Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

hint : Misschien helpen deze mannen even om jullie wakker te schudden. ;)

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit hier nog "rustig" te gamen met mijn oudste kleindochter. :)  Maar voor haar is het nu zeker bedtijd.

 

 

De volgende hint heeft te maken met :

 

Op het plaatje zien jullie een rustig dorpje. In de omgeving , aangeduid
midden op het plaatje , speelt zich plots een hilarische scene af.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Deze hilarische scene had te maken met een huwelijk. Toen het koppel de kerk verliet zag de hoofdrolspeler iets vreemd ( voor die tijd en in dit landelijk dorp toch ) aan het trouwkoppel.

 

         Denk aan de songtitel hierboven. ;)

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Dit jaar kreeg deze Belgische acteur een...................

 

 

post-37533-0-26268500-1380374658_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op het plaatje zien jullie een rustig dorpje. In de omgeving ,

aangeduid midden op het plaatje , speelt zich plots een hilarische scene

af.

Maar op de dag van de filmpremière speelde zich zo een 800 km. verder een drama af die te maken had met deze film.

 

Beide plaatsen bevinden zich in dit land.

 

 

post-37533-0-49351300-1380391153_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : een inkoppertje.

         zit hier te aperitieven op mijn terras , maar hier is het minstens even leuk , heb daar ergens ook nog jaren geleden gezeten. :D

 

 

post-37533-0-38745400-1380448128_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi maar in de strijd wat ik tot nu toe heb gevonden :

 

De hilarische scene is uit :

The Mad Adventures of Rabbi Jacob (FrenchLes Aventures de Rabbi Jacob) is a 1973 French-Italian comedy film directed by Gérard Oury, starring Louis de Funès and Claude Giraud.

link locatie : http://goo.gl/maps/wxvqw

 

http://www.youtube.com/watch?v=C-N2vVynvF8

 

 

 

Maar op de dag van de filmpremière speelde zich zo een 800 km. verder een drama af die te maken had met deze film.

 

Hier heb ik wat meer moeite mee om te vinden, dus als iemand dit aan kan vullen....dan heel graag.  :)

(Diegene mag wat mij betreft~~ en mits hij dat wil natuurlijk~~  ook wel een nieuwe opdracht plaatsen. Heb zelf nl. momenteel niets klaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats en film correct Truus !

Met Rabbi Jacob wijst alles natuurlijk naar het Joodse volk en Israël.

Leonard Cohen is van Joodse afkomst en de beelden die je in het filmfragment ziet zijn van de Jom Kipoeroorlog die twee weken voor de première was begonnen.

Donna Summer en "The Hostage" dat slaat natuurlijk op dat drama dat zich wat verder afspeelde op een bekende luchthaven en op de dag van de première.

Black Sabbath met "Jerusalem" , weer zo een hint naar de Joden toe ( Sabbath , Jerusalem ) , trouwens hopelijk genoten van de muziek. ;)

Ebony & Ivory is natuurlijk het lied als het gaat over blank en zwart , dus een verwijzing naar de bruid en bruidegom.

Wedding Day , spreekt voor zichzelf natuurlijk.

Dat beeldje dat die Belgische acteur in zijn handen houd , leid je zo naar de stichter van het beeldje en naar het drama.


Voor dat drama volgt gewoon wiki bij alles wat tegenkomt , staat er overal bij.
 

post-37533-0-48187400-1380482693_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus, ik kwam ook niet verder dan de film die je hierboven reeds vermeld hebt, maar met de aanvulling van Crazy Sat kom ik tot dit:

 

Georges Cravenne (24 January 1914 – 10 January 2009), real name Joseph-Raoul Cohen, was a French film producer, publicity agent and founder of the César Award. He received an Honorary César in 2000.

On 18 October 1973, his second wife Danielle Cravenne was shot dead by a police sniper at Marignane airport. Danielle, who was mentally unstable, had tried to hijack a Boeing 727 to protest against the release of the film The Mad Adventures of Rabbi Jacob which was being promoted by Cravenne and which she considered "anti-palestinian"

 

Als dit het ontbrekend element is dan laat ik graag de eer aan Truus om verder te spelen . 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard Gene , dit was het ontbrekende element en toevallig op de dag van de première. Het komische en het dramatische liggen soms heel dicht bij elkaar.

 

Voor de Nederlanders die toch zo goed de Franse taal beheersen . :grin:

 

http://www.parismatch.com/People/Cinema/Rabbi-Jacob-est-sorti-entre-rire-et-drame-Par-Daniele-Thompson-133275

 

Aan één van jullie....

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Gene, een beetje extra info van Crazy Sat kan het een stuk duidelijker maken hè ?  ;)

O.k. als jij geen nieuwe wilt/kunt plaatsen, zal ik dat doen.

Maar dan zullen jullie wel even geduld moeten hebben, want zoals reeds vermeld heb ik direct geen nieuwe klaar liggen

( ik spreek dan geen Frans, maar zo af en toe wel de waarheid ... :cool:  )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...