Ga naar inhoud


Keus tussen Dreambox en VU


Vleesschotel

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen,

 

ik wil mij een ontvanger aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb gezien dat de VU en de Dreambox het meest besproken worden, ik ga ervanuit dat dit dan ook de meest gangbare modellen zijn.

 

Ik heb een Canaal Digitaal kaart, echter alleen de free to air zenders ontvang ik er nu nog mee, als ik een dreambox of vu koop, kan ik dan ook weer de andere kanalen ontvangen of??

 

Ben een echte leek, maar sta voor alle tips en adviezen open!

 

Is er een grotere schotel nodig als ik een andere ontvanger neem? Heb nu nog zo`n Philips ontvanger HD van Canaaldigitaal...............deze kan ik dan wegdoen als ik er een Dream of VU neerzet??

 

Mvg,

 

"vlees"Schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aangezien je nu enkel nog de free-to-air zenders kan ontvangen vermoed ik dat je geen lopend abonnement meer hebt op CD. In principe (als je alles officieel doet) heb je dezelfde rechten ook met andere ontvangers, dus het is niet zo dat je met een andere (eventueel linux) ontvanger (zonder (re)creatieve oplossingen die niet besproken mogen worden) ineens terug alle zenders hebt.

 

Het verschil tussen de VU en de Dreambox is minimaal (echte dreamboxfanaten gaan me nu tegenspreken :)), maar voornamelijk de prijs is wel belangrijk en speelt in het voordeel van de VU.

Afmetingen van schotels blijven hetzelfde onafhankelijk van de ontvanger (maw, was je vroeger tevreden met een mini schotel, zal dat hetzelfde resultaat geven met de een nieuwe ontvanger, had je vroeger uitval wegens te kleine (of niet goed afgestelde) schotel, tja kan je overwegen om een grotere te nemen of beter af te stellen)

VU+ Duo/Solo2- TVV/CD/TNT SAT

4 x Twin LNB (Astra 13/19/23/28)

Triax 78 Cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen de VU en de Dreambox is minimaal (echte dreamboxfanaten gaan me nu tegenspreken :)), maar voornamelijk de prijs is wel belangrijk en speelt in het voordeel van de VU.

 

neen ik ga je als VU+ gebruiker ook tegenspreken...

 

het verschil is niet minimaal het is miniem.

de Ultimo als courante VU+

en

de DM7020HD als courante dreambox zijn aan elkaar gewaagd en op "nagenoeg" gelijke ontwikkelingsstand

met nagenoeg identieke opties binnenkort wegens de dualtuners

 

de nieuwe solo2 en de duo2 nog meer, zullen weer dynamiek in de kwestie brengen.

 

nu kiezen, tja geen voorkeur

straks kiezen, tja duo2

ciao

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Canaal Digitaal kaart, echter alleen de free to air zenders ontvang ik er nu nog mee, als ik een dreambox of vu koop, kan ik dan ook weer de andere kanalen ontvangen of??

"vlees"Schotel

je moet wel een per ABO betaalde abonnement kaart hebben anders ontvang je NIKS NADA NIENTE :P

een gede-activeerde kaart ontvangt NIETS

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goedemiddag iedereen,

 

 

 

Ik heb een Canaal Digitaal kaart, echter alleen de free to air zenders ontvang ik er nu nog mee, als ik een dreambox of vu koop, kan ik dan ook weer de andere kanalen ontvangen of??

 

 

 

Mvg,

 

"vlees"Schotel

 

Even voor alle duidelijkheid.

 

Methoden om betaal TV te ontvangen zonder geldig abonnement worden hier niet besproken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen ik ga je als VU+ gebruiker ook tegenspreken...

 

het verschil is niet minimaal het is miniem.

de Ultimo als courante VU+

en

de DM7020HD als courante dreambox zijn aan elkaar gewaagd en op "nagenoeg" gelijke ontwikkelingsstand

met nagenoeg identieke opties binnenkort wegens de dualtuners

 

de nieuwe solo2 en de duo2 nog meer, zullen weer dynamiek in de kwestie brengen.

 

nu kiezen, tja geen voorkeur

straks kiezen, tja duo2

ciao

Ik hoor je niet over de verschillen in hardwarekwaliteit(lezers ervaringen op duurzaamheid hardware). Wil je bijvoorbeeld wel of geen condensatoren vervangen met je soldeerbout. :grin:

 

Indien je nog kan wachten met aanschaf, en een groot budget hebt: Dream Multimedia komt al het goed is voor het eind van het jaar met de Dreambox Goliath. Het is nog afwachten, maar HbbTV en webbrowsen zal heel snel gaan itt wat enigma2 tuners (huidige dreamboxen,VU's, ET's etc.) nu presteren. Het is nog afwachten op meer info (marketing truukje).

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen,

 

dank voor alle reacties! Echter iets ermee opschieten is 2 ;)

 

Dus het is eigenlijk allemaal hetzelfde, een Dream of VU, dan blijft het uiterlijke aspect over wat de doorslag moet geven.

 

@Jeroensky...........wachten is 1 van mijn slechte eigenschappen ;) Ik behoor tot de groepering IMPULS haha! Als Dream met een nieuwe uitkomt dan kan ik die alsnog aanschaffen en de eventuele Dream of VU wat ik nu voor de woonkamer kopen wil omhoog verplaatsen naar de logeerkamer.

 

Ik vind de kwaliteit belangrijker, ik ben niet van de goedkoop, einde van de rit betaal je 3x de prijs als waar je in het begin op bezuinigen wil, verkeerde zuinigheid is dat in mijn optiek. Ik zal vanavond nog even grondig wat specs nalezen en kijken of ik een keus kan maken!

 

Mijn kaart is niet geblokkeerd, ik had alleen geen zin om 45 euro per maand te betalen aan Canal Digitaal, that`s why.......hij ontvangt alleen de commerciële zenders niet..............maar de mogelijkheden met een schotel zijn aanzienlijk groter dan met hetgeen ik nu heb, schotel hangt nog en het is een kwestie van ander kastje aansluiten en klaar...................

 

Als er iemand met goede argumenten komt dan ga ik kop of munt doen ;)

aangepast door Michel
onfatsoenlijk taalgebruik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor je niet over de verschillen in hardwarekwaliteit(lezers ervaringen op duurzaamheid hardware). Wil je bijvoorbeeld wel of geen condensatoren vervangen met je soldeerbout. :grin:

 

HO HO HO meneer Jeroensky

daar hebben we godmiljaar meer dan duizend voorbeelden over hardware issues met je dreambox, die ik overigens ook jaren lang gebruikte

dus effe dimmen

 

dergelijke issues zijn aan de huidige hardware (consumer products) inherent en niet meer of minder dan andere merknamen

slik binnen :P

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen,

 

dank voor alle reacties! Echter iets ermee opschieten is 2 ;)

 

Als er iemand met goede argumenten komt dan ga ik kop of munt doen ;)

 

dat mag je gewoon eerlijkheidshalve zo doen.

 

je krijgt geen Braun of Pioneer HiFi componenten meer met 25 ~ 30 jaar gegarandeerde kwaliteit

je krijgt er een waarmee je een paar jaar gelukkig kunt zijn.

ciao

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HO HO HO meneer Jeroensky

daar hebben we godmiljaar meer dan duizend voorbeelden over hardware issues met je dreambox, die ik overigens ook jaren lang gebruikte

dus effe dimmen

 

dergelijke issues zijn aan de huidige hardware (consumer products) inherent en niet meer of minder dan andere merknamen

slik binnen :P

 

Juist. Dat gelul over die condensatoren. Moest je eens een paar jaar geleden kijken naar het troetelkindje van iedereen: de Humax 5400. Daar vlogen je de condensatoren ook om de oren en niemand klaagde erover.

Alle geschakelde voedingen hebben te kampen met condensatoren die gevoelig zijn voor defekten. Dit komt over het algemeen door de twijfelachtige kwaliteit iuit China. Het MOET namelijk goedkoop zijn. In mijn Dreambox 7020Si was trouwens onlangs ook een condensator defekt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

HO HO HO meneer Jeroensky

daar hebben we godmiljaar meer dan duizend voorbeelden over hardware issues met je dreambox, die ik overigens ook jaren lang gebruikte

dus effe dimmen

 

dergelijke issues zijn aan de huidige hardware (consumer products) inherent en niet meer of minder dan andere merknamen

slik binnen :P

Daarnaast waren er gedurende 10 jaar dvb-s ook merken die geen enkele firmware en of ota updates meer leverden en de gebruiker / consument gewoon in de kou liet staan

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...