Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Drukke namiddag !

 

hint : Onze Belgische "Tom Waits" die ik al zo vaak heb gezien optreden zal jullie wel naar de juiste plaats sturen. ;)

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed geprobeerd Crazy Sat: wij maar zoeken naar een monument voor zeelui, vissers of gelijkaardig want zoiets verwacht je toch aan de kust.

Blijkt het om een beeld van Lucy Loes te gaan:

 

Lucy Loesartiestennaam van Lucienne Vanbesien, (Oostende24 januari 1928 - Bredene17 juni 2010) werd ook wel 'd' Ostensche zangeres' genoemd of de 'koningin'. Ze werd geboren in een groot hoekhuis op de kade en groeide op in Oostende.

Op 11 augustus 2005 werd de zangeres gehuldigd met een standbeeld geplaatst voor de "gernoastrap" of vistrap (garnaal) aan de Visserskaai te Oostende,

 

Hier dus: http://goo.gl/maps/20Vzv

 

en het beeld:

 

post-41082-0-06546100-1386789771_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed Gene ! Op de achtergrond zie je zelfs haar geboortehuis. Ben enkele weken geleden daar nog gepasseerd , vandaar.

 

Had bij de opdracht al aangegeven :  zoek het in het "muzikale entertainment" . Een bekende streekzangeres mag ook even aan bod komen dacht ik.

 

Tja , al die vissersbootjes moesten jullie natuurlijk naar de kust sturen , aan de Noordzee , met een zeekapitein als "kapitein haddock" waarvan zijn naam schelvis betekend, en onze Belgische "Tom Waits" Arno geboren in Oostende...

 

Aan jou....

 

Hier haar meest bekende "schlager hit"  met lyrics :

 

Gie zie m'n zeekapiting
Gie bluf m'n zeekapiting
Al ej geen zelveren strepen op je mouwe
Al zien joe nagels oltied in de rouwe
Al ej geen klakke vul met goed
't es joen posteure die 't em doet

Gie zie m'n zeekapiting
Gie bluf m'n zeekapiting
En da goj bluven toe m'n latste sing

't Es al lang geleen,
Zeg wit je 't nog
Daar in de nieuwe zoale
Ze stoend er nog
Ik woaren iedre zundag
Joen keppe meer en meer
Maar 's maandags was 't weer voaren
En da dee zeer
En achter 't latste dansje
Ej me vastgepakt
Gelijk een trutse mussels
Zo stoenden we geplakt
Je keek gie in mien ogen
En 't spel begost
En dat e ton mien hertje gekost

Gie zie m'n zeekapiting
Gie bluf m'n zeekapiting
Al ej geen zelveren strepen op je mouwe
Al zien joe nagels oltied in de rouwe
Al ej geen klakke vul met goed
't es joen posteure die 't em doet

Gie zie m'n zeekapiting
Gie bluf m'n zeekapiting
En da goj bluven toe m'n latste sing

De jaren zien gegoan
En da ging rap
De enen dag was schat,
Ton weer aan de kap
Gie meister op joen schuute
Ik boas aan mien fornuus
Gie voarde voor de kluten
Ik blave thus
Nu goj gie met pensioen
En da ga joen nie mee
Want nu zie 'k ik de schipper
En gie zie mien kadee
Moa kiek je in mien ogen
liek vroegeren tied
zo weet ik dat je me nog geiren ziet

Gie zie m'n zeekapiting
Gie bluf m'n zeekapiting
Al ej geen zelveren strepen op je mouwe
Al zien joe nagels oltied in de rouwe
Al ej geen klakke vul met goed
't es joen posteure die 't em doet

Gie zie m'n zeekapiting
Gie bluf m'n zeekapiting
En da goj bluven toe m'n latste sing

 
aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek het in het "muzikale entertainment" : tja, dat vergeet je dan weer en zodoende...

En inderdaad Crazy Sat, ik vind ook dat we in Vlaanderen veel te weinig aandacht hebben voor lokaal talent- en dan bedoel ik niet alle soorten van "Idols"-  maar van gewone artiesten die soms al jarenlang bezig zijn, maar nooit buiten hun lokale grenzen geraken omdat er geen kanaal is langs waar hun talent naar buiten kan komen. Soms zouden we wat chauvinistischer mogen zijn en die mensen een groter bereik gunnen. 

 

Maar we gaan verder, en dit keer is er geen muziek te horen.

Het gebouw, aangeduid is in het plaatje,  kwam tegen wil en dank in het nieuws: waar, wat en waarom?

post-41082-0-67057700-1386793742_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik vind ook dat we in Vlaanderen veel te weinig aandacht hebben voor lokaal talent- en dan bedoel ik niet alle soorten van "Idols"-  maar van gewone artiesten die soms al jarenlang bezig zijn, maar nooit buiten hun lokale grenzen geraken omdat er geen kanaal is langs waar hun talent naar buiten kan komen. Soms zouden we wat chauvinistischer mogen zijn en die mensen een groter bereik gunnen

 

Volledig akkoord Gene. Ik denk dat onze Noorderburen hier veel vlotter mee omgaan dan wij , misschien kunnen we hier een voorbeeld aan nemen. ;)

 

 

Ga even vroeg naar bed , had een zware maar een mooie dag. :)

 

P.S. : Je nieuwe opdracht is ook geen kattenpis hoor !  Je schrijft er was geen muziek te horen , maar wel andere geluiden. Zeker niet vatbaar voor een liedje van Lucy Loes.

         Ik zie morgen wel.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Knocking on Heaven's Door"  zal zeker niet voor de dader gelden. Anders schop ik hem er persoonlijk weer uit!

 

The Dunblane school massacre occurred at Dunblane Primary School on 13 March 1996. The gunman, 43-year-old Thomas Hamilton (b. 10 May 1952), entered the school armed with four handguns, shooting and killing sixteen children and one adult before committing suicide. Along with the 1987 Hungerford massacre, 1989 Monkseaton shootings and the 2010 Cumbria shootings it remains one of the deadliest criminal acts involving firearms in the history of the United Kingdom.

 

Voor meer info, kijk op Wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Dunblane_school_massacre

 

Als je 't niet erg vindt, ga ik geen motieven plaatsen, zo een laffe daad... 

 

link locatie : http://goo.gl/maps/F6eXi

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 't niet erg vindt, ga ik geen motieven plaatsen, zo een laffe daad... 

In tegendeel Truus, ik heb er ook mijn buik van vol van dit soort laffe daden.

Over het nummer van Dylan nog dit:

Met toestemming van Bob Dylan heeft Ted Christopher, een musicus uit het Schotse Dunblane, een versie met een extra couplet geschreven, ter herinnering aan de zestien leerlingen en hun docent die gedood werden op een basisschool aldaar tijdens de grootste massamoord in de Britse geschiedenis op 13 maart '96. De broers en zussen van de slachtoffers zingen het refrein, metMark Knopfler op gitaar. 

 

Truus, jij mag verder...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor die info over de song, dat wist ik niet. Hopelijk heeft het iets bij kunnen dragen om een zo intens verdriet te verwerken..

 

Goed, de volgende dan maar. Ook niet echt vrolijk trouwens. In deze plaats vond een aantal jaren geleden een tragisch ongeval plaats. 

Waar bevinden we ons en wie overkwam het ongeval ?

post-62319-0-78757700-1386844560_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...