Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als je een mount aanmaakt naar de PC

en dus op de PC een map waar de bestanden staan, vrij geeft aan samba/cifs gebruikers

dan zie je de bestanden op PC en kunt deze afspelen

voorwaarde is

workgroup = identiek

op vu ga je naar etc/samba/smb.conf en editeert deze waar (regel 8) de workgroup genoemd wordt

die moet overeenstemmen met je windows zooi als workgroup

indien je dat hebt aangepast en de VU herstart is de VU deel van het windows workgroup

en NU

NU kun je een gedeelde map van de windows PC zien en de bestanden erin afspelen middels de mount

mounten doe je per netwerkbrowser op de VU ( via menu instellingen-systeem-netwerk > netwerkbrowser / mappenbeheer)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Verwacht overigens geen wonderen van de ingebouwde mediaplayertjes in de VU..

Geen idee hoe anderen dit ervaren, maar ik heb regelmatig vastlopers op MKVtjes met een beetje bitrate of gewoonweg geen ondersteuning voor het formaat.. Ik speel vanaf een smb share.

Ik heb d'r in ieder geval een losse player naast staan.. :-)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Geplaatst: (aangepast)

Verwacht overigens geen wonderen van de ingebouwde mediaplayertjes in de VU..

er is maar een mediaplayer standaard aanwezig in de meest bekende VU images.

een uitgebreidere is de EMC plugin die tijdens installatie ervan ook enkele codecs toevoegt aan je image

maar het is zeker waar dat avi's (windows formaat) en mkv's (matroska video container) niet vlekkeloos werken

OMDAT ze geen standaard aanhouden en door derden uit van allerlij gemaakt kunnen zijn op hun HomePc (laat staan de converteringsfouten die erin besloten zijn)

gewoon proberen

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ligt er een beetje aan op welk OS je dat probeert..

In geval van Windows 7 bijvoorbeeld: rechtermuis op het mapje, eigenschappen --> tabblad delen.

Ook moeten evt ntfs rechten in ieder geval zo staan dat 'everyone' bv mag lezen etc.. Dat vind je terug op het tabblad 'beveliging'.

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Geplaatst:

Hoi;

Kan ik een usb stick waarop een video_ts bestand staat ook afspelen op de vu+ of moet dit ook via een netwerk gaan?

(Ik draai nog open pli 2)

;Mvg Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Geplaatst:

Ik vraag dit maar omdat mijn vu in een draadloos netwerk hang en dit niet snel genoeg is om te rechtstreeks te streamen.

Meestal als ik een .avi van iets heb (gedownload) stream ik deze naar de HD van de vu en speel het dan af, maar als ik een usb stick vul met video ts bestanden kan ik enkel maar het startmenu selecteren maar de film zelf niet en ik kan zeker niet de ondertitels instellen.

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Geplaatst:

Ik stream films van mn laptop via de vu mediaplayer. Wel heb ik plugin openairplay geinstalleerd op de vu. Zet de films op de laptop in gedeelde map. Vervolgens kan ik die via de vu op de tv afspelen. En mkv files speelt ie bij mij uitstekend af.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...