Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Rene , ik heb zo een vermoeden dat je deze man bedoeld :

 


Herman Berkien

http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_Berkien

Herman Berkien (Utrecht, 15 juni 1942 – aldaar, 22 juni 2005) was een Nederlandse cabaretier en zanger.

Berkien richtte in zijn studententijd het studentencabaret Duimelot op. Hij is voornamelijk bekend van zijn liedjes in het Utrechtse dialect. In de jaren zeventig werd hij ook buiten zijn geboortestad bekend met liedjes als Waar is toch m'n caravan en vooral Utereg me stadje. Berkien kan worden beschouwd als de ontdekker van zijn eveneens Utrechtse collega Tineke Schouten,met wie hij in de periode 1974 tot 1979 samenwerkte vanuit zijn eigen Mirliton Theater.

Op 11 november 2008 werd een door Frans Stelling gemaakt standbeeld van Herman Berkien onthuld bij het Ledig Erf in Utrecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ledig_Erf

 

PS.: Ik hoop dat dit antwoord in het ABN is geschreven, zodat iedereen mij op een fatsoenlijke manier kan verstaan. :cool:

 

ook die vervelende Nederlands sprekende Belgen moet je nou eenmaal
hier toelaten. Schandalig natuurlijk, maar ja, daar kom je niet onderuit
hè ?



 

post-37533-0-06294300-1378456879_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Helemaal goed Crazy Sat.

Ja, Utereg me stoadsjie!

(Of mag dat hier ook niet.... ;) )

 

 

Oh Rene , waarom zo dat niet mogen . Eerlijk gezegd ik had nog nooit gehoord van Herman Berkien. Maar wat is er mooier dan zulke dialect liedjes.

 

Dus maar even deze.....

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Een volgende , waar is deze plaats en vooral welke persoon groeide hier op en bracht het zelfs tot in Buckingham Palace ?

 

post-37533-0-36282600-1378477254_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint:

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : onthou de voornaam van de actrice.

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : De persoon die jullie zoeken was een mooie jonge vrouw. Net zoals deze , amuseerde zij ook het  publiek , alhoewel haar publiek van een totaal ander genre was . Zoek bij deze in de naam ( en zeker ook in de tekst ) van het lied.

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar de ganse dag bezig geweest met het plaatsen en uitrichten van een schotel.

 

hint : Die jonge vrouw ( toen nog meisje ) was een knappe rosse ( ;) ). In dit etablissement mochten diegenen die op het sluitingsuur van 22h00 nog eentje bestelden met dit mooie rosse meisje de dansvloer op.

 

Zeker op de tonen van deze prachtige hit van toen.

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : De plaats waar het "etablissement" is gelegen kreeg deze beroemde plaats als bijnaam.

 

 

post-37533-0-85786000-1378583644_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

 

post-37533-0-11331700-1378591456_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eliane Cossey (Poperinge9 december 1902 - Londen1942), bekend onder de bijnaam Ginger, was tijdens de Eerste Wereldoorlog een opvallend roodharig vroegrijp kind in de Belgische stad Poperinge. Het café "A la Poupée", een onuitspreekbare naam voor Engelsen, op de grote markt groeide uit onder de naam "Ginger's" tot één van de bekendste tavernes achter "The Ypres Salient".

Winkels, clubs en restaurants schieten als paddenstoelen uit de grond en Poperinge kreeg de bijnaam België's Piccadilly Circus.

Het succes van de zaak was te danken aan Eliane. Omdat ze ros haar had, noemden de soldaten haar Ginger. Militairen komen van ver om haar te zien. Bij de aanvang van de oorlog is ze twaalf. Moeder hield alles in de gaten en er is tucht in de zaak. Het valt op dat Ginger in vrijwel elk officierendagboek voorkomt van wie in de buurt van gelegerd was. Officieren die een bestelling deden op het sluitingsuur, om 10 uur, mochten dansen met Ginger. Het bleek een verkooptruck die werkte. 

 

Tja, waar heb je anders kinderen voor...  :/ 

 

bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Eliane_Cossey

 

link   : http://goo.gl/maps/QbpCs

 

Ik heb nog geprobeerd "Poperinge, mijn stad" in het West-Vlaams te vermelden, maar dat laat ik maar aan Crazy Sat over   :grin:

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard perfect ,Truus ,

 

Tijdens WOI kwamen alle Engelse officieren hun vermaak zoeken in dit café die in de ganse streek bekend stond "A la Poupée" en meer bepaald als "Ginger's" omwille van deze mooie roodharige dame ( waar heb ik dat nog gehoord ;) ). Eliane (Ginger) werd ontvangen op 8 december 1928 op Buckingham Palace en in de Albert Hall in de bloemen gezet omwille van haar "diensten" aangeboden aan de officieren van "The British Army".

 

Ik kan er nog een heel verhaal aan breien maar dit is voldoende.

 

Zo , nu ga ik richting "A la Poupée" , zal wel daar niet zijn maar wel ergens in de onmiddellijke nabijheid , om mij over te geven aan de geneugten des levens in het Belgisch Piccadilly Circus. :)

 

Een mooi blog geschreven door een goede vriend vind je hier :  http://users.telenet.be/aandeschreve/ginger.htm

 

Terug aan jou, voor een nieuwe uitdaging....

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geprobeerd "Poperinge, mijn stad" in het West-Vlaams te vermelden, maar dat laat ik maar aan Crazy Sat over

 

Dan maar dit lijflied van Poperinge , straks is het hommelpluk , dus dit lied is nu reeds in ieder Poperings café te horen. Santé........ :grin:

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi geromantiseerd verhaal hoor. Maar ik vraag me toch af hoeveel ouders dit zouden doen :

 

Officieren die een bestelling deden op het sluitingsuur, om 10 uur, mochten dansen met Ginger. Het bleek een verkooptruck die werkte.

 

Helemaal als je beseft dat die meid pas 12 jaar oud was toen de oorlog begon. 

Ook al was het dan "alleen maar een dans" ... Maar ja, daar zal ik als Groningse wel te nuchter voor zijn   :crazy:

 

Een volgende dan maar, ben zeer benieuwd of jullie dit kennen. Ikzelf heb het in de vakantie nog gedaan ...

Hier was ooit de allereerste, maar de vraag is, waarvan ?

post-62319-0-59474700-1378654018_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...