Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Natuurlijk , de bekende Henry Anglade ( :whistle:  :whistle: ) die na zijn carriere als renner als hobby glas-in-lood-ramen ging maken .  De eerste hints verwezen naar de eveneens bekende Nederlander Wim Van Est die zowat 70 meter diep in een ravijn reed en er met aan elkaar gebonden fietstubes moest uitgetrokken worden - maar zijn  Pontiac ( tic-tac)  deed het nog altijd , waar zijn sponsor ook dankbaar gebruik van maakte.

De Gaulle is ook een mooi verhaal : hij besloot dat de ronde van Frankrijk maar eens moest halt houden aan zijn verblijfplaats : totaal onverwacht en tegen alle regels in deed de koersleiding wat de president vroeg en verplichtte de renners om te stoppen .

Wat een tijden ...

En de Notre-Dame des Cyclistes -kapel is het bewuste gebouw : er hangt een grote verzameling van attributen van alle grote renners en Anglade schonk dus een glasraam . 

 

En in de engelse wiki van Anglade  vind je deze quote :

 in the concern about doping that followed Tom Simpson's death in the Tour four months earlier, Anglade said: "I've driven 4,000km in three days, I've ridden 400km of race with only six hours in bed. Do you think I could have done that contenting myself with drinking lemonade?"

http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Anglade

Opvallend : in de franse versie : geen woord over doping . Tja ...een beetje chauvinisme kan je de Fransen niet ontzeggen .

 

Zo , daarmee heb ik mijn jeugdheld even terug op het podium geplaatst ...en dat in voorbereiding op de 100-ste Tour de France  dit jaar .

 

Ps: Truus : alleen wij twee , anders zaten we hier toch niet ... :D

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Truus :

 

Zoals Gene zegt , wij zijn de enige twee mafkezen die in Vlaanderen rondlopen. Kom gerust maar eens afgezakt naar de Hoppestad , ik gids je met plezier even door het mooie Frans-Vlaanderen. :D

 

 

Voor de volgende zal je terug een andere taal moeten spreken.

 

Jullie zoeken een plaats met een geweldige geschiedenis.

 

Hint : de bakermat van een bekende groep en de locatie komt voor in twee videoclips van een andere bekende groep.

post-37533-0-06815100-1365497106_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Gene zegt , wij zijn de enige twee mafkezen die in Vlaanderen rondlopen. Kom gerust maar eens afgezakt naar de Hoppestad , ik gids je met plezier even door het mooie Frans-Vlaanderen. 

 

Oef, gelukkig, jullie kan ik nog wel aan  :D

En ja natuurlijk Crazy Sat, welke vrouw zou nou niet ingaan op het aanbod van een mafkees...   :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze plaats werd opgericht voor :

 

maar ja , de tijden veranderen en momenteel zijn de meisjes ook welkom. :)

post-37533-0-65122500-1365505882_thumb.gif

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Salford Lads Club is a boys and girls recreational club located in the Ordsall area of Salford, in Greater ManchesterEngland. The club was established in 1903 as a boys-only club, but today both boys and girls are welcome.

Among former members are actor Albert Finney, 1950s footballers, Albert McPherson, Steve Fleet, Eddie Colman and Brian Doyle, Allan Clarke, the lead singer of 1960s pop group the Hollies, and Graham Nash, guitarist, songwriter and singer with the Hollies who went on to form the folk/rock band Crosby, Stills, Nash and Young.

The club gained international fame in 1986 when the alternative rock band The Smiths posed in front of the building for the inside cover of their album The Queen Is Dead. 

-The Smiths' music video for the songs "There Is A Light That Never Goes Out" and "Stop Me If You Think You've Heard This One Before" also featured shots of the building's exterior.

-The 1960s pop group The Hollies used to practise at the club before they became famous. 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Salford_Lads_Club

 

link : http://goo.gl/maps/5IAwN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct Truus !

De club werd trouwens in 1903 geopend door Robert Baden-Powell, 1st Baron Baden-Powell, de stichter van de scouting beweging.

Nu maar eentje klaarleggen van Allan Clarke en Graham Nash , de jongens die hier in de buurt opgroeiden en ook hun eerste repetities en optredens deden en vooral omdat ik met deze song een sentimentele band heb. Maar de details hou ik voor mezelf. ;)


Aan jou voor een volgende...

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aww, muziek en herinneringen... onlosmakelijk met elkaar verbonden  :)

 

Ik heb net een aantal afspraken achter de rug, waaronder een lang gesprek met de arts van m'n vader.

Voel me op het moment nogal "hersendood" (ja, nog meer dan anders  :P ), dus maar een eenvoudige opdracht deze keer..

Wat is hier te zien:

post-62319-0-21050900-1365521883_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites




Statue of Tommy Cooper, near the castle, in Caerphilly.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Cooper

Caerphilly , Wales ,United Kingdom

Dit artikel met Anthony Hopkings :

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/7319174.stm
 

post-37533-0-73828100-1365566586_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt natuurlijk helemaal Crazy Sat.  :)

De hint van Anthony Hopkins was misschien iets lastiger, maar de rest verwijst, dacht ik, toch wel duidelijk naar Tommy Cooper.

Een stukje Britse humor om de dag mee te beginnen en daarna mag jij ons weer vermaken, Crazy Sat

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hint van Anthony Hopkins was misschien iets lastiger, maar de rest verwijst, dacht ik, toch wel duidelijk naar Tommy Cooper.

Je zal het maar gedacht hebben Truus ,

ik zat vast bij Anthony Hopkins , de film Magic (1978) en deze poster - let op het eerste woord :

 

post-41082-0-30236600-1365583329_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...