Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Helemaal goed Gene  :)

Ik heb enkel nog een kleine toevoeging mbt Nina Persson : 

Eén van de songs op het album heet You Stole the Sun from My Heart, Wiki geeft deze info : 

The song title is namechecked in a much later Manic Street Preachers single, Your Love Alone Is Not Enough

 

Er staan veel mooie songs op het album, moeilijk kiezen dus, maar ik ga voor deze en daarna mag jij weer verder, Gene :

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad , mooie song : ik ga nog wat meer beluisteren van deze groep. Ik moet  toegeven dat ik me laten misleiden heb door de naam om hen links te laten liggen . Dom , maar het gebeurt me wel eens meer , ook bij de aankoop van boeken .

 

Geen muziek of boeken nodig bij het volgende plaatje : waar zijn we en wie woont hier ?

ps: we blijven in Europa .

post-41082-0-34574200-1364845594_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gene,

Ik denk dat je deze man bedoelt :

Ingvar Kamprad

http://en.wikipedia.org/wiki/Ingvar_Kamprad

Ingvar Feodor Kamprad (born 30 March 1926) is a Swedish business magnate. He is the founder of IKEA, a retail company.

Kamprad has lived in Epalinges, Switzerland, since 1976.

 

Ik dacht :

 

Chemin des Planchamps 13

1066 Epalinges, Zwitserland

post-37533-0-79160300-1364899900_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff.... Crazy Sat : ik verheugde me al in de hints die ik nog had kunnen plaatsen en die de onduidelijkheid nog groter hadden gemaakt : zo had ik nog een ballenbad en een schotel met vleesballetjes klaar staan ... maar jij trapt daar natuurlijk niet in  ;)

Maar je antwoord is volkomen correct - uiteraard - en jij mag ons weer een nieuwe opgave bezorgen . 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Gene , soms zit je bij de eerste hint al op het juiste spoor. Met die materialenkoffer dacht ik al in de richting van een grote "doe het zelf" winkel , de timmerman deed me wat twijfelen en die aanhangwagentjes waren voor mij doorslaggevend. Ik was enkele weken terug in de IKEA in Lille (Rijsel) , voor mij niet zo ver , en wat hangt daar op de parking aan een kraan , juist enkele van die wagentjes. :)

 

 

Een volgende :

Welke bekende plaats zie je hier en wat is er zo speciaal ?

 

 

 

 

post-37533-0-07298900-1364923472_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : In Europa en toch zo dichtbij.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

post-37533-0-37387900-1364930791_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij

 

Coördinaten 50° 53′ 39″ N, 4° 20′ 19″ E
50.894167, 4.338611
  UTM 31U 594142 5638909 Schaal ± 1:10000     Regio BE Type landmark 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mini-Europa                         

                
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
                                                 
 
                                                                                 
                    Ga naar:                    navigatie,                     zoeken                
                                                 
Mini-Europa 266px-Mini_Europe_Birds_Eye.jpg Mini-Europe vanuit het Atomium Locatie Brussel, 20px-Flag_of_Belgium_%28civil%29.svg.png België Opening 1989 Sluiting 31 augustus 2013 Seizoen Maart - oktober Oppervlakte 2,5 ha Portaal  22px-Portal_icon.svg.png Attractieparken

Mini-Europa of Mini-Europe is een miniatuurpark, naar het voorbeeld van het Nederlandse Madurodam, aan het Heizelpark in Brussel, waarbij de bezoeker in een domein van 2,5 ha een wandeling maakt langs miniatuurversies van de belangrijkste gebouwen en monumenten van de Europese Unie. Alle gebouwen worden door een team van medewerkers ter plaatse ontworpen op een schaal van 1:25. Het geheel is vooral educatief van aard, met een sterke klemtoon op het bijbrengen van weetjes over Europa. Het park trekt 300.000 bezoekers per jaar, waarvan ongeveer de helft uit het buitenland komt.

Mini-Europe opende in 1989 als onderdeel van het Brusselse Bruparck, dat ook een filiaal van de Kinepolis-bioscoopketen herbergt en het tropisch zwemparadijs Océade. Vlakbij bevinden zich het Atomium, het Koning Boudewijnstadion, de beurspaleizen van het Heizelpark en het Planetarium. Het park werd opgericht door de familie Meeùs, de familie achter de Walibi-parken. Het idee voor Mini-Europe ontstond oorspronkelijk uit een concept voor een nieuw parkgedeelte in Walibi Belgium in Waver, maar dat idee bleek uiteindelijk te omvangrijk voor het pretpark, en daarom werd op zoek gegaan naar een locatie waar het als een afzonderlijk park kon worden geopend. Mini-Europe werd uiteindelijk gebouwd op de oude locatie van het in 1986 gesloten pretpark Meli Heizel, een filiaal van het West-Vlaamse Melipark.

Jaarlijks worden nieuwe maquettes toegevoegd in het park. De nieuwste attractie is Spirits of Europe, een interactief parcours waarbij je spelenderwijze allerlei weetjes kunt leren over de verschillende landen van Europa. De Sint-Marcuskerk in Zagreb zal het laatste gebouw zijn dat werd toegevoegd.

Naast statische maquettes vindt men er ook rijdende treintjes en varende scheepjes. De meeste scheepjes worden door de touwtjes voortgetrokken, behalve dan de radiobestuurde scheepjes (vooral populair bij de kinderen), waarmee bezoekers zelf, mits betaling, kunnen "varen".

De attractieparken Mini-Europa en Océade sluiten in augustus 2013 om plaats te ruimen voor het nieuwe project NEO op de Heizel[1]. Dit is een project om een groot shoppingcenter te bouwen op de Heizel.

aangepast door Feedhunter Rini

I work with: Technomate TM 5402 HD M3 CI super+, or Dr HD F 15,  or Clark Tech HD 4100 plus, or VU+ Duo or DVB/Dream DVB met TBS 5980 USB DVB S2 TV Q Box CI and a 110 c.m. Triax dish with quad 0.3 Invacom LNB and a DiseqC 1.2 Motorized H-H Moteck Motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Rini, de hint is inderdaad Mini-Europa maar uiteraard niet de plaats die jullie zoeken. :)

 

 

Als je Mini-Europa (Bruparck ) bezoekt , je wel haasten want het wordt spijtig genoeg opgedoekt , passeer je voorbij een zeer bekend gebouw en dat heeft iets te maken met de plaats die jullie zoeken.

 

Bekijk even goed het plaatje misschien herken je dit bekend gebouw. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : om de nacht in te gaan.

 

In Europa en toch zo dichtbij.

 

 

post-37533-0-55700000-1364939187_thumb.png

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...