bird Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Momenteel werkt bij mij alles terug normaal, ik heb vroeger met een kaartupdate wel eens een avondje problemen gehad maar niet zoals deze keer nu heb ik wel 3 dagen last gehad van de update. bird VU+ Duo 4K en VU+ solo2
Eddy VL Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Update - Het probleem doet zich voor bij het opstarten na volledige power-down, dus afschakelen van het net. - De software van de SMARTWI maakt niks uit. - CCCAM XXX maakt ook niks uit, als die werkt met de kaart rechtstreeks, dan moet die ook met de SMARTWI werken. - versie OPENPLI maakt niks uit Beschrijving: - Als je na volledige powerdown opstart met de kaart rechtstreeks, start de ontvanger rechtstreeks op zonder problemen. - Als je de SMARTWI gebruikt krijg je géén decodering. - daarna kan je de decodering (alleen maar) opstarten met Menu, Instellingen, Softcam/CI, Softcam instellingen. - behoud dezelfde softcam, maar gebruik softcam herstarten. Wacht een 10/15-tal seconden en opnieuw opstarten. - indien nodig opnieuw opstarten tot decodering begint. - Daarna enkel in standby zetten en de netspanning niet meer onderbreken. Heb er een tweede ET9000 bijgehaald en die doet hetzelfde. In principe vliegt TVV er hier toch uit, maar na deze hocuspocus zal het nu wel héél snel worden denk ik... Desondanks zal ik het probleem toch maar voorleggen aan Openpli... Eddy Vl
Gast catw Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) Update Desondanks zal ik het probleem toch maar voorleggen aan Openpli... Eddy Vl Bij mij is het probleem niet in de ET9000 of ET5000 maar heel simpel de common interface van canaldigitaal. Deze werkt gewoon niet in de computer en als ik hem overzet naar de ET9000/ET500 of Clarke Tech 5000C krijg ik daar ook problemen, het is de nieuwste ci-module met de wereldbol er op en versie nummer 910050 R1.1 (mediaguard gecertificeerd voor canaldigitaal en TV Vlaanderen). (Update canaldigitaal staat op 17-12-2012 en 20-12-2012) De software die er op staat is 3.03.13SP2 dus dat zou ook goed moeten zijn, als ik in het menu kijk geeft dit wel aan dat er nieuwe software is maar bij het downloaden geeft dit een error. Het downloaden moet trouwens niet via BVN (dat werkt gewoon niet) maar via SBS6. De error melding komt/kan komen omdat de nieuwste software er al ingezet is heb ik mij laten vertellen, dat zal dan wel goed zijn. De gebruikte TV kaart is een Cinergy S2 PCI HD CI welke ook met DVBdream en andere programma’s dezelfde problemen geeft, dus vastlopen (bevriezen van beeld) bij de gecodeerde zenders, zet ik hem op BVN of een andere “vrije” zender dan werkt alles goed. Het is dus niet de smartwi die het probleem veroorzaakt, maar door het wisselen van de ci module met cliëntkaart was het mijn eerste gedacht dat het aan de smartwi zou liggen. 24 oktober 2012 aangepast door catw
Eddy VL Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 Bij mij is het probleem niet in de ET9000 of ET5000 maar heel simpel de common interface van canaldigitaal. Ik zit nog met een zwartrode CI-module. Die heeft sinds zaterdag-zondag hetzelfde probleem gehad als met de smartwi allleen. Niet opstarten met de Smartwi na power-off; na enige keren in en uitpluggen kwam die toch in dienst. Ik wilde vandaag de proeven opnieuw doen. En wat raad je: nu start de ET9000 terug op met de CI-module in combinatie met de Smartwi.... Maar het probleem van het niet opstarten van de decodering na power-off met CCcam blijft. (en voor zaterdag liep dus alles gewoon perfect) Mijn eerste verdenking op de Smartwi kwam doordat ik net op dat moment een update gedaan had van de Smartwi, maar ook na terugzetten van de oudere softversies bleef de fout. En dan ben je al snel een ganse tijd zoet eer je er achter komt dat TVV/CD aan het knoeien is. Het is eerder een probleem van initialisatie van ccam bij het opstarten vanaf nul. Alleen kan je niet weten waar ze bij TVV/CD het gaatje gevonden hebben om de Smartwi buiten dienst te zetten: het kan dus bij Openpli zijn of bij de CCcam. (PS: voor TVV gebruikt men niet SBS6 maar één voor de activatie.) Eddy Vl
epa Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 weer geen beeld tf 7710hdpvr overleden ,one cam ,scena 5560,samsung 6700 met dvb-s2,smartwi,cd cam ,visiosat g4 op astra 1,2,3
stefan1968 Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Ik ben bezig van een Topfield opstelling over te schakelen naar een Xtrend (4000 en 9500). De SmartWi werkt op de Topfields probleemloos, maar op een of andere manier krijg ik ze niet aan de praat op de Xtrends. Heb diverse softcams geprobeerd, maar alleen maar zwart beeld. Welke stappen mis ik?
stefan1968 Geplaatst: 2 juni 2013 Geplaatst: 2 juni 2013 Ik ben bezig van een Topfield opstelling over te schakelen naar een Xtrend (4000 en 9500). De SmartWi werkt op de Topfields probleemloos, maar op een of andere manier krijg ik ze niet aan de praat op de Xtrends. Heb diverse softcams geprobeerd, maar alleen maar zwart beeld. Welke stappen mis ik? scam of oscam werken wel. Voor ET4000 de bovenste sleuf gebruikt, voor ET9500 de onderste.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen