Ga naar inhoud


feedjagen vraagje,waar vraag stellen?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

ik heb een paar vraagjes over feedjagen,maar kan niet direct het juist forum vinden.waar stel ik die?

vragen over

schotels

apperatuur

decoders/ontvangers

andere apparatuur.

graag het forum aangeven aub.

dank.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is een vraag die ik reeds heb aangekaart bij de moderatoren.

Normaal gezien mag er bij het forum "Feedhunten" enkel postings gedaan worden van feeds . M.a.w. discussies i.v.m. vragen over :

schotels

decoders/ontvangers

andere apparatuur.

mogen normaal niet gevoerd worden.

Gezien het feit dat ikzelf en andere feedhunters regelmatig dergelijke vragen krijgen via PM's waar we toch wat tijd insteken ( maar met plezier beantwoorden ) , stel ik voor om in het forum "Feedhunten" bovenaan een lopende topic te plaatsen met titel bvb. : Algemenen vragen i.v.m. feedhunten , dan kan iedereen die interesse heeft in feedhunten daar met zijn vragen terecht en staat het open voor iedereen. Dus heeft iedereen er baat bij.

 

We horen het wel van de heren moderatoren of dit haalbaar is ?

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel , dit antwoord was ik verwachtende.

 

Je kunt daar eventueel terecht met je "algemene vragen" , maar zie zelf eens wat een doolhof deze rubriek is geworden. Bovendien als je een vraag hierin stelt over feedhunten is deze reeds na enkele dagen verdwenen van het eerste tabblad. Geen mens die verder gaat zoeken , en je volgend antwoord zal waarschijnlijk zijn gebruik dan maar de zoekfunctie.

 

Als je een algemene vraag hebt over Dreambox , heb je de mogelijkheid om daar een vraag te stellen , idem dito voor Schotelpark,Zenderlijsten & Frequenties,enz....

 

Als ik echter de rubriek Computers & Telefonie bekijk kun je ook eens afvragen of daar zeven subrubrieken voor nodig zijn.

 

Maar ja , wie ben ik ? Aan anderen om hun mening hieromtrent te geven. :whistle:

post-37533-0-35322700-1350470462_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat moet ik hier nou op antwoorden.

 

Als iemand een 'afwijkend' bericht in het feedhunters forum durft te plaatsen, hangt er binnen 5 minuten een feedhunter aan mijn nek om te klagen dat er alleen feeds mogen worden geplaatst.

 

Een andere feedhunter klaagt weer als er geen andere berichten in dat forum mogen worden geplaatst.

 

Zullen we afspreken dat jij mijn linker hand krijgt en die ander mijn rechterhand? Dan eet ik wel zonder handen ;)

 

We laten het fijn even zoals het is. Het feedhunter forum dus alleen voor feeds. Discussies over apparatuur in het satelliet-algemene vragen forum. Ik kan het jullie immers niet allemaal naar jullie zin maken.

 

Je kunt op dit forum 'tags'(lees: labels) gebruiken. Hang een 'feedhunten' en 'apparatuur' label aan ieder onderwerp (zoals ik dat bij dit onderwerp gedaan heb) en gebruik een duidelijke onderwerptitel en je vind ze met de zoekfunctie extreem eenvoudig terug:

 

http://www.sat4all.c...ums/feedhunten/

http://www.sat4all.c...ums/apparatuur/

http://www.sat4all.c...nten,apparatuur

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand een 'afwijkend' bericht in het feedhunters forum durft te plaatsen, hangt er binnen 5 minuten een feedhunter aan mijn nek om te klagen dat er alleen feeds mogen worden geplaatst.

 

Een andere feedhunter klaagt weer als er geen andere berichten in dat forum mogen worden geplaatst.

 

Heb ik je hiervoor de oplossing niet voorgesteld ?

 

We laten het fijn even zoals het is. Het feedhunter forum dus alleen voor feeds. Discussies over apparatuur in het satelliet-algemene vragen forum. Ik kan het jullie immers niet allemaal naar jullie zin maken.

 

En ik die dacht dat Sat4all een satellietforum was en geen Computers & Telefonie forum.

 

Ik weet dat je het feedhunten niet in het hart draagt draagt Michel , maar jij bent de beheerder dus sluit ik deze deze polemiek op een hoffelijke wijze af.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat mij betreft is er helemaal geen probleem.

 

Je doet net alsof er honderden berichten geplaatst zullen gaan worden over feedhunt-hardware en dan het overzicht helemaal weg is. Dat is natuurlijk helemaal niet zo.

 

Als mensen iets willen weten over de techniek achter feedhunten is dat een onderwerp over satelliet-ontvangst en kan dat dus prima in het satelliet-algemeen forum en is het daar ook prima (met of zonder zoekfunctie en met of zonder labels) terug te vinden.

 

Dat jij daar dan de conclusie aan verbind dat ik het feedhunten geen warm hart toedraag is volledig onterecht. In tegenstelling, Ik heb zelf al die mooie positie-tags in jullie feedhunt forum gemaakt en er op jullie verzoek voor gezorgd dat het forum verschoont blijft van allerlei off-topic praat, zodat jullie het daar helemaal naar jullie zin hebben.

 

Ook heb ik allerlei kinderachtige ruzies tussen feedhunters onderling over me heen gekregen en die zo goed als ik kon gesust. Ik had ook gewoon het feedhunt-forum dicht kunnen knallen als het mij allemaal te veel werk en ellende was geweest. Nee hoor, ik vind feedhunten ook leuk en vind het allemaal juist prachtig wat jullie doen.

 

Maar...... dat wil niet zeggen dat ik me in een spagaat laat trekken door een paar feedhunters die het onderling (nog steeds) niet eens kunnen worden. Alles kan prima zo blijven als het nu is . Er is ook geen praktische noodzaak daar iets aan te veranderen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Michel , nota genomen en ik kan je op vele punten volgen.

 

Dank dat wij onze postings bij Sat4all nog kunnen ( mogen ) doen. Het is een afdeling die die door velen wordt bezocht en gewaardeerd ( denk maar aan de vele sportfeeds ).

 

Dat er in het verleden wat kinderachtige ruzies zijn gebeurd weet ik uiteraard en daar heb ik mij ook altijd tegen afgezet .Ik heb persoonlijk die brandjes willen blussen maar het mocht niet baten wat het brandje kwam altijd van één persoon en dat weet jij ook heel goed. Iedereen is vrij om te feedhunten op een bepaalde satelliet. Zo doe ik aan feedhunten vanaf de 66 E tot de 37,5 W . Als er iemand is die door omstandigheden slechts kan feedhunten op de 10 E heb ik daar absoluut geen probleem mee , maar blijkbaar een enkeling wel.

 

Echter is de vraag naar de techniek van blindscanning de laatste tijd enorm toegenomen. Ik spreek nu voor mezelf maar ik heb de laatste tijd vele vragen via PM of mail. Deze gaan altijd over de techniek voor het opzoeken van feeds , daarmee wordt bedoeld schotel,ontvangers,PC kaarten,blindscanprogramma's, enz.... Ik tracht altijd deze vragen op een hoffelijke wijze te beantwoorden en dit met de nodige kennis die ik in de loop der jaren heb opgebouwd. Maar soms is teveel ook "trop" ( zeggen de Fransen ) . Daarom dat ik ook vroeg om gewoon een topic te laten lopen bij de rubriek "Feedhunters" waarin de mensen al hun vragen kunnen stellen omtrent de materie en techniek van het feedhunten zodat ik ( en ook anderen ) niet altijd moeten antwoorden op dezelfde vragen. That's all !

 

Indien jij als beheerder van oordeel bent dat deze vragen passen in de rubriek "Algemene vragen" dan zij het zo. Geen probleem voor mij !

 

Groeten

 

Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit mij aan bij de meerderheid,maar ik zou toch graag de aantal subforums over computers willen behouden.want als ik eens pc problemen heb,heb ik hier steeds goeie raad,en moet ik mijn vraag niet in 20 forums gaan vragen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...