Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Truus , soms kom ik in de Ierse pub "The Old Fiddler" , daar staan ( liever hangen ) veel flessen met Ierse whisky maar de Schotse "Johnnie Walker" tref je er natuurlijk ook aan.

Dus ik denk dat je de stichter van deze wereldbekende whisky bedoelt ,nl John Walker.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Johnnie_Walker

De oorsprong van het bedrijf ligt in de levensmiddelenzaak van John Walker in het Schotse Kilmarnock.

Voor je hint : In 2009 was de Schotse acteur Robert Carlyle te zien in een bijna zeven minuten durend filmpje over de ontstaansgeschiedenis van Johnnie Walker.

Goeie ouwe John ligt begraven in de St Andrew's Church and Churchyard van Kilmarnock.


http://wikimapia.org/14436937/St-Andrew-s-Church-and-Churchyard

http://www.futuremuseum.co.uk/collections/people/key-people/trade,-commerce-industry/johnnie-walker/tombstone-of-johnnie-walker-in-st-andrews-churchyard,-kilmarnock.aspx

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=MnSIp76CvUI
 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gauw tussen de bedrijven door...

 

@Crazy Sat, knap gevonden!  Uiteraard helemaal perfect, ook je uitleg mbt Robert Carlyle. (En bedankt voor het plaatsen van de video)  :)

Ik hoef niet bang te zijn dat je "Johnnie" te goed kent, want ik weet dat je een goeie calvados prefereert.   ;)

Persoonlijk ben ik niet vies van een glaasje whiskey op z'n tijd, maar dan toch liever de Cardhu.

Tegenwoordig zijn beide merken trouwens in handen van dezelfde eigenaar, maar dat terzijde.

 

Weer terug aan jou, ben benieuwd wat je weer voor ons in petto hebt   :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef niet bang te zijn dat je "Johnnie" te goed kent, want ik weet dat je een goeie calvados prefereert.

 

Klopt Truus , ik ken die Johnnie wel heel goed , ik heb er zelfs verscheidene in mijn bar staan , gekregen als cadeau , maar ik kom er nooit aan. Sterke dranken zeggen mij in principe niets , enkele inderdaad een goede "Calvados" na een heerlijke maaltijd , dat gaat er wel lekker in.

In de "The Old Fiddler" is het altijd de "Guinness" uiteraard.

 

 

OK, even zien wat we in petto hebben ....

 

Jullie zoeken een plaats waar een moordpartij heeft plaats gevonden. Eén van de "daders" ( ik zet het nog eventjes tussen aanhalingstekens , jullie zullen wel zien waarom ) was een bekende persoon.

 

Hint : Een heel bekende zanger maakte over deze persoon een prachtige song.

post-37533-0-57417600-1379071757_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint : Deze bekende persoon , had een bijnaam. Over het leven en de moordpartij die hier heeft plaatsgevonden werd ook een film gemaakt met in de hoofdrol een heel bekende Amerikaanse acteur. De titel van de film was de bijnaam van deze persoon.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint :

 

 

 De titel van de film was de bijnaam van deze persoon.

 

 

In de snookerwereld liep er ook iemand rond met die bijnaam.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint:

 

 

post-37533-0-26335200-1379100289_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De boksers-handschoenen waren de missing link:

de plaats: 428 East 18th Street, Paterson, New Jersey

het gebouw:  Lafayette Bar and Grill : http://goo.gl/maps/zqulB

de feiten:

On June 17, 1966, at approximately 2:30 a.m., two males entered the Lafayette Bar and Grill in Paterson, New Jersey, and started shooting.[7] The bartender, James Oliver, and a male customer, Fred Nauyoks, were killed instantly. A severely wounded female customer, Hazel Tanis, died almost a month later. A third customer, Willie Marins, survived the attack,  Both Marins and Tanis told police that the shooters had been black males after being interrogated, although neither identified Carter or John Artis.

 

en die Carter is :

Rubin "Hurricane" Carter (born May 6, 1937) fought professionally as a middleweight boxer from 1961 to 1966. In 1966, he was arrested for a triple homicide in the Lafayette Bar and Grill in Paterson, New Jersey. He and another man, John Artis, were tried and convicted twice (1967 and 1976) for the murders, but after the second conviction was overturned in 1985, prosecutors chose not to try the case for a third time. 

 

En de grote bard maakte de bekende song over Hurricane :

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect Gene !

 

Het zal je maar overkomen als wereldberoemde bokser , twee keer veroordeeld tot levenslang (de eerste keer door een geheel blanke jury, de tweede jury bestond uit blanken en twee zwarte Amerikanen). Er wordt dan ook veelal aangenomen dat de veroordeling een racistische achtergrond had. En toch vrijgesproken in 1985.

Die bekende snookerlegende was natuurlijk Alex Higgins bijgenaamd "The Hurricane".

 

PS.: Leuke nieuwe profielfoto , loopt dat beest ergens rond in je tuin. :D

 

Aan jou de eer voor een volgende...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS.: Leuke nieuwe profielfoto , loopt dat beest ergens rond in je tuin. 

Crazy Sat: een beetje meer respect voor deze Proboscis: hij staat namelijk op de lijst van de tien lelijkste dieren ter wereld maar heeft het net niet gehaald: de finalist was zelfs te lelijk om als avatar te dienen, maar met dit dier  voel ik wel enige verwantschap, vandaar mijn keuze. :D 

 

Volgende opdracht dan maar :

dit leuk optrekje figureerde ooit als filmlocatie: wat, waar en welke film . 

post-41082-0-38504900-1379109058_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint:

de vorige hint kan wat misleidend zijn: het gaat niet om een zieke moeder maar om de zieke kinderen...de actrice uit de vorige hint speelt  wel een rol in  deze amerikaanse-europese coproductie  uit het begin van deze eeuw. 

post-41082-0-69753900-1379152578_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...