Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Gene, je zult wel deze kapingen bedoelen.

 

Dawson's Field kapingen

Bij de Dawson's Field kapingen (6 september 1970) werden vijf passagiersvliegtuigen, op weg naar New York City gekaapt door leden van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PFLP). Één kaper werd gedood en één persoon raakte gewond op El Al-vlucht 219.

TWA vlucht 741 van Frankfurt am Main (een Boeing 707) en Swissair vlucht 100 van Luchthaven Zürich (een Douglas DC-8) landden op Dawson's Field, een voormalig vliegveld van de Britse Royal Air Force, in een woestijn nabij Zarka, Jordanië.
De kaping van El Al vlucht 219 van Amsterdam (ook een Boeing 707) was verijdeld. Kaper Patrick Argüello werd doodgeschoten en zijn partner Leila Khaled werd overgedragen aan de Britse autoriteiten in Londen. Twee PFLP kapers die niet werden toegelaten op de El Al vlucht kaapten Pan Am vlucht 93 (een Boeing 747). Ze vlogen ermee naar Beiroet en vervolgens naar Caïro, in plaats van het kleine vliegveld in Jordanië.
Het vijfde vliegtuig, BOAC vlucht 775 (een Vickers VC-10), vertrokken van Bahrein werd op 9 september gekaapt door een PFLP sympathisant en naar Dawson's Field gevlogen om druk uit te oefenen op de Britten om Khaled vrij te laten.

Terwijl het merendeel van de 310 gijzelaars naar Amman werd gebracht en werd vrijgelaten op 11 september scheidde de PFLP de bemanning en alle 56 joodse passagiers. Op 12 september, voor hun aangekondigde deadline bracht de PFLP de lege vliegtuigen met explosieven tot ontploffing, omdat ze een tegenaanval verwachtten. De meeste aanwezige media misten de vernietiging, maar de explosies waren opgenomen door een Britse televisieploeg. De ploeg was ingelicht door de lokale bevolking, die op haar buurt weer was ingelicht door de PFLP.

Op 30 september maakte de Jordanezen een deal waarbij de overgebleven gijzelaars werden vrijgelaten in ruil voor Khaled en drie andere PFLP leden in een Zwitserse gevangenis.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Dawson%27s_Field_kapingen


http://en.wikipedia.org/wiki/Dawson%27s_Field_hijackings

post-37533-0-72993000-1371149584_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect Crazy Sat, de beelden van de drie ontploffende vliegtuigen zullen bij ieder van ons wel blijvend op het netvlies plakken.

De hint van de zwarte man met zonnebril verwees naar zijn "arafat-sjaal" of keffiyeh .

En dan weer aan jou..

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Ik hou het maar wat minder gewelddadig. :)

 

Hoe heet dit bekend optrekje en waar gelegen gelegen ?

 

hint : een mooie videoclip werd hier opgenomen. Maar het is nog van veel meer bekend.

 

 

post-37533-0-78724400-1371153521_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

In de zomermaanden was het de verblijfplaats van een bekende filmregisseur. Het was eigendom van zijn moeder die het geërfd had van haar rijke familie , de naam van het optrekje is ook de naam van die rijke familie . Zijn vader was een hertog.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

Een bekende Amerikaanse zangeres hield hier ooit halt voor een optreden tijdens één van haar Europese tournees.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

Het optrekje is ook te zien in een zeer bekende film met een indrukwekkende top cast.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Don, Google Maps binnen je browser dan ? Die gebruik ik nl ook altijd ipv Google Earth

Yep, doe ik ook, maar vind toch dat kasteel niet: begin er aan te twijfelen of het wel in de uk is ...???

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, jongens

 

Ik moet zeggen dat ik hier ook problemen heb met google earth , heb deze ook al twee keer herinstalleerd maar het werkt heel slecht. Dus Don je bent niet de enige.

 

Maar met google maps moet het ook lukken want alles staat keurig in wiki.

 

Nog wat extra info :

 

De filmlocatie diende voor een bekende film waarvan er intussen reeds drie zijn gemaakt. M.a.w. beschouw het als een triologie.

 

Ook vind hier in dit prachtige decor, ieder jaar een speciale manifestatie plaats waar uiteraard een prijs is aan vastzit.

 

Wat het is , zie je in bijgaande hint ( samen met het optrekje op de achtergrond )

 

En , nee Gene , het is niet in de UK.

 

PS.: Gene , wie zegt dat het een kasteel is. ;)

post-37533-0-50952300-1371219213_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

Het optrekje is ook te zien in een zeer bekende film met een indrukwekkende top cast.

 

Dat moet natuurlijk Ocean's 12 zijn  :)

 

De locatie is Villa Erba

 

hmm, kan geen Engelse Wiki vinden... alleen Frans en Italiaans.

Oh jee, nou zo goed en zo kwaad als het gaat dan maar, met vertaalhulp  :D 

 

- Ok, ik kan eruit opmaken dat de video clip van Gwen Stefani is, na wat gegoogel deze dus :

"Cool" is a song by American recording artist Gwen Stefani, from her debut solo album, Love. Angel. Music. Baby.

The villa featured in the video is the Villa Erba, in the town of Cernobbio, which Stefani said was "so beautiful"

 

- De regisseur is : Luchino Visconti di Modrone, Count of Lonate Pozzolo (2 November 1906 - 17 March 1976), was an Italian theatre, opera and cinema director, as well as a screenwriter.

 

Maar "iets met auto's"  :grin:  (als je dat tenminste bedoelt...) is volgens mijn info in de naastgelegen Villa d'Este

Concorso d'Eleganza Villa d'Este (Competition of Elegance of Villa d'Este) is an elegance competition for classic and vintage cars. It has taken place every year since 1929 during the last weekend of April in Villa d'Este on the shores of Lake ComoItaly.

 

Oef, ik hoop dat je zo tevreden bent, veel meer kan ik er niet van maken 

link locatie :http://goo.gl/maps/aa1VX 

 

En de video :

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus , :cool:   ( dit was mijn volgende hint )

 

 

Alles correct natuurlijk , voor deze moest je natuurlijk bij de Italiaanse wiki zijn.

 

http://it.wikipedia.org/wiki/Villa_Erba

 

In de jaren zeventig ben ik jaren op vakantie geweest aan het Gardameer en ik kwam hier zonder het te weten op enkele kilometers voorbij.

Dus de Italiaanse taal begrijp ik wel al heb ik mij nooit fatsoenlijk kunnen uitdrukken in die taal.

 

 

En Gwen , ja die heb ik in 2005 ook aan het werk gezien in Antwerpen , was mijn eerste kennismaking met haar ( niet letterlijk opnemen natuurlijk ) , maar wat een showbeest !  Bij deze dame blijf je gewoon niet op je stoel zitten.

 

Zo, nu dit opgelost is , doe ik met vrouwlief nog een terrasje , nog 21 graden en volop zon , want ik verlang naar een goeie.....

 

Aan jou Truus.

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...