sattv4iedereen Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 hi, vanavond heeft iemand een laptop met windows xp binnengebracht.omdat ik verkouden ben,heb ik er eens in de vluchte bekeken,maar ik heb dit probleem nog niet voorgehad. als je de pc aanzet,wordt windows xp opgestart.in het begin (4 min) kan je alles doen.daarnaa,loopt de muis vast,en ook het toetsenbord.merkwaardig is,als je het geluk hebt om control alt del in te drukken,en de processor (cpu) en wisselbestand bekijkt,dat na enige tijd de muis en het toetsenbord vastloopt.echter worden de gegevens van het cpu gebruik en het wisselbestand nog continu bijgewerkt.daaruit zou ik denken,dat het os niet vastloopt.merkwaardig is wel,als je hem heropstart,de snelheid waar muis en toetsenbord vastloopt altijd maar sneller en sneller gebeurt.in veilige modus lukt het mij ook niet.het virusscan programma,wil zijn werk in veilige modus niet doen.ook krijg ik er geen enkel programma op. hoe zou ik te werk gaan? de recovery terugzetten?en zien of het opgelost is? of programma's via een opstarcd laten testen of de hardware/software nog ok is? via de bios,is er geen hardware test mogelijk. het is een hp laptop van het type pavilion. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Hellum Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 (aangepast) probeer eerst eens met een linux live cd op te starten en kijken hoe dat gaat, als dat wel goed gaat zit het hem waarschijnlijk in de software en zal een recovery zin hebben, werkt het dan nog niet ben ik bang dat de laptop aan het einde is. edit: probeer eerst eens een usb toetsenbord en muis. MVG. Gerard 14 oktober 2012 aangepast door Hellum If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
bellejt Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 ik heb ooit hetzelfde fenomeen gehad en kunnen oplossen door extra geheugen te plaatsen.Mss is dat van jou defekt ? Probeer eens een mem test te doen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Satdorus Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 (aangepast) Ik ga mee met Hellum..... Probeer eens met een Linux live cd de zaak te booten. Doet het probleem zich dan niet voor dan is het in ieder geval geen hardware probleem. Van daaruit is het wat gerichter zoeken. Het steeds sneller weigeren van het toetsenbord en muis na herhaald opstarten doet toch het ergste vermoeden. Andere aansluiting gebruiken kan je ook nog testen. 15 oktober 2012 aangepast door Satdorus
sattv4iedereen Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 iedereen bedankt voor de hulp.ik dacht in eerste instantie ook de koeling.maar als die te heet wordt,denk ik zou de processor in beveiliging gaan,en denk ik dat het cpu en wisselbestand niet meer zou bijgewerkt worden.ik zal eerst een extra muis proberen,maar volgens de eigenaar,zijn de usb poorten defect.ik zal eens zoeken achter een linux live cd en eens zien.kan nog een tijdje duren,maar ik zal zeker het gevolg geven. edit:het geheugen uitbreiden zal niet meer gaan,omdat dit al gebeurt is en op het max zit.ik denk dat de eigenaar beter kijkt voor een nieuw exemplaar,want xp geraakt toch stilletjes aan,aan de verouderde kant. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sjattuh Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 USB poorten kapot... XP laptop... muis loopt vast... lijkt mij een gevalletje DOA. Zou er niet teveel tijd insteken tenzij het per uur betaald wordt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
sattv4iedereen Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 @ sjattuh ja,ik denk er ook zo over.zoals andere helpers ook schreven,om een linux live cd te proberen is ook niet gelukt,want de cd/dvd rom driver,wilde de cdr-w niet lezen. ik denk,dat het misschien het beste is,deze te slopen,en eventuele bruikbare stukken zoals de hd en eventueel het geheugen eruit te halen,eventueel de voeding te behouden,en de rest naar zijn laatste rustplaats te brengen. want ik kan moeillijk iets uitmaken,want de ene keer gaat de muis en toetsenbord langer dan de ander keer. ik heb wel gezien,dat speedfan de temperatuur van de hdd iets te hoog tekent,ook al denk ik dat 56°C niet teveel is. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
winwiz Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Een HDD die 56 graden is..... Dat klinkt echt niet best. Juist met dit soort vage klachten moet je zeker eens naar de voeding kijken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Puch Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 Een harddisk presteer het beste tussen 30° en 40°. Als die temperatuur met 10° stijgt gaan de prestaties met 50% achteruit. Best eens kijken dus om je hdd te vervangen. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
sattv4iedereen Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2012 ik heb de laptop eigenlijk al teruggegeven,omdat de usb poorten niet meer werken,de cd/dvd drive heeft zijn beste tijd gehad en is 8 jaar oud. en idd,de voeding is al 2 keer vervangen geweest. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Puch Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 ik heb de laptop eigenlijk al teruggegeven,omdat de usb poorten niet meer werken,de cd/dvd drive heeft zijn beste tijd gehad en is 8 jaar oud. en idd,de voeding is al 2 keer vervangen geweest. Dat is in een eeuwigheid iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen