Ga naar inhoud


Keus tussen Dreambox en VU


Vleesschotel

Aanbevolen berichten


Om nog even op die condensatoren en de Dreambox terug te komen.

Na het ultimatieve troetelkind, de Humax 5400 kwam de Dreambox 7000 op de markt. De lofliederen waren niet van de lucht. Het was dé ontvanger der superlatieven. Maar hier was nota bene de netvoeding op de hoofdprint geintegreerd !!!. Dit is een doodzonde. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik voor de eerste keer een Dreambox 7000 openmaakte. 230 volt op de hoofdprint?? Ja, en er was niemand die het een probleem vond.

Gelukkig is dit nu niet meer zo.

Ik kan geen vergelijking maken naar een Xtrend omdat ik er geen heb. Het zal ongetwijfeld ook een prima ontvanger zijn. Met mijn VU+Uno ben ik zeer tevreden. Ik kocht er onlangs nog een voor mijn dochter en zij is er ook zeer tevreden mee.

Een Dreambox zal ik nooit meer kopen. Ik ben ervan overtuigd dat ze zeer goed presteren. Echter de prijs is voor mij doorslaggevend. En daar scored de VU+ weer op.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topicstarter kan ook de Xtrend overwegen inderdaad.

Deze is qua prijs erg gunstig.

De ab is wel minder,maar daar wen je denk ik gauw aan.

Ook de ondersteuning van bijvoorbeeld de drivers is erg belangrijk,

en hier laat VU echt een flinke steek vallen.

In schril contrast met de Xtrend.

Ik besef dat ik hiermee zeker tevreden Vu gebruikers misschien tegen de haren in strijk,

maar dit is gewoon mijn mening,en dat mag de Topicstarter best weten.

 

De topicstarter kan mijns insziens beter kiezen tussen de Xtrend of de Dreambox.

Als je 't geld ervoor overhebt ga dan zeker voor de dreambox,

vind je 't kostenplaatje erg belangrijk dan is de Xtrend de betere keus.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de ondersteuning van bijvoorbeeld de drivers is erg belangrijk,

en hier laat VU echt een flinke steek vallen.

In schril contrast met de Xtrend.

Ik besef dat ik hiermee zeker tevreden Vu gebruikers misschien tegen de haren in strijk,

maar dit is gewoon mijn mening,en dat mag de Topicstarter best weten.

Welke drivers bedoel je hiermee? (Je strijkt me niet tegen de haren hoor... :grin: )

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mee eens, De Xtrend is momenteel de betere keuze, een Dreambox DM7020HD is een stuk duurder, maar afgezien van het geld zou die wel mijn voorkeur hebben. Die zit simpelweg beter in elkaar, maar is zoals gezegd wel een stuk duurder en die meerprijs is naar mijn mening in de keuze tussen een DM7020HD en een Xtrend ET9500 niet gerechtvaardigd.

 

De software ondersteuning en drivers van de VU+ Ultimo zijn duidelijk minder dan die van de ET9500 en Dreambox DM7020HD.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gel*l, als je ziet wat Vu+ (VTi) in de laatste 2 maanden al niet gedaan heeft.

Af en toe wel 2 updates per dag! en daar horen ook de drivers bij.

Verder is de versie van VTi van 4.1 naar 4.3 gegaan en is HbbTV ook mogelijk.

Nee, stil zitten doen ze daar zeker niet!!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iedereen,

 

wat een strijd hier om een ontvanger hahaha! Het is een Dreambox geworden, een DM 800 HD SE om precies te zijn. Kon verder geen info vinden over het nieuwe model wat in December zou uitkomen, dus dan kan ik deze box nog altijd switchen voor een nieuwe!

 

Beste moderators, mijn oprechte excuses voor de VERSCHRIKKELIJKE SPELFOUT!!! om mij dan meteen 24uur een blokkering te geven vind ik persoonlijk erg ver gezocht! De C voor canaaldigitaal vergeten is ook wel een wereldramp inderdaad, gezien de gemiddelde leftijd van het publiek hier wereldschokkend! Nogmaals mijn oprechte excuses.

 

Ik verwacht de box vandaag thuis te krijgen...............vol verwachting klopt mijn hart :-)

 

Dank iedereen voor de goede input en tips en adviezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat een gel*l, als je ziet wat Vu+ (VTi) in de laatste 2 maanden al niet gedaan heeft.

Af en toe wel 2 updates per dag! en daar horen ook de drivers bij.

Verder is de versie van VTi van 4.1 naar 4.3 gegaan en is HbbTV ook mogelijk.

Nee, stil zitten doen ze daar zeker niet!!.

 

Ik hou ook van jou, maar vind alles wat jij zegt eveneens gelul. Je ziet hoe dergelijke opmerkingen bijdragen aan een constructieve discussie. ;)

 

Ik heb overigens niet gezegd dat ze stilzitten, maar dat ik de drivers en software die beschikbaar is voor de ET9500 beter vind. Die conclusie trek ik door hands-on ervaring met beide receivers, maar als jij dat gelul vindt, nou vooruit dan maar.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vleesschotel,

gefeliciteerd en heel veel plezier met de box

 

Michel,

het lijkt me zeker een razend interessante receiver de et9500

maar niet alle hobbyisten hebben meerdere merken en modellen ter beschikking

toch goed dat je er op wijst dat momenteel de et9500 lekker loopt

(ook uit hoofde van je functie inzake tests en reviews moet je het kunnen weten)

 

@all,

Het gaat (denk ik) erom dat je zelf tevreden bent met je keuze.

 

de eerstvolgende nieuwe receiver zal ook wel weer aardverschuivingen met zich brengen althans dat hopen we.

 

ciao

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je nog kan wachten met aanschaf, en een groot budget hebt: Dream Multimedia komt al het goed is voor het eind van het jaar met de Dreambox Goliath. Het is nog afwachten, maar HbbTV en webbrowsen zal heel snel gaan itt wat enigma2 tuners (huidige dreamboxen,VU's, ET's etc.) nu presteren. Het is nog afwachten op meer info (marketing truukje).

 

Voor het eind van het jaar lijkt me wel erg optimistisch. Er is nu niet veel meer bekend dan de naam, en een nietszeggend geanimeerd filmpje :rolleyes: . Geen spec's geen prototype foto's..laat staan een release over een paar weken/maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Beste moderators, mijn oprechte excuses voor de VERSCHRIKKELIJKE SPELFOUT!!! om mij dan meteen 24uur een blokkering te geven vind ik persoonlijk erg ver gezocht! De C voor canaaldigitaal vergeten is ook wel een wereldramp inderdaad, gezien de gemiddelde leftijd van het publiek hier wereldschokkend! Nogmaals mijn oprechte excuses.

 

Ik zie deze opmerking nu pas, dus krijg je er ook nu pas een waarschuwing voor.

 

1. Het was zeker geen spelfout, maar een opzettelijke onfatsoenlijke opmerking.

2. Commentaar op een beslissing van een moderator wordt niet openbaar op het forum gegeven. Alles een kwestie van goed fatsoen en regels lezen.

3. Je kreeg slechts een waarschuwing, maar dat was wel je tweede binnen enkele dagen, dus om die reden een blokkering van 24 uur. Nu heb je er al drie binnen 1 week en sta je 30 dagen buiten spel. Dat heb je wel geheel aan jezelf te danken. Moderators hebben je al 2 x eerder vriendelijk maar dringend verzocht onze regels te lezen en dat heb je overduidelijk niet gedaan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...