Gast catw Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Vanmiddag 19-10-2012 kwam ik er achter dat mijn smartwi het niet meer deed, gister avond dus nog wel. De software even via de computer weer opnieuw er in gezet maar ook daarna werkte het niet. Kaart (cliënt) er in gezet, deze werd wel gezien door de smartwi en update werkt ook zo te zien. Zou deze smartwi defect zijn of hebben anderen er sinds vandaag ook last van en moeten we gaan denken dat het door een kaart update zou kunnen komen? (smartwi is wel ouder dan jaar of 8 dacht ik) Via de receiver(s) kan de datum van de smartcard niet meer gezien worden, de gegevens van de kaart worden niet meer gezien of zit het in de ccam van de receiver? Kon hier niets vinden en op de site van openpli evenmin iets te vinden dus die ccam sluit ik maar uit. Wie heeft er enig idee hoe ik het eventueel anders kan testen of de smartwi het nog zal doen.
sattv4iedereen Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 ik heb ooit nog gewerkt met de smartwi.zonder tevredenheid,maar ja.je heeft niet direct aan,of de originele kaart het doet in je ontvangers.probeer de kaart in je ontvangers,en zie wat er gebeurt.daarna kunnen we verder zoeken. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast catw Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Ter aanvulling op mijn eerste bericht, de smartcard zelf werkt prima in de betreffende ontvagers en de data (van canaldigitaal)staat op half december.
Sprietje Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Beste catw Ik heb een SmartWi 1 versie 8 op een ClarkeTech 5000HD en die werkt uitstekend. Op die versie 8 heb ik nog nooit nieuwe firmware gezet. Nu is mijn ClarkeTech 5000HD natuurlijk niet hetzelfde als jou Clarketech ET9000 en 5000.
epa Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 (aangepast) toevalig heb ik ook nu gecodeerde uitzending . ik gebruik ook smarwi 1 lijkt wel of de updates niet doorkomen. heb iig een herctivatie signaal laten sturen,ff afw88en dus. hm op de kaart staat 20-12?? 19 oktober 2012 aangepast door epa tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3
Gast catw Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 (aangepast) Zelf heb ik de idee dat de doorgifte van de smartwi naar de cliëntkaart (ontvanger) niet meer goed werkt. Kan nog niet bedenken hoe of waar ik het zou moeten zoeken, het zijn dus alle ontvangers ook die in mijn computer dus de ccam is uit te sluiten. Update is hier dus duidelijk wel doorgekomen anders zat deze niet op 17 december 2012. 19 oktober 2012 aangepast door catw
epa Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 (aangepast) ik heb nu weer beeld op tv,zo ff smarwi weer proberen. 19 oktober 2012 aangepast door epa tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3
epa Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 alles werkt weer naar behoren. een maand geleden had ik ook al zoiets .gzeik dus tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Heel soms heb ik het ook dat de SmartWi een paar uur problemen geeft met decoderen, daarna gaat het weer vele maanden prima. Ik gebruik dan eventjes mijn oranje kaart.
epa Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 voor mij de 2e keer in 2 mnd ofzo. enige oplossing (voor mij)is oranje kaart in de tv op sbs6,activatie sturen,na activatie1/2 uur laten zitten,daarna weer terug in het smartwi kastje. tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3
bird Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Ik heb juist de zelfde problemen op m'n sab unix f solo hij bevriest om de minuut en de andere ontvanger een officiele tvv philips geeft hakkelende beelden enkel als ze tegelijk opstaan, dus ze zijn opnieuw aan het knoeien met de kaarten. Ik heb verleden week nog een brief gehad met een aanbiediing om een extra kaart bij te nemen, dus trek ik als conclusie dat ze van plan zijn om de smartwi en clone apparaten er uit te werken. Voor miijn part doen ze maar, als dit door gaat ga ik maar naar de kabel terug ! Bird VU+ Duo 4K en VU+ solo2
Gast catw Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 (aangepast) Probleem gevonden/opgelost (?). De smartwi op een andere plaats gezet en 60 cm hoger, er stond op de vensterbank een kleine binnen-/buitenthermometer achter de smartwi (niet draadloos, wel nieuwe battarij ingezet) en de zelf aangebrachte externe antenne er uit gesoldeerd… Had af en toe last dat vooral Discovery of NGC even wegvielen, dat kwam door de mobile telefoon zei ik dan, vandaar externe antenne er bij geplaatst. Nu al 2,5 uur geen enkele storing of hapering geweest op een van die zenders maar voor ik ga juichen dat het echt opgelost is wacht ik nog wel even af. Vanaf het moment dat ik de oranje kaart had is deze, tot gister middag, nog nooit in een receiver geweest en heeft dus altijd goed gewerkt. 20 oktober 2012 aangepast door catw
epa Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 dus ze zijn opnieuw aan het knoeien met de kaarten. Ik heb verleden week nog een brief gehad met een aanbiediing om een extra kaart bij te nemen, dus trek ik als conclusie dat ze van plan zijn om de smartwi en clone apparaten er uit te werken. Voor miijn part doen ze maar, als dit door gaat ga ik maar naar de kabel terug ! Bird zat ik ook aan te denken,echter daarmee werk je idd ook je klanten eruit. want als ik 2 kaarten erbij moet huren ben ik bijna net zo duur uit als de kabel.+geen gezeik meer. tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3
Moderator ceesv Geplaatst: 20 oktober 2012 Moderator Geplaatst: 20 oktober 2012 Die conclusie is dus onjuist gebleken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eddy VL Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Hier ok problemen met ET9000: - zaterdagavond problemen met hakkelend beeld. - Ik had toevallig voor een andere reden nieuwe software gezet op de smartwi, want ik was nog met de versie van 2006 bezig. - Terugzetten van de oude firmware was geen oplossing. - Momenteel is het enkel nog mogelijk om rechtstreeks via de kaart te kijken op de ET 9000. - Via de CI module lukt het ook zelfs met Smartwi, maar de ET 9000 heeft problemen met de herkenning van de CI-module. - intussentijd werkt de Clarketech 3100HD gewoon perfect verder met alles... - Maxplusje is gesneuveld, dus hier geen proeven meer mogelijk. - Arion met CI-module uiteraard: geen probleem. - Ik was bezig met een DM500 te herstellen en hierbij lukt het ook niet, maar dat zou normaal kunnen zijn, ik weet niet of de DM500 kan werken met Smartwi. (indien dit wel zo is dan heb ik de indruk dat het over linux gaat en CCam...) Ik zal morgen eens heraktiveren, want het vrouwtje kijkt nu naar TV... Eddy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen