hansputters Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Hallo, Hopelijk kunnen jullie me verder helpen want ik ben min of meer ten einde raad. Mijn box opnieuw geflashed met OpenPLi 3.0 en instellingen handmatig teruggezet. Werkte (natuurlijk) maar het probleem begon pas nadat ik via applicaties de in de feed aanwezige (DVB-T) drivers dib0700 installeerde. Leek ook te lukken alleen blijft de box nu tijdens het opstarten hangen. (OpenPLi startscherm maar geen statusbalk in het display, ook niet na heel lang wachten) Deze procedures diverse malen gedaan (m.b.v. DreamUp) echter telkens hetzelfde opstartprobleem. Box uit- aanzetten haalt helaas niets uit. Bedankt voor de verlossende tip! Zou er iets mis kunnen zijn met de hardware denken jullie? Maar in dat onverhoopte geval zou de OpenPLi firmware niet werken?
dvbs Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 misschien een zinloze tip, maar voor wat het waard is.... eens alles loskoppelen... (usb's ed.) succes Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
hansputters Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 Bedankt dvbs voor je reactie! Inderdaad, wanneer ik de USB DVB-T tuner loskoppel dan start de doos normaal op. Bij aangesloten USB-tuner blijft ie echter hangen Hoe kan ik bewerkstelligen dat de box ook bij aangesloten USB-tuner opstart? Het insteken van de tuner in opgestarte toestand haalt niets uit, wordt dan niet herkend........
metoo Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Misschien vraagd de tuner meer stroom dan de poort/box kan geven? ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
mobieltje Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 (aangepast) Welke DVB-T USB tuner gebruik je dan? Ik gebruik deze al jaren: PCTV - Nano Stick Solo 73e SE - USB, nu met OpenPLi 3.0 met dezelfde driver. Nu te koop boor 25 euro geloof ik. Grts. 14 oktober 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Ja @mobieltje, die heb ik ook! Het probleem is niet de stick zelf maar er lijkt iets corrupt binnen Linux. Gek, de originele DMM-firmware is probleemloos in te laden
mobieltje Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 (aangepast) Linux problemen, dat geloof ik niet, waarom werkt het bij mij dan wel goed met OpenPLi 3.0 ?? Zet er eens een schone OpenPLi 3.0 op zonder je eigen (backup) instellngen, dan de driver dib0700 installeren via het menu en kijken hoe het dan werkt. De oorzaak kan zijn een bepaalde plugin of een fout in je backup file /etc/enigma2/settings Grts. 15 oktober 2012 aangepast door mobieltje
hansputters Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Na veel gedoe is het eindelijk gelukt om 2.1. te installeren (3.0 blijft hangen tijdens opstarten...) Zijn er nog meer gebruikers van een 7020 HD die deze 2.1. nog gebruiken? In juli jl was er immers een dvb-driver probleem waardoor de gecodeerde zenders na wat zappen op zwart gingen
dvbs Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Euhm ja, omdat de 7020HD momenteel alles doet wat hij moet. Heb idd ook het dvb-driver probleem gehad, maar met een van de laatste 2.1's voorlopig geen problemen. Als er ooit eens opnieuw moet geflashed worden zal ik wel overgaan naar 3.0. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
hansputters Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Hallo dvbs, Bedankt voor het delen van je ervaring . Zo lang de box nu doet wat ie moet doen, vind ik het best. Eerlijk gezegd heb ik, in vergelijking met de voorgaande 3.0, geen slechtere beeldkwaliteit of anderszins kunnen ontdekken. Misschien is het voor jou goed om te weten dat de DB hardwarematig goed in elkaar steekt anders zou ie mijn talloze flashpogingen niet hebben doorstaan!
dvbs Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 daarvoor hebben we dan ook betaald he ! Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Mojo Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 (aangepast) . 18 oktober 2012 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen