Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Hoewel ik nog nooit van "crash,booom,patat." en "ai ai amai.." heb gehoord :) , denk ik toch dat je dit bedoelt :

 

Rudolf Walter Richard Heß, also spelled Hess (26 April 1894 – 17 August 1987), was a prominent politician in Nazi Germany. Appointed Deputy Führer to Adolf Hitler in 1933, he served in this position until 1941, when he flew solo to Scotland in an attempt to negotiate peace with the United Kingdom during World War II. When he reached the coast near the Frisian Islands, he turned and flew in an easterly direction for some twenty minutes to stay out of range of British radar.  Hess continued his flight into Scotland at high speed and low altitude, but was unable to spot his destination, Dungavel House, so he headed for the west coast to orient himself and then turned back inland. At 22:35 a Boulton Paul Defiant sent from No. 141 Squadron RAF based at Ayr began pursuit. Hess was nearly out of fuel, so he climbed to 6,000 feet (1,800 m) and parachuted out of the plane at 23:06. He injured his foot, either while exiting the aircraft or when he hit the ground. The aircraft crashed at 23:09, about 12 miles (19 km) west of Dungavel House. Hess landed at Floors FarmEaglesham, where he was discovered still struggling with his parachute by local ploughman David McLean. Identifying himself as "Hauptmann Alfred Horn" .  

Other than his stays in hospital, Hess spent the rest of his life in Spandau Prison.  

(Spandau Prison was a prison situated in the borough of Spandau in western Berlin, constructed in 1876 and demolished in 1987 after the death of its last prisoner, Rudolf Hess, to prevent it from becoming a neo-Nazi shrine.)

 

Is slechts een kleine samenvatting natuurlijk, de rest vind je hier : http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Hess

 

En hier nog een link naar wat foto's : http://tinyurl.com/prkgh3o

 

link locatie : http://goo.gl/maps/wcCqk

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites


Correct Truus !

Is een van de meest bewaarde geheimen uit WOII , ook al omdat niemand ooit zal weten waarom Rudolf Hess een persoonlijke boodschap van Hitler aan Churchill moest gaan overhandigen ( via de "Duke of Hamilton" ) in Schotland in 1941 . Misschien kon de oorlog dan reeds beëindigd zijn in 1941 en niet in 1945 , het blijft een mysterie.

Een volledig verslag omtrent dit gebeuren kan je nalezen in deze bijdrage van "Secret Scotland".

http://www.secretscotland.org.uk/index.php/Secrets/RudolfHessFlight


Ik had reeds gemeld mat mijn lieve Oliva jullie meer kon vertellen.

Als je even keek in haar biografie op wiki staat vermeld :

Newton-John's father was an MI5 officer on the Enigma project at Bletchley Park who took Rudolf Hess into custody during the Second World War.

Nadat Hess zijn enkel had gebroken bij de landing met zijn "parachute" op de rode stip ( dus ai ai amaai ) nadat zijn "Messerschmitt Bf 110" ( zie de formatie Messerschitts bij hint2 ) zonder brandstof viel en neerstortte ( dus crach,booom,patat) op de gele stip werd hij door de boer van de boerderij vlakbij gevangen gehouden.
's nachts werd hij door de "Scottish Guard" naar het hoofdkwartier van de Scottish Guard Company in Busby getransporteerd door een eskadron dat onder de leiding stond van MI5 officer " Brinley Newton-John de vader van Olivia.

Die laatste hint was een foto van de aflossing van de wacht aan de "Spandau gevangenis" in Berlijn waar Rudolf Hess lang verbleef en er overleed in 1987.

En ja die uitdrukkingen bij de opdracht zijn ietwat "Westvlaams" getint. :)

Ga nu stoppen anders ben ik nog uren bezig. :grin:


Aan jou voor een volgende...

 

PS.: Het ganse verhaal zal wel kloppen want deze groep die haar naam ontleende aan de Spandau gevangenis zingen dat het waar is. ;)

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zéér interessant verhaal Crazy Sat! Het heeft mijn nieuwsgierigheid in ieder geval gewekt en ik zal er zeker wat meer over gaan lezen. Ik heb al even gekeken op de link die je hebt geplaatst. Heel bijzonder vind ik ook de gedenksteen, nooit gedacht dat ik die tekst nog eens ergens in het Engels zou gaan lezen. De "lieve Olivia"-hint, was me echter even ontgaan.... maar ik zal wel iets teveel naar John hebben gekeken  :grin:

 

En inderdaad, als Tony Hadley het zegt, moet het wel waar zijn...   :D  :D

 

Een volgende dan maar, niet zo spectaculair maar gewoon een gebouw. Hoewel, 'gewoon" is misschien een beetje een tekortkoming...

post-62319-0-75960400-1383144769_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Truus, nogal druk geweest de voorbije dagen.

Ik kon er af en toe wel eens een blik op werpen maar de tijd was te kort om er echt naar te zoeken.

Hier dus: 

http://goo.gl/maps/Sd1fy

 

Het Bradbury Building is een historisch bouwwerk in downtown Los Angeles (Californië). Het werd gebouwd in 1893 in opdracht van de mijnbouwmiljonair Lewis L. Bradbury en het werd ontworpen door architect George Wyman. Het gebouw bevindt zich op de hoek van South Broadway en 3rd Street en is al meermaals gebruikt als de locatie van films, televisieopnames en videoclips.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen enkel probleem hoor Gene, kan gebeuren. :)

Mijn motto is altijd : Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.  

Maar ik vond eigenlijk dat er wel genoeg hints stonden om het op te lossen, was verder gewoon aan jullie wannéér dat zou gaan gebeuren  ;)

Maar je antwoord is goed hoor.

De info mbt de hints staat uiteraard wel op Wiki en in mijn laatste post zat natuurlijk nog de hint "Mission Impossible", één van de filmlocatie's van de serie was de Bradbury Building.  ;)

 

Mag jij nu een volgende plaatsen...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt

Ik laat het meestal doen... door een ander... :D 

Maar deze is voor jullie, en de opdracht wijkt een beetje af van wat we gewoon zijn:

De groene pijl staat voor een gebouw waar iedereen welkom is. Vraag is niet welk gebouw, al zal je dat wel eerst moeten zoeken, maar wel: welke tekst staat er op de cover van het boek dat je aan de linkerkant in een zwarte etalage-kast kan vinden. Bijkomend: het bewuste boek heeft de afbeelding van een nationaal symbool dat zeer bekend is. Succes.

post-41082-0-69515700-1383334976_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...