.spaun.de/...n_13_en_109.pdf

Deze is overigens ook in Nederland te koop.

1ddc6081f5cc3cd279cad3b13c460ded.jpg

aangepast door Snoopy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen