Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Nog even zien hoe het er toen aan toe ging, zal morgen heel anders zijn

De pitspoezen van toen zagen er inderdaad wat anders uit ... :D

 

Voor volgende opgave gaan we ook terug in de tijd , maar dan nog veel verder ...

Ik vond dit plaatje en wat bleek : het park dat je op de foto ziet was ooit de privé-dierentuin van een stel rijke lui , die er ook een residentie hadden ( groene pijl ) , en wiens naam heden ten dage nog steeds zeer bekend is , ook in deze stad .

Waar zijn we en over welke familie hebben we het hier ?

post-41082-0-79032200-1363465719_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hof van Oranje-Nassau

Graanmarkt 20-25

 

3290 Diest

 

Het Hof van Nassau, 16e-eeuwse residentie van de Prinsen van Oranje, gebouwd door Hendrik III van Nassau-Breda. Het Hof ligt vlak bij de Warande, die de prinsen als dierentuin hadden ingericht.

 

info : https://inventaris.onroerenderfgoed.be/dibe/relict/200070

post-37533-0-09790900-1363478866_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik er nog iets aan toevoegen ? Misschien dit :

De oudste zoon van Willem van Oranje, Philips Willem, ligt er begraven in de Sint-Sulpitiuskerk. Heden ten dage voert koningin Beatrix der Nederlanden nog steeds de adellijke titel Barones van Diest. Voor Willem-Alexander zal dat vanaf de troonswisseling de titel Baron van Diest zijn.
Diest maakt samen met Breda (NL), Buren (NL), Dillenburg (D), Orange (F) en Steenbergen (NL) deel uit van de Unie van Oranjes
teden.

 

De hint met de schoenwinkel lag misschien wat moeilijker : in  Diest was vroeger de productie-afdeling van wat nu "Euro-Shoe-Discount" heet , met merken als Avance , Vanwoensel , Bristol ..... : http://www.retaildetail.eu/nl/in-beeld/item/189-euro-shoe-group-a-company-in-motion

 

En zo ligt er dus een stukje Nederland in Belgie ...en hebben wij een Barones die Maxima heet ... :D

 

Crazy Sat : aan jouw

en deze jongens hadden het goed gezien ...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo ligt er dus een stukje Nederland in Belgie ...en hebben wij een Barones die Maxima heet ...

 

Ja Gene , en wij hebben een hoop "enclaves" liggen in Nederland die straks "misschien" werelderfgoed worden van de UNESCO. :D

 

 

Voor een volgende heb ik het gemakkelijk gemaakt.

Jullie zoeken twee plaatsen , een plaats waar een zeer bekende persoon overleed en een plaats waar hij ruste in vrede.

 

 

post-37533-0-32224200-1363517615_thumb.jpg

post-37533-0-59119300-1363517625_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat, zou je volgende hint "muziek" kunnen zijn?

 

Dat zou kunnen Truus. ;)

Trouwens een vrouw spreek ik nooit tegen want ik haal toch nooit gelijk. :grin:

 

 

Dus nog even een andere hint.

Er is een link tussen deze persoon en deze dramatische gebeurtenis.

 

 

post-37533-0-08842900-1363521336_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet volgens mij om deze jongen gaan :
Gary Moore :
Robert William Gary Moore (4 April 1952[1] – 6 February 2011), was a Northern Irish musician, most widely recognised as a singer and guitarist.
In a career dating back to the 1960s, Moore played with artists including Phil Lynott and Brian Downey during his teens, leading him to memberships with the Irish bands Skid Row and Thin Lizzy on three separate occasions.
On this tribute album, Moore played Green's 1959 Les Paul Standard guitar which Green had lent to Moore after leaving Fleetwood Mac .
He performed a guitar solo for inclusion on the recording, which was released under the group-name of 'Ferry Aid'. The record raised substantial funds for the survivors of the MS Herald of Free Enterprise disaster.
Moore died of a heart attack, associated with consumption of large amounts of alcohol,[14] at the age of 58 during the early hours of 6 February 2011. At the time, he was on holiday at the Kempinski Hotel in Estepona, Spain.

Moore was laid to rest in St Margaret's Churchyard, Rottingdean, East Sussex, England
De plaatjes :
1: http://goo.gl/maps/358n4
2: http://goo.gl/maps/gMpsn

 

Ik laat het aan Crazy Sat over om een goed muzikaal toevoegsel uit te zoeken , maar zit me nog altijd af te vragen of jullie beiden nu puur toevallig deze artiest hadden uitgekozen of was er een speciale reden ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit me nog altijd af te vragen of jullie beiden nu puur toevallig deze artiest hadden uitgekozen of was er een speciale reden ?

 

Zoals?? Nee, ik zou je graag een bijzondere reden willen geven, maar het is toch echt puur toeval.

Maar dat mijn hints lang niet zo mooi waren als die van Crazy Sat, dat zal je vast niet verbazen...  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard alles perfect Gene.

 

Mooi de Herald of Free Enterprise herkend , Gary Moore speelde de gitaar solo in de speciale "Let It Be" versie van Ferry Aid. ;)

 

 

 

 Ik laat het aan Crazy Sat over om een goed muzikaal toevoegsel uit te
zoeken , maar zit me nog altijd af te vragen of jullie beiden nu puur
toevallig deze artiest hadden uitgekozen of was er een speciale reden

 

Dit is gewoon toeval dacht ik , deze stond bij mij reeds enkele maanden in de rij en naar ik verneem heeft Truus er ook enkele in voorraad. M.a.w. er was geen speciale reden die ik ken. :)

 

Normaal zouden velen "Still Got the Blues" plaatsen als toevoegsel . Maar ik neem deze  ,voor de naam van song, omdat ik mij dikwijls die vraag stel als ik denk aan enkele dierbare personen die mij veel te vroeg ontvallen zijn. <_<

 

Aan jou voor een volgende...

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Maar ik neem deze  ,voor de naam van song...

Neem het maar gerust voor de hele song ... kippevel en stilte .

 

Ik wil jullie effe op de proef stellen met deze cryptische omschrijving :

De persoon stond op het podium van plaatje (a) en staat nu op het plein van plaatje b . Wie , waar ...

post-41082-0-85467700-1363549210_thumb.jpg

post-41082-0-50446000-1363549222_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

plaatje 1 : 

 

Alpine Valley Music Theater is a 37,000 capacity amphitheater, in Elkhorn, Wisconsin. The seasonal venue was built in 1977 and it features a characteristic wooden roof, covering the 7,500-seat pavilion and a sprawling lawn.

On August 26, 1990, Stevie Ray Vaughan played at the Theatre, with his group, Double Trouble and other blues greats Robert CrayBuddy GuyEric Clapton, and his brother Jimmie Vaughan. After the concert, Vaughan left the theatre area in a helicopter to return to Chicago, and he and four others were killed when the helicopter crashed into a ski hill within the Alpine Valley resort.

link : http://goo.gl/maps/xQ3IG

 

plaatje 2 :

 

Auditorium Shores is a public park located on Lady Bird Lake in downtown AustinTexas.

Stevie Ray Vaughan  was posthumously inducted into the Blues Hall of Fame in 2000 and a memorial statue was erected in Austin's Auditorium Shores park.

link : http://goo.gl/maps/HqPQf

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Stevie_Ray_Vaughan

 

 

 

 

 

 

post-62319-0-94274600-1363550900_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...