Ga naar inhoud


alle gekheid op een stokje bij aanbod diverse tv aanbieders.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

naar aanleiding op een bericht op hln.be en hier,dat belgacom en telenet hun netwerk voor derden moet openstellen,en als de huidige mogelijkheden blijven bestaan,zou tv kijken in belgie wel erg duur kunnen worden.

veronderstel nu een modaal gezin,met

vrouw en man

en 3 kinderen/jongvolwassenen.

nu in de veronderstelling,dat de vrouw,graag films ziet

manlief kijkt graag naar voetbal.

2 van de 3 kinderen kijken graag volleyball.

en laat de laatste nu ook exclusief iets wil zien.

laat ons dan nu echt de pech hebben,dat elke provider een recht heeft gekocht,of een exclusiviteit contract heeft.

dan heeft het gezin 4 tv aanbieders nodig,wil ieder gezinslid aan zijn trekken komen.laat staan,welke hardware en kostenplaatje mijn voorbeeldgezin zou hebben.

of het nu dvb-c/t/s ip is,het zal een bedrading van jewelste zijn.

ik ben nu niet tegen concurrentie,maar had men dan het beter niet gelaten zoals het vroeger was?dan was alles bij dezelfde,en een stuk goedkoper.

daarom eigenlijk een oproep aan de belgische politiek als die meelezen,om in de (nabije) toekomst te vermijden dat we naar dergelijke situatie's kunnen gaan in belgië.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak je niet een denkfout of leesfout?

 

Aan de andere kant. Ik heb nu kabel van Ziggo. Als ik iets wil zien dat niet door Ziggo wordt aangeboden maar wel op de satelliet, dan zal ik dus een extra kastje met abonnement moeten nemen. En ja, dat kost geld. Maar je hoeft het niet te nemen. TV kijken is geen primaire levensbehoefte!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je niet een denkfout of leesfout?

 

Aan de andere kant. Ik heb nu kabel van Ziggo. Als ik iets wil zien dat niet door Ziggo wordt aangeboden maar wel op de satelliet, dan zal ik dus een extra kastje met abonnement moeten nemen. En ja, dat kost geld. Maar je hoeft het niet te nemen. TV kijken is geen primaire levensbehoefte!

ik geef je volledig gelijk.tv is geen levensbehoefte.maar in een modaal gezin,hou je liefst de kerk in het midden.dus als jij en het ander gezinslid diverse kijkgedragen hebben,dan is het mogelijk,dat 2 aanbieders nodig zijn.als je dan nog eens een kroost hebt,kan het dan nog slechter worden als je ze ieder gelijk wil behandelen.

oftewel zeg je,ik plaats dvb-t(2) tv's met een antenne,en iedereen moet dan maar kijken naar ned1,2 of 3.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het niet zo zwart voor de consument

waarom gaan de providers hun modems afblokken om ervoor

te zorgen dat je niet vreemd kan gaan kijken.

Onder vreemd kijken bedoel ik kijken via andere of zelfs buitenlandse providers.

 

Zorg ervoor dat je internet open en vrij blijft en je hebt echte concurrentie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het niet zo zwart voor de consument

waarom gaan de providers hun modems afblokken om ervoor

te zorgen dat je niet vreemd kan gaan kijken.

Onder vreemd kijken bedoel ik kijken via andere of zelfs buitenlandse providers.

 

Zorg ervoor dat je internet open en vrij blijft en je hebt echte concurrentie

 

En waar komt dan het geld vandaan om de providers van het materiaal van te betalen? Reclame levert op dit moment niet meer genoeg op, de kijker zal moeten meebetalen voor content (zeker voor content die er vroeger niet was, zoals 12 uur voetbal per dag, 24 uur film kanalen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je dan nog eens een kroost hebt,kan het dan nog slechter worden als je ze ieder gelijk wil behandelen.

oftewel zeg je,ik plaats dvb-t(2) tv's met een antenne,en iedereen moet dan maar kijken naar ned1,2 of 3.

 

En daar gaat het al mis in de opvoeding. Ze mogen zeker ook bepalen wat ze willen eten, waar de vakantie naar toe gaat etc.

 

Je neemt 1 abonnement die het beste voldoet en dat is het. Bevalt het die koters niet dan lezen ze maar een boek.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt 1 abonnement die het beste voldoet en dat is het. Bevalt het die koters niet dan lezen ze maar een boek.

absoluut mee eens

http://imageshack.us/scaled/landing/35/85801082.jpg

 

Het enige dat ik nog zou toegeven:

een twin tuner en eventueel een programma opnemen ,

dan mogen ze die opname later bekijken , voor de rest , pech !!

Mij pa knipte destijds gewoon de stroomstekker van de draad !!

Maar ja , da'was wel telkens snel gefixt door mij :grin:

Ik kon soms wel een ettertje wezen !! :/

SOMS , wanneer ik een programma wou kijken op ned 2 ,

en mij pa wou nieuws kijken op toen de BRT om 19h45 ,

ik stoorde de tv , gewoon een los draadje hangen

aan de binnenkabel van de coax vanaf de power supply

van / of ook wel aan / de VHF/UHF versterker / zelf hangen ,

en kees was klaar :whistle::grin: Ik had ook nog andere storing methodes :whistle: ,

probleem was dat dan zelfs de buurman ontvangstproblemen had :D

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...