Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Ik denk dat we met z'n allen gezellig hier zitten :)  :

 

Po' Monkey's lounge is located in unincorporated Bolivar CountyMississippi outside of Merigold. Located in the Mississippi Delta, it is a juke joint located in cotton fields in a one-room house. The juke joint was founded in 1961 and is considered to be one of the last original juke joints in the south.

 

locatie : http://goo.gl/maps/NPIr1

 

Wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Po'_Monkey's

 

Op wiki staat niet heel veel info, hier vind je iets meer :http://www.msbluestrail.org/blues-trail-markers/po-monkeys

 

("Oh yeah, It can get hot up with him. Body Heat! It don't take long"   :D )

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep , correct hoor , mooi die bijkomende info. :)

 

Natuurlijk zitten we lekker warm in de uithoek van de Mississippi delta . Vroeger waren daar ontelbare "junk joints" of "barrelhouses" waar de Afro Amerikanen na hun zware en noeste arbeid in de katoenvelden in de avond nog eens gezellig een biertje kwamen drinken , een babbeltje slaan en een stukje "Delta Blues" kwamen spelen of beluisteren , spijtig dat er nu meestal R&B werd gedraaid , dit verliest toch iets van zijn authentieke karakter. Wat kan het leven mooi zijn. Doet me terugdenken aan mijn kindertijd. De mensen uit de straat kwamen na acht uur gewoon buiten zitten , een kaartje leggen , babbeltje slaan , pintje drinken. En wij als kind op de straat spelen waar om het kwartier eens een auto passeerde. Nu raast er ieder halve minuut een auto voorbij , trekt iedereen zijn eigen huis in om toch maar niets te missen van die oervervelende "soaps", kinderen tokkelen op hun "gameboy" of "tablet" in een of ander hoekje . M.a.w. iedereen wordt maar asocialer met de dag. Ja , waar is de tijd....

 

De plaats vind je ook bij "tripadvisor" :  http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g43894-d615905-Reviews-Po_Monkey_s_Lounge-Merigold_Mississippi.html

 

Ben je er al bent geweest Truus ?  ik dacht je ergens op één van de drie foto's te zien staan. :grin:

 

 

Aan jou voor een volgende....

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je er al bent geweest Truus ?  

 

Yep, heb je me niet zien dansen dan, met m'n gele pakje en bijpassende gele schoenen ?

 

Ach ja, tijden veranderen nu eenmaal, is altijd al zo geweest. De kunst is om erin mee te gaan en daar dan je draai weer weten te vinden. Maar de mooie herinneringen blijven ...  :)

 

Voor een volgende had ik dit bedacht :

 

Hier vond ooit eens een gebeurtenis plaats, eigenlijk best wel bekend.

Maar waar is "hier" en wat is er dan zo bekend aan ?

post-62319-0-06599800-1385489718_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus, heb wel je "plekje" gevonden. ;)

 

Maar ik ga eerst een stukje eten , daarna "Eigen Kweek" op Eén ( niet te missen natuurlijk ) en nog wat TV .....

 

Een direct verband tussen deze plaats en een gebeurtenis heb ik nog niet gevonden , zal straks wel eens opzoeken.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Truus , niet zo moeilijk. Gewoon even het plaatje goed bekijken , is trouwens altijd het eerste dat ik doe.

 

Na die hint weet ik nu wel het verband tussen dit gebouw en die gebeurtenis , maar morgen heb ik even geen tijd om een nieuwe opdracht op te volgen. Ik laat deze dus even liggen , ik zie wel morgenavond.

 

Ga nog een filmpje meepikken die vrouwlief graag had gezien. :)

 

Misschien kunnen de medespelers zich wagen aan een bekend gezelschapsspel . ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, wat te zeer voor de hand ligt dat wordt natuurlijk moeilijk, ik wist waar je zat maar kon er maar geen "gebeurtenis" opplakken.

En toch zo bekend: de oorsprong van het Stockholm-syndroom.

 

uit wiki:

Het stockholmsyndroom is het psychologisch verschijnsel dat soms optreedt tijdens een gijzeling. Het verschijnsel houdt in dat de gegijzelde sympathie voor de gijzelnemer krijgt.

De benaming komt van de Norrmalmstorg-overval op de Kreditbanken aan het Norrmalmstorg in Stockholm en de daaropvolgende gijzeling van 23 tot 28 augustus 1973. De gegijzelden namen het voor hun gijzelnemers op, zelfs nog ná de zesdaagse gijzeling. Tijdens de verhoren hielden ze zich in ten voordele van de gijzelnemers. De criminoloog en psycholoog Nils Bejerot, die de politie toen bijstond, gaf uiteindelijk de naam aan dit verschijnsel.

 

en dat was dus hier

http://goo.gl/maps/qoWsV

 

shame on me dat ik dit zo kon missen :cry:  :cry:  :cry:

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is het enige juiste antwoord Gene  :)

 

Tja, het is toch haast niet voor te stellen hè, door iemand gegijzeld worden, allerlei bedreigingen om je hoofd geslingerd krijgen en toch nog sympathie voor die persoon voelen. Wel héél interessant om te zien hoe een mensenbrein toch werkt. Vindt men in de filmwereld waarschijnlijk ook een interessant onderwerp. We zien toch regelmatig de (in mijn ogen naïeve) dames op deze manier verliefd worden op hun tegenspeler. 

 

Jullie "oudjes" houden misschien van iets rustiger muziek :grin:  (lol, ik hoor m'n ouders nog roepen "kan dat ding wat zachter...!") Desalniettemin zal ik de song van Muse plaatsen. Zet het volume maar wat hoger en geniet  :D

 

 

 

Over aan jou, Gene, voor een volgende ....

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...