Ga naar inhoud


Audio line out niveau


flieboe

Aanbevolen berichten

Ik verbind mijn audio line outs van de VU middels tulpstekkers aan mijn versterker. Het valt mij op dat zowel bij de Ultimo als de Duo de volumeknop van de versterkers ver open moeten staan om een redelijk acceptabel geluidsniveau te bereiken. Bestaat er een systemplugin om het uitgangsniveau van de Ultimo/Duo te verhogen?. Ik heb op mijn versterkers (Luxman, die ik nooit zal verkopen) slechts de beschikking over analoge inputs.

  • Like 1

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat op de ontvangers het volume wel op het hoogste niveau

Anders als je die optie op de versterker hebt dan kun je alles ook nog via een infrarood kabel aansluiten

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm....vreemd.

Ik heb ook een Luxman versterker en wel een M-03. Daarvoor een AVM Evolution V1 voor/regelversterker. En daarop heb ik mijn VU+Uno via de analoge uitgangen aangesloten. Het geluidsuitgangsniveau daarvan staat op 90%.

Ik heb dan genoeg volume om zelfs de ramen van de buren eruit te doen laten vliegen. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, voor het transport van die versterker heb je een vorkheftruck nodig zo zwaar is ie.

Hij heeft maar één ingang...line-in. Daarop heb ik mijn regelversterker aangesloten.

Maar ook als ik mijn VU+Uno direkt op deze line-in ingang aansluit (via de chinch) is er genoeg volume om het schuim op mijn bier dood te laten slaan of mijn broek van mijn kont te laten vallen.

 

Ik denk dat flieboe het volume uitgangsniveau van zijn VU+ te laag heeft staan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbind mijn audio line outs van de VU middels tulpstekkers aan mijn versterker. Het valt mij op dat zowel bij de Ultimo als de Duo de volumeknop van de versterkers ver open moeten staan om een redelijk acceptabel geluidsniveau te bereiken. Bestaat er een systemplugin om het uitgangsniveau van de Ultimo/Duo te verhogen?. Ik heb op mijn versterkers (Luxman, die ik nooit zal verkopen) slechts de beschikking over analoge inputs.

 

Is op de VU het volume wel volledig open gedraait?

De uitgang wordt nl. mee geregeld door de volume instelling op de box.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het volume op mijn tuner op 90% zet, (1 rood balkje zichtbaar in de volume balk) en mijn volumeknop op mijn versterker op 11 uur, zou het geluid oorverdovend moeten zijn, dat is dus niet het geval. Als ik mijn cd speler op deze ingang aansluit en dezelfde volume instellingen hanteer dan is dat wel het geval. Ik weet dat de Luxman aan de achterzijde 1 ingang heeft waarmee je middels een draaiknop de ingangsgevoeligheid kan regelen. Op die ingang is de tuner niet aangesloten. Omdat de versterkers zijn ingebouwd en er zoals wellicht bekend je een wirwar van kabels tegenkomt heb ik eerst in dit forum deze vraag gesteld voordat ik de tuner op deze ingang aansluit. Als ik het nu dus goed begrijp is er geen software beschikbaar welke het audio uitgangsniveau kan regelen van de VU's. Ik heb overigens een Luxman 309 en 308 welke meer dan 30 jaar naar volle tevredenheid hun werk doen en het geluid een warme volle klank meegeven. Leuk om te lezen dat er leden van dit forum zijn die Luxman ook een warm hart toedragen.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Als ik het volume op mijn tuner op 90% zet, (1 rood balkje zichtbaar in de volume balk) en mijn volumeknop op mijn versterker op 11 uur, zou het geluid oorverdovend moeten zijn, dat is dus niet het geval. Als ik mijn cd speler op deze ingang aansluit en dezelfde volume instellingen hanteer dan is dat wel het geval. Ik weet dat de Luxman aan de achterzijde 1 ingang heeft waarmee je middels een draaiknop de ingangsgevoeligheid kan regelen. Op die ingang is de tuner niet aangesloten. Omdat de versterkers zijn ingebouwd en er zoals wellicht bekend je een wirwar van kabels tegenkomt heb ik eerst in dit forum deze vraag gesteld voordat ik de tuner op deze ingang aansluit. Als ik het nu dus goed begrijp is er geen software beschikbaar welke het audio uitgangsniveau kan regelen van de VU's. Ik heb overigens een Luxman 309 en 308 welke meer dan 30 jaar naar volle tevredenheid hun werk doen en het geluid een warme volle klank meegeven. Leuk om te lezen dat er leden van dit forum zijn die Luxman ook een warm hart toedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik ook met mijn vu duo .

Alle analoge ingangen op mijn versterker geprobeerd maar het geluid is te zacht.

Moet de volume knop behoorlijk hoog zetten en als dan omgeschakeld word naar tuner is het feest.

Ook ik heb geen optische ingang op mijn versterker. Maar wat is de oplossing? Er zijn zo mooie radiozenders op de sat ontvanger.

aangepast door jomarini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik ook met mijn vu duo .

Alle analoge ingangen op mijn versterker geprobeerd maar het geluid is te zacht.

Moet de volume knop behoorlijk hoog zetten en als dan omgeschakeld word naar tuner is het feest.

Ook ik heb geen optische ingang op mijn versterker. Maar wat is de oplossing? Er zijn zo mooie radiozenders op de sat ontvanger.

tja, wat is de oplossing, met de tijd meegaan en  een receiver kopen met digitale uitgangen.

wat wij doen, is op de sat box het volume op max zetten, en het geluid regelen met receiver.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Audio downmix staat goed?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een hele tijd mijn vrije tijd aan de auto hobby besteed. vandaar geen tijd gehad om het probleem van het geluid via de versterker op te lossen.

Maar vanavond mijn audio instellingen op de vu door gelopen en van alles geprobeerd.

Het blijft gewoon slecht.

 

Wie heeft wel goed geluid met de vuduo (2011) op zijn versterker met analoge ingangen.

Wat moet ik veranderen. vu duo eruit of de versterker.post-36416-0-89309800-1446936847.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...