Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Helaas werkt de video met het fragment niet voor mij... Misschien wordt het nu toch eens tijd om een cursus Frans te gaan volgen  :D

 

Sorry dat het wat later is geworden, kreeg ook eters vanavond dus het was allemaal nogal hectisch hier. Iedereen is nu voldaan, dus kan ik nu eindelijk een nieuwe plaatsen. 

 

Het is wederom een filmlocatie, in deze omgeving zijn meerdere films opgenomen. Waar bevinden we ons hier ?

post-62319-0-14818400-1407953440_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over de films...

 

Volgens Wiki zijn er 6 films opgenomen, waaronder enkele zeer bekende. De titel van één van die bekende films, waarvoor werkelijk een indrukwekkende cast bijeen werd gehaald, is sinds kort gerelateerd aan een hoofdrolspeler van één van de andere (misschien iets minder bekende ??) films.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens Wiki zijn er 6 films opgenomen, waaronder enkele zeer bekende.

 

Klopt als je wiki leest bij deze plaats. Er zitten enkele héél bekende tussen.

 

Maar deze , versta ik niet volledig :

 

De titel van één van die bekende films, waarvoor werkelijk een indrukwekkende cast bijeen werd gehaald, is sinds kort gerelateerd aan een hoofdrolspeler van één van de andere (misschien iets minder bekende ??) films.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, héél knap dat je de locatie reeds hebt weten te vinden Crazy Sat  :)

 

Ik geef toe, het is vaak lastig om mijn gedachtegang te volgen.... Je weet vast wel welke bekende film ik bedoel, misschien snap je de hint beter als je de titel daarvan eens vertaald.  ;)

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een grootvader lijden kan , voor twee weken twee kleindochters in huis en vandaag nog een derde erbij , gelukkig vanaf morgen een beetje rustiger , hoop ik toch. :D

 

Vlug wat tijd gevonden voor het antwoord.

 

Bij de song van Sandy Coast ging er reeds een lichtje branden. Bij Sandy dacht ik onmiddellijk  aan de "hurricane" en bij coast kon het niets anders zijn dan de omgeving van NY als je het plaatje goed bestudeerde. De plaats was dus vlug gevonden , de rest was een beetje opzoeken.

 

Gerritsen Beach, Brooklyn
 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gerritsen_Beach,_Brooklyn

 

De zes films :

 

    City Across the River
    Moscow on the Hudson
    The Departed
    Shaft
    She's the One
    Then She Found Me

 

The neighborhood is named for Wolphert Gerretse, a Dutch settler, who, in the early seventeenth century, built a house and mill on Gerritsen Creek (which is now part of the nearby Marine Park neighborhood)
 

 

 

De titel van één van die bekende films, waarvoor werkelijk een indrukwekkende cast bijeen werd gehaald, is sinds kort gerelateerd aan een hoofdrolspeler van één van de andere (misschien iets minder bekende ??) films.
 

Had het even moeilijk mee , die indrukwekkende cast vind je terug in "The Departed" , en de hoofdrolspeler van "Moscow on the Hudson" was de betreurde en "heengegaan" Robin Williams.

post-37533-0-13717900-1408034932_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt uiteraard helemaal Crazy Sat. Ik wilde net nog een hint plaatsen, om te proberen wat meer helderheid te scheppen... maar was dus niet meer nodig. Zal vast een enorm gezellige boel zijn daar. Geniet ervan en plaats maar een nieuwe wanneer het volgende rustmomentje zich aandient  :D

 

Ik plaats toch nog even de video die bij de hint hoorde die ik in petto had, vind het zo mooi. Het heeft humor, wijsheid en is héél ontroerend, en dat allemaal in slechts enkele minuten....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, heel mooi fragment uit een prachtfilm. Ook met een geweldige cast. Spijtig dat Williams slechts één Oscar heeft binnengerijfd. Had er meer verdiend.

 

 

OK, we gaan even door met een nieuwe , op hoop van zegen , want het kan zijn dat deze al eens de revue heeft gepasseerd.

 

Hoe noemt de plaats midden op de foto , aangeduid met een geel huisje ? Waar gelegen en eigendom van wie ?

 

hint : enkele jaren terug gaven twee beroemdheden elkaar hier het ja woord.

 

 

post-37533-0-25961200-1408037143_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

enkele jaren terug gaven twee beroemdheden elkaar hier het ja woord.

 

De ene komt uit de filmwereld , de andere uit de muziekwereld.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : Europa

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag feestdag en mooie dag , dus even op stap in Noord Frankrijk. Geef nog even deze hint mee :

 

Bruid of Bruidegom ( laat ik aan jullie over ) was familie van :

 

 

post-37533-0-07215200-1408101089.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint : smakelijk

 

 

post-37533-0-29337800-1408134699.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat je een leuke middag hebt gehad Crazy Sat :)

 

Na de zoekopdracht " sänger verwandt an hellmuth karasek" kwam ik algauw de eerste naam tegen in deze zin " Wie etwa Hellmuth Karasek, der der Onkel des Sängers Thomas Mars ist ". Toen was de rest niet zo moeilijk meer ...

 

Hier dus :

 

The Palazzo Margherita is currently the property of Francis Ford Coppola. The Palazzo was the location for Sofia Coppola's wedding to Thomas Mars in August 2011. Het diner zal toen vast niet uit pizza Margherita hebben bestaan   :D

 

Thomas Mars is a French musician and the lead singer of the French alternative rock band Phoenix

.

Sofia Coppola was born in New York City, New York, the youngest child and only daughter of set decorator/artist Eleanor Coppola and director Francis Ford Coppola (The Godfather, Apocalypse Now). She is also granddaughter of the composer Carmine Coppola, sister of Roman Coppola and Gian-Carlo Coppola, niece of her father's siblings August Coppola and Talia Shire, and a cousin of Nicolas Cage, Jason Schwartzman, and Robert Schwartzman.

 

Een dame uit een zéér bekende familie dus. En waar kennen we Thomas Mars dan van ? Nou, bijvoorbeeld hiervan :

 

post-62319-0-77655000-1408174524.png

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles correct natuurlijk , de hints waren ook niet ontzettend moeilijk , moet ook eens kunnen hé.
Maar wat wil met een mooie dame en zo een bekende familie ( zeker haar vader ) , alhoewel haar palmares als regisseur en acteur er ook best mag wezen.
De groep Phoenix met Thomas Mars is wat minder bekend , maar er zitten toch enkele leuke songs in hun repertoire.
In plaats van pizza Margherita zullen er wel oesters en kaviaar op de tafel gestaan hebben. :D

Dus een volgende hint met een link naar de film : The Flight of the Phoenix , zal niet meer nodig zijn. Daarom terug aan jou voor een nieuwe opdracht.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...