Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Ik ben m'n neus achterna gegaan en kwam uiteindelijk hier terecht : 

 

4711 is a brand of Eau de Cologne by Mäurer & Wirtz, a subsidiary of the Dalli Group owned by the Wirtz family. It is produced in Stolberg near AachenGermany.

 

Are You Being Served? - In Series 8, Episode 5 [Heir Apparent], Mr Humphries (playing the cross-dressing role of his mother) picks up a handkerchief allegedly belonging to her son (i.e., himself). She (he) sniffs it and says "So that's what happened to my 4711!". In Series 9, Episode 1 [The Sweet Smell of Success], Mr. Humphries answers the phone in menswear, identifying himself as 'Assistant 4711'.

 

locatie : http://goo.gl/maps/dyL7C

 

Mijn complimenten voor je mooie hints Gene. Het "gedonder" viel voor mij dan ook pas op z'n plek, toen ik je keurig verstopte hint op de afbeelding van de bus zag staan. Erg mooi gedaan!   :)

 

post-62319-0-94203100-1381565079_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het compliment Truus, maar soms moet je ook wat geluk hebben om de juiste hints te vinden - en vooral, in het geval van zo'n bekend product, om het  niet te gemakkelijk te maken. 

Het alom gekende product wordt dus nu in Aken gemaakt, maar is sinds meer dan 200 jaar bekend als " Eau de Cologne" , en werd oorspronkelijk in Keulen gemaakt, op de plaats waar nu het gezochte gebouw staat en de productnaam 4711 was dus het huisnummer van het gebouw. 

Mooi gevonden Truus, maar eerlijk gezegd hou ik persoonlijk niet van de geur.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hopelijk vind ik dat geluk ook eens ...  

Ik weet dat mijn hints niet altijd even duidelijk zijn hoor. Ik loop wel eens door wat oude opdrachten heen en snap dan zelf soms niet eens wat ik ooit met een bepaalde hint heb bedoeld. Oef, hoe erg is dat...   :cry:

Maar gelukkig verbazen jullie mij telkens weer en blijken jullie toch altijd weer slim genoeg om het op te lossen   :grin:

 

In deze opdracht gaat het om een lekkernij. Het is zelfs zo bijzonder, dat men in dit plaatsje er een heus museum aan heeft gewijd.

post-62319-0-70879200-1381567788_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de lekkernij al eeuwen bestaat, heb ik het zelf nog nooit in een restaurant op de kaart zien staan.

Dat komt waarschijnlijk omdat velen het ronduit vies vinden, ervan gaan kokhalzen of zelfs overgeven.

Maar toch zijn er ook mensen die het zéér waarderen, er zelfs feesten voor geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...