Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Zal maar eventjes de oplossing geven Gene , misschien woon ik het dichtst erbij . :)

 

Heb al regelmatig de oversteek gedaan van Calais naar Dover om enkele dagen het prachtige Z-O Engeland te bezichtigen. Ik meen dat ik jaren gelegen even tot in Southampton ben geweest en ik toen eventjes halt heb gehouden in de haven van Portsmouth. Van daaruit zie je mooi No Man's Land Fort en Horse Sand Fort liggen.

 

Ik hou het dus op deze :

 

No Man's Land Fort

http://en.wikipedia.org/wiki/No_Man%27s_Land_Fort

The 1972 Doctor Who serial The Sea Devils used the fort as a filming location for several scenes.
 

post-37533-0-16107300-1382609359_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt volledig, en ik dacht al: waar blijft de oplossing want mijn hints raakten opgebruikt.

En voor diegenen die niet zo vertrouwd zijn met lelijke vissen: de afgebeelde vis was wel degelijk een zeeduivel " sea devil", en de police box was een belangrijk onderdeel in de serie.

Crazy Sat, laat je fantasie maar los op de volgende opgave...

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hints waren duidelijk hoor. Enkel wist ik niet dat dit fort werd gebruikt als filmlocatie.

 

En nu mijn fantasie gebruiken..... Laats ons eerder zeggen een opdracht waar een mooie legende aan is verbonden ( alhoewel er schijnbaar nog een andere minder aanvaardbare bestaat ).

 

Waar vind je deze plaats en welke persoon is eraan verbonden ?

 

hint : deze omgeving werd gebruikt als filmlocatie en uiteraard ook deze plaats.

 

 

 

 

post-37533-0-82310800-1382614150_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint : In de 6° eeuw was dit de verblijfplaats van een persoon afkomstig uit Ierland. Het gebouw dat je ziet dateert van de 13° eeuw .

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint : Aangezien het gebouw nog niet bestond in de 6° eeuw moest deze persoon zich wel verschuilen voor gevaarlijk volk in een....

 


feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb  wel wat Ierse bisschoppen, koningen en heiligen moeten verteren maar dit zou de juiste moeten zijn :

 

Saint Govan (WelshGofan) (died 586) was a hermit who lived in a fissure on the side of coastal cliff near Bosherston, in thePembrokeshire Coast National ParkWales

The present small vaulted chapel of local limestone was built over the cave and dates from the 13th century

 his body is buried under the chapel's altar. The cave was once a popular place for making wishes.

 

Another legend regarding St Govan concerns his silver bell . . But pirates who heard the sound left St Govan desolate when they stole the bell. Angels flew in and took it from the pirates and returned it to the hermit.

 

n 2009 Freshwater West, one of the wildest beaches in Pembrokeshire, famed for its surf and long, golden beach and high, sheltered sand dunes became a film set for not just one blockbuster but two!! Namely Robin Hood and the Harry Potter movie - Harry Potter and the Deathly Hallows. 

 

 

 

op deze plaats:

http://goo.gl/maps/O8Im8

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, zit hier met zware internetverbinding van telenet. Werkt enorm traag. :angry:

 

_____________________________________________________

 


Mooi gevonden Gene !  Had nog enkele mooi hints liggen maar die werp ik in de prullenmand. :)

Vind het een heel mooi verhaal en zeker de legende die hiermee verband houd.

Blijft nu nog die film waarin je deze kapel en omstreken ziet verschijnen. In Robin Hood en ik dacht ook in die Harry Potter films zie je vanuit de helikopter beelden van St - Govan's Head.

Maar er is toch één film waarin je deze kapel ziet.

 

Als hele gemakkelijke hint naar de titel van die film toe , een van mijn lievelingsscene's uit deze populaire TV serie.

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal ook eens een duit in het zakje doen....  :D

 

Volgens mij moet het deze zijn : 

Basil is a 1998 British historical drama film directed by Radha Bharadwaj and starring Christian SlaterJared LetoClaire Forlani and Derek Jacobi. It was based on the 1852 novel of the same name by Victorian author Wilkie Collins.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Basil_(film)

post-62319-0-49986800-1382645119_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn router is naar de vaantjes denk ik , kan enkel nog op internet via een draadloze laptop , dammed............. :angry:

 

Uiteraard juist Truus !

 

http://www.imdb.com/title/tt0118686/

 

kijk maar even bij filmlocaties.

 

Ik geef het woord aan Gene voor een nieuwe , hij heeft het verdiend.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... Ik dacht aan :

 

Henrik Ibsen

http://en.wikipedia.org/wiki/Henrik_Ibsen

On 23 May 1906, Ibsen died in his home at Arbins gade 1 in Christiania (now Oslo) after a series of strokes in March 1900. When, on 22 May, his nurse assured a visitor that he was a little better, Ibsen spluttered his last words "On the contrary" ("Tvertimod!"). He died the following day at 2:30 P.M.

 

The 100th anniversary of Ibsen's death in 2006 was commemorated with an "Ibsen year" in Norway and other countries.This year the homebuilding company Selvaag also opened Peer Gynt Sculpture Park in Oslo, Norway, in Henrik Ibsen's honour, making it possible to follow the dramatic play Peer Gynt scene by scene.

post-37533-0-66776800-1382654901_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...