Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Ik moet nog even naar mijn schoonzus , maar nog wat info :

 

 

De stem van één van die bekende personen kun je door je speakers laten knallen

 

Ik ben de "frontman" van een groep . Tussen mijn voor - en achternaam staat een andere naam waarmee ik normaal wordt aangesproken.

 

 

De andere bekende persoon heeft ons allen reeds vele uren filmgenot geschonken.

 

Maar ik was ik nog nooit op het witte doek te zien.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

De andere bekende persoon heeft ons allen reeds vele uren filmgenot geschonken.

 

 

post-37533-0-40081900-1389044723_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben de "frontman" van een groep . Tussen mijn voor - en achternaam staat een andere naam waarmee ik normaal wordt aangesproken.

 

Die andere naam verwijst naar een song uit de '50's .

En warempel op één van de albums van de groep maakte hij een cover van deze hit en met succes.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die andere naam verwijst naar een song uit de '50's .

En warempel op één van de albums van de groep maakte hij een cover van deze hit en met succes.

 

Moet ik dan denken aan zoiets als : Antoine "Fats" Domino en zijn plaat : " The Fat Man " of begrijp ik het verkeerd ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Moet ik dan denken aan zoiets als : Antoine "Fats" Domino en zijn plaat : " The Fat Man " of begrijp ik het verkeerd ?

 

Euh... ja , lijkt er een beetje op. De echte naam van "Fats" is normaal gezien : Antoine Domino Jr. , dus hij heeft tussen zijn voornaam en achternaam "Fats" geplaatst . De song "The Fat Man" is een song die hij echter zelf schreef en ermee doorbrak . Bij de persoon die jullie zoeken is het een beetje hetzelfde maar de song komt van een andere singer/songwriter die een hit had in de jaren 50 zoals gemeld.

Hopelijk kan je een beetje mee.

 

Maar ik geef jullie nog wat info om bij die artiest te geraken ( hij is niet zo bekend als Fats hoor ).

 

Schoolgaan was voor hem niet weggelegd , op een bepaalde dag was hij dit echt kotsbeu , schreef iets op zijn huiswerk en stapte richting de (vrouwelijke) leerkracht vooraan in de klas , wierp alles op haar tafel en zei "Gedaan ik stop ermee" . Die leerkracht zei , maar wat ga je doen zonder een goed onderwijs en hij antwoordde : Sorry mevrouw , ik ga in mijn leven meer geld gaan verdienen dan dat jij ooit in je ganse leven gaat verdienen. Ik denk dat het hem gelukt is. :)

 

Ik geef jullie een mooie song mee van een andere grote artiest die dezelfde leeftijd heeft als hij . Deze song brengt jullie misschien bij de te zoeken persoon. ;)

 

Dus zong hij maar uit volle borst  :

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Deze song brengt jullie misschien bij de te zoeken persoon.

 

Combineer deze song en die bekende cover hit van de te zoeken artiest ( of de groep als je wilt ) en jullie komen terecht bij een bekende film. ;)

 

 

Ok, ik verlaat even de piste van deze artiest en ik ga verder met die andere bekende persoon.

Zoals reeds gemeld heeft hij ons reeds jaren filmgenot bezorgd , hij was niet op het witte doek te zien en ook niet achter of voor de schermen. Hij was dus de "inspiratiebron" van deze ( talrijke) mooie films.

 

In één van deze heel bekende films speelde deze mooie dame een hoofdrol . Maar aangezien deze mooie dame reeds een enorm palmares op haar naam heeft staan geef ik nog een foto mee als hint van geweldige acteur. ;)

 

Nog enkele klikken bij wiki en jullie hebben de oplossing. :)

 

post-37533-0-04526900-1389104092_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm , nog steeds geen gedacht ?

 

 

Ok, ik verlaat even de piste van deze artiest en ik ga verder met die andere bekende persoon.

Zoals reeds gemeld heeft hij ons reeds jaren filmgenot bezorgd , hij was niet op het witte doek te zien en ook niet achter of voor de schermen. Hij was dus de "inspiratiebron" van deze ( talrijke) mooie films.

 

In één van deze heel bekende films speelde deze mooie dame een hoofdrol . Maar aangezien deze mooie dame reeds een enorm palmares op haar naam heeft staan geef ik nog een foto mee als hint van geweldige acteur

 

Die persoon is dus "de inspiratibron" , die mooie dame kent ook iedereen , die geweldige "zwarte" acteur kent ook iedereen , de pelikaan , en nog deze hint . Je hebt zo die film.

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm , nog steeds geen gedacht ?

Voor plaatje 2 is het geen probleem: justitie + film brengt je al snel bij de oplossing.

Wat me maar niet wil lukken is (de link naar) plaatje 1, noch via de inspiratiebron noch via de jaargenoten van A.C.: er moet iets zijn wat ik over het hoofd zie...maar dat zie ik dus niet  :cry: 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat me maar niet wil lukken is (de link naar) plaatje 1, noch via de inspiratiebron noch via de jaargenoten van A.C.: er moet iets zijn wat ik over het hoofd zie...maar dat zie ik dus niet

 

Ja , dit had ik natuurlijk verwacht Gene. Want via die persoon die je gevonden hebt vind je met hulp van wiki dit stadje niet ( was in feite en beetje de opzet , geef ik toe ) :)

 

Dus moet het gaan via die leeftijdsgenoot van Alice Cooper.

 

Die cover uit de jaren '50 van die zanger ( en frontman ) van de groep staat zoals gezegd op de soundtrack van een bekende film. Eenmaal je deze film beet hebt wijst alles je via wiki naar dit stadje.

 

Ik ga je nog een ferme hint meegeven : Deze monsterhit staat ook op die soundtrack ... ;)

 

http://youtu.be/NZyVZFJGX5g

 

 

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een hint : deze mooie song staat ook op de soundtrack.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat: die laatste hint brengt klaarheid in de duisternis: ik had mijn antwoord dan ook al voor 95% neergeschreven: daarvoor had ik zo'n 20 tabbladen geopend, en toen ... sloot ik per vergissing het sat4all tabblad en was mijn antwoord dus weg :cry: . Ik doe straks nog wel eens een poging maar als iemand me voor is: go ahaed, no hard feelings.

ps: Al ben ik nog altijd niet 100% zeker van de link ... :mad:

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, tweede poging ( eigenlijk al de derde, maar als Murphy meedoet dan weet je het wel ...)

 

Plaatje 1: Black Oak is a town in Craighead CountyArkansas,. : http://goo.gl/maps/QrTBM

plaatje 2 : Lepanto is a city in Poinsett CountyArkansas,  : http://goo.gl/maps/ki3De

 

De film-inspiratie: justitie+film = John Ray Grisham, Jr. (born February 8, 1955)[3][4] is an American lawyer, politician, and author, best known for his popular legal thrillers.

 

De zanger : James Mangrum, better known as Jim "Dandy" Mangrum (born March 30, 1948), is the lead singer and frontman for the American Southern rockband Black Oak Arkansas

 

De song:  "Jim Dandy", which was a cover of the 1957 LaVern Baker song,  became their best known single.

 

De link: Black Oak is the hometown of the founding members of the 1970s Southern rock band, Black Oak Arkansas.

John Grisham attended first grade at Black Oak Elementary School for one semester, and his novel A Painted House is set in Black Oak and the surrounding area.

Lepanto was the site for most of the filming for the movie version of John Grisham's book A Painted House.

Zo, dit moet het volgens mij zijn .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles perfect Gene ! :)

 

Jim "Dandy" Mangrum wordt normaal aangesproken bij zijn vrienden als "Jim Dandy" of simpelweg "Dandy" . Was wel geen gemakkelijke jongen hoor. Met het eerst bandje "The Knowbody Else" pikte hij een geluidsinstallatie van een school in Monette en ze kregen een gevangenisstraf van 26 jaar aangesmeerd maar werden die straf wat later kwijtgescholden. Alice Cooper is ook van 1948 dus dezelfde leeftijd als Jim Dandy.

 

En zeg zelf , wie van ons heeft nog nooit één van deze films gezien :  The Chamber, The Client, A Painted House, The Pelican Brief, Skipping Christmas, The Rainmaker, The Runaway Jury, A Time to Kill , The Firm.......

 

Maar zoals reeds gezegd ere wie ere toekomt hierbij de song van  Lincoln Chase uit 1956 maar uitgebracht door LaVern Baker in 1956 .

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Dandy_%28song%29

 

Aan jou voor een volgende :

 

http://youtu.be/ypFEXzMugSI

post-37533-0-52673800-1389227565_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie opdracht, zat knap in mekaar, maar met tandengeknars omdat er angels in verweven zaten... :) .

Volgende opdracht is rechttoe-rechtaan:

wie speelt er volgende week in dit gebouw en wat is er daar zo speciaal aan dat ik het hier als een zoekopdracht vermeld ? 

post-41082-0-24322500-1389261132_thumb.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...