Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Makkelijk hé : de mensen zo op het verkeerde been zetten met te insinueren dat het in Marbella is ( ook bedankt Don ... )  :mad:

En dus was ik overtuigd van Status Quo bandlid Rick Parfitt ( doe hem de groeten Don , ik weet dat je hem wel eens ontmoet ...)  ;)

Maar niet dus ...

Wel deze :  “Plaza de Joe Strummer”  :D 

en hier te vinden : http://goo.gl/maps/2LuSJ

 

oef , moeilijk man . 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé hou mij er buiten, dat het geen Marbella was wist ik wel, en had het vermoeden dat het Granada was, maar waarschijnlijk overheen gefietst. Woont Ricky hier ? Ik weet wel dat Beaky hier woont trouwens.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijk hé : de mensen zo op het verkeerde been zetten met te insinueren dat het in Marbella is ( ook bedankt Don ... )  :mad:

 

Hint verkeerd begrepen Gene, ik ga natuurlijk niet direct al vertellen in welke plaats het te vinden is, dan wordt het wel heel gemakkelijk zoeken  ;) . Maar (zoals Don ook aangaf) Granada is natuurlijk niet echt ver bij Marbella vandaan.

Je antwoord is uiteraard goed, maar ik snap niet waarom het zo moeilijk was. Ik zal de hints eens uitleggen, misschien dat mijn gedachtegang dan beter te begrijpen is.

 

hint 1 : op de Wiki van deze song staat al veel info over the Clash 

hint 2 : moest jullie richting Spanje sturen !!

hint 4 : kijk op IMDB bij de cast van de film en daar staat Joe Strummer ook bij.

hint 5 : London Calling, toch wel erg bekend van the Clash...

de hint "Hello Joe", deze song is speciaal geschreven voor Joe Strummer (staat ook op Wiki)

de laatste hint "Trash City Radio Show" gaat over de Joe Strummer Tribute Special.

 

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Mag jij nu weer verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , ik had heel de kust afgezocht van Malaga tot Gibraltar , soms lukt het allemaal net niet hé .

Don , sorry voor het storen van je siesta   :whistle: ,

Ricky zou er ergens in de bergen rond Marbella wonen: 

" Rick Parfitt OBE, legendary British rock musician from Status Quo, lives in the mountains just outside of Marbella." ( wiki)

van Beaky wist ik niet, maar las net een mooi verhaal hoe zijn dochter na 30 jaar hem daar vond : http://www.thefreelibrary.com/I+FOUND+MY+DAD+AFTER+THIRTY+YEARS+AND+HE+IS+POP+LEGEND+BEAKY.-a060642510 .

 

Volgende opdracht : 2 plaatsen, 2 gebouwen, 1 gemeenschappelijk verhaal: welk ?  

 

 

 

 

post-41082-0-86536300-1368475796_thumb.jpg

post-41082-0-09997800-1368475812_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gene, ik ken wel beide plaatsen maar een link kan ik niet leggen tussen de twee.

Ik denk er twee te hebben ( jockey en cocktail's).

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hersenen beginnen wat af te botten , maar voor ik mijn bed opzoek doe ik maar een gok.

 

De twee plaatsen zijn :

 

21 Club

http://en.wikipedia.org/wiki/21_Club

http://maps.google.com/maps?ll=40.7605,-73.977389&q=loc:40.7605,-73.977389&hl=en&t=h&z=15

en

Harry's New York Bar

http://en.wikipedia.org/wiki/Harry%27s_New_York_Bar

http://maps.google.com/maps?ll=48.8692,2.3321&q=loc:48.8692,2.3321&hl=en&t=h&z=15


voor die geschiedenis ga ik naar de Bloody Mary. Ik dacht niet dat Elisabeth Shue er ene aan het drinken was. ;)

The Bloody Mary's origin is unclear. Fernand Petiot claimed to have invented the drink in 1921 while working at the New York Bar in Paris, which later became Harry's New York Bar, a frequent Paris hangout for Ernest Hemingway and other American expatriates. Two other claims have some plausibility. The first is that it was invented in the 1930s at New York’s 21 Club by a bartender named Henry Zbikiewicz, who was charged with mixing Bloody Marys. A second claim attributes its invention to the comedian George Jessel, who frequented the 21 Club. In 1939, Lucius Beebe printed in his gossip column This New York one of the earliest U.S. references to this drink, along with the original recipe: "George Jessel’s newest pick-me-up which is receiving attention from the town’s paragraphers is called a Bloody Mary: half tomato juice, half vodka.

 

 Ernest Hemingway was bij alle deze bars een regelmatige bezoeker.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Mary_%28cocktail%29

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat Crazy Sat: je hebt de link gevonden : beide bars ( of bartender ) claimen de oorsprong van de eerste " Bloody Mary " .

En Ernest Hemingway kom je overal tegen , zelfs aan een frontlijn ergens in WO1, bleek onlangs nog uit de serie " Ten Oorlog", maar de link met Tom Cruise kwam uit de film  " Cocktail " en dus is dat het enige juiste verhaal . 

oeps : Elisabeth Sue: pas nu herken ik haar... :crazy:  

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja eerst zat ik in de jockey sfeer :

21 Club : Perhaps the most famous feature of 21 is the line of painted cast iron lawn jockey statues which adorns the balcony above the entrance. In the 1930s, some of the affluent customers of the bar began to show their appreciation by presenting 21 with jockeys painted to represent the racing colors of the stables they owned. There are a total of 33 jockeys on the exterior of the building, and 2 more inside the doors.

Harry's New York Bar:  the bar was acquired by former American star jockey Tod Sloan in 1911

Maar Tom Cruise en Elisabeth Sue hebben we wel geholpen aan de cocktailbar. :)

____________________________________________________________________________________________________________

Een volgende :

Een leuk en prachtig optrekje. De eigenaar is heel bekend.

Waar en wie is de eigenaar ?


hint : muziekwereld

post-37533-0-11560100-1368521995_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : muziekwereld

 

De man is geen "kleine garnaal" maar wel een  "grote vis" .

 

Bij hem ben je altijd welkom. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

Op nog geen kilometer hier vandaan vind je een groot amfitheater. In dit theater speelt deze zomer één van zijn vrienden een concert. Deze vriend is ook een "grote vis".

Ik ben er vrijwel zeker van dat deze vriend hier zal komen logeren.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdomd moeilijk om een muzikale hint te verzinnen bij deze zeer gekende persoon. :whistle:

 

Dan maar nog een "grote vis" erbij roepen....

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...