Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

En, omdat ik naar m'n werk moet, gelijk nog maar een hint:

 

Er wordt beweerd dat zijn geest nog door de straten gaat van het plaatsje, waar hij tot zijn dood heeft gewoond.

Dit sluit prima aan bij het genre films, waarin hij bekend werd...

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites


En dat laatste was de hint die ik nog nodig had :

Hier dus : http://goo.gl/maps/PyoTQ

 

William Henry Pratt (23 November 1887 – 2 February 1969), better known by his stage name Boris Karloff, was an English actor.

Karloff was born at 36 Forest Hill Road, Honor Oak, London, where a blue plaque can now be seen .

 

 In 1967, he played an eccentric Spanish professor who believes himself to be Don Quixote .

 

However, even death could not put an immediate halt to Karloff's media career. Four Mexican films for which Karloff shot his scenes in Los Angeles were released over a two-year period after he had died.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat ging idd ineens snel, helemaal goed Gene  :D Knap hoor!

Ik zocht nog naar een hint met een verwijzing naar Frankenstein, waar Boris Karloff toch nog wel meer bekend van was, dan van the Grinch. Aangezien de gitaar van Eddie van Halen "Frankenstein" heet, wil ik toch nog even m'n laatste hint plaatsen.

Gewoon, omdat 'ie zo mooi is.

 

oh ja en nog even deze info omtrent hint 2 :

Created by Bob Kane, the original Clayface (Basil Karlo) was a B-movie actor who began a life of crime using the identity of a villain he portrayed in a horror film. Creator Bob Kane states that the character was partially inspired by the Lon Chaney, Sr. version of The Phantom of the Opera and that the name of the character comes from Boris Karloff and Basil Rathbone.

 

Gene, aan jou de eer...

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek wat zonniger oorden op :

Volgend plaatje :

villa met zwembad en als schiftingsvraag :

" Welke spanjaard hier werd getroffen door een pijl " ?

 

Disclaimer : ik zal mezelf maar indekken tegen mogelijke klachten : afhankelijk van de bron kan het te zoeken gebouw een paar honderd meter opschuiven .

post-41082-0-27216700-1364403616_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Villa Sylva, Kanoni, Corfu, Greece

The luxury Villa Sylva is located on the island of Corfu, Greece. Not the villa itself, but the swimming pool and garden area is featured in the movie For Your Eyes Only (1981), with the villa visible in the background. The villa and swimming pool still exist and can be rented.

In the movie, the villa is supposed to be in Spain and is the house of hitman Gonzales. The scene in the movie opens with shots of the gate and the swimming pool, filled with beautiful women enjoying themselves. Emile Locque and a henchman walk alongside the pool and meet with Gonzales to pay him for his work. While Bond is spying on this meeting, he is captured by Gonzales' men and taken to Gonzales by the swimming pool. Just when Bond is taken away (to be killed), Melina Havelock kills Gonzales with an arrow in revenge for killing her parents. Gonzales floats in the swimming pool with the arrow in his back. Bond saves himself in the commotion.


http://www.jamesbondlifestyle.com/product/villa-sylva-kanoni-corfu-greece


http://en.wikipedia.org/wiki/For_Your_Eyes_Only_%28film%29#Filming

post-37533-0-31389500-1364415840_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de gele 2CV was de vluchtauto waarmee Bond ontsnapte - eens wat anders dan een Astin Martin .

 

Alles correct  , dus Crazy Sat mag verder ...

 

En dit had ik nog in petto , alhoewel het niet naar het juiste eiland leidt , gaf het wel de richting aan ...en ik vind het nog altijd een mooi stukje muziek .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit had ik nog in petto , alhoewel het niet naar het juiste eiland

leidt , gaf het wel de richting aan ...en ik vind het nog altijd een

mooi stukje muziek .

 

Elounda ligt toch een flink stuk van Corfu hoor.  ;)  Heb ooit een biertje gaan drinken in het café waar de opnames werden gedraaid van deze reeks vooraleer we Spinalonga bezochten. Prachtig stukje natuur en geschiedenis.

Op Corfu ben ik ooit eens geweest maar helaas de villa niet gezien. :grin:

 

 

Voor een volgende blijven we bij een filmlocatie.

 

Welk gebouw zie je hier en waar gelegen ?

 

Dit gebouw duikt regelmatig op in een film.

post-37533-0-66691900-1364419995_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom niet toe met mijn pensioen. :grin:

 

Hint:

 

Zoals nog weleens gebeurd is de film gebaseerd op een bekend boek die uiteraard dezelfde naam draagt.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint:

 

 

post-37533-0-76816300-1364427830_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint:

 

post-37533-0-41308300-1364460404_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...