Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Dank voor jullie medeleven vrienden.

Mijn moeder was reeds enkele jaren in het rusthuis maar nog redelijk gezond , met één laatste zucht in haar vertrouwde zetel is zij ons ontvallen. Dit doet pijn. Mijn vader is haar voorgegaan 21 jaar geleden aan een leeftijd van amper 62. Alvleesklierkanker, waar hij twee jaar op een onmenselijke manier heeft moeten mee leven.
Het troost mij in de gedachte dat zij dit nooit heeft moeten meemaken.

Crazy Sat
 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met nog een extra knuffel richting Crazy Sat, pik ik ook de draad van het spel weer op...

 

Gene, volgens mij liet jij ons dit zoeken ;

 

Het Vissersmonument Moddergat is een uit basaltblokken opgetrokken gemetseld monument op de zeedijk bij Moddergat ter gedachtenis aan de ramp die plaatsvond in de nacht van 5 op 6 maart 1883, toen de vissersvloot van het tweelingdorp tijdens een zware storm verging. Het eenvoudige granieten gedenkteken werd op 6 maart 1958 door de Friese commissaris van de Koningin mr. H.P. Linthorst Homan onthuld. Bij de onthulling geselden stormvlagen en hagelbuien de menigte en was de lucht boven zee grijs en bars. De tekst op de steen is samengesteld door de Friese dichter Douwe Tamminga.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vissersmonument_Moddergat

 

link : http://goo.gl/maps/03xKV 

 

btw Ik zie dat Google Maps een knop "Schat" heeft toegevoegd, zal wel een 1 april grap zijn  ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus , volledig correct : de modder zat trouwens al in de opgave verweven .

Toch wel een ernstige ramp :

ik citeer even uit deze bron :http://www.fiskersskip-moddergat.nl/vissersramp.html 

Vlak na middernacht op 5 maart 1883 zeilde de hele kustvissersvloot van Paesens en Moddergat, twee vissersdorpjes aan de noordkust van Friesland, de zee op. De 22 aken en blazers zetten koers naar de rijke visgronden ten noordoosten van Borkum, het zogenaamde Scholveld.

Het eerste schip dat ten prooi viel aan de razende elementen was waarschijnlijk de 32 ton zware WL 7 'De Twee Gebroeders' .

In totaal kelderden 17 van de 22 schepen. 83 vissers kwamen om. Sommige families hadden in één klap al hun mannelijke leden verloren.

De enige die de ramp overleefde was de 31-jarige Gerben Basteleur, de op één na oudste zoon van schipper Gooitsens Jans Basteleur van de WL 2 'De Nooitgedacht'.

 

Truus , jij mag verder: de wiki-link geeft ook de goede coordinaten, maar de verkorte google-link werkt bij mij niet (in Chrome).

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak na middernacht op 5 maart 1883 zeilde de hele kustvissersvloot van Paesens en Moddergat, twee vissersdorpjes aan de noordkust van Friesland, de zee op. De 22 aken en blazers zetten koers naar de rijke visgronden ten noordoosten van Borkum, het zogenaamde Scholveld.

Het eerste schip dat ten prooi viel aan de razende elementen was waarschijnlijk de 32 ton zware WL 7 'De Twee Gebroeders' .

In totaal kelderden 17 van de 22 schepen. 83 vissers kwamen om. Sommige families hadden in één klap al hun mannelijke leden verloren.

De enige die de ramp overleefde was de 31-jarige Gerben Basteleur, de op één na oudste zoon van schipper Gooitsens Jans Basteleur van de WL 2 'De Nooitgedacht'.

 

Truus , jij mag verder: de wiki-link geeft ook de goede coordinaten, maar de verkorte google-link werkt bij mij niet (in Chrome).

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp er niets meer van : bovenstaande twee berichten hadden in één bericht moeten samengevat zijn , maar telkens krijg ik slechts enkele lijnen te zien . Ik heb het dan maar opgesplitst in twee berichten . Zou er een limiet op het aantal lijnen per bericht bestaan ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, daar was de rest gebleven, ik vroeg me al af waar het was. Had net de mail gelezen en die was toch iets langer :grin:

Gene, ik zie idd dat mijn locatie link niet werkt, maar jouw "bron"- link werkt voor mij ook niet... (ook Chrome btw) En het gekke is, ik gebruik nu "volledige editor" en zie dan jouw eerste bericht wel volledig (als één geheel) staan... vreemd.

Ik probeer nog even de locatie opnieuw :http://goo.gl/maps/XWWA6 , hoop dat het nu wel werkt.

 

Inderdaad, een enorme ramp. Je moet er toch niet aan denken, zoiets mee te moeten maken...  :(

 

De volgende opdracht is weer eens een album cover, gemaakt ergens op dit mooie strand.

Waar en van wie?

 

post-62319-0-35189200-1364823665_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus :

http://goo.gl/maps/uv9Bg :

Black Rock Sands, Porthmadog, Wales

 

Het album :

This Is My Truth Tell Me Yours is the fifth studio album by Welsh alternative rock band Manic Street Preachers.

The cover photograph was taken on Black Rock Sands near Porthmadog, Wales.[

 

en ook : 

Send Away the Tigers is the eighth studio album from the Welsh alternative rock band Manic Street Preachers.

Nina Persson from The Cardigans shares vocals on "Your Love Alone Is Not Enough", the first single from the album

 

en : The Silent Twins diende als inspiratie voor een song Tsunami : 

The song was inspired by The Silent Twins, June and Jennifer Gibbons, who gave up speaking when they were young, became involved in crime and ended up being sent to Broadmoor Hospital.

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...