Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


de eerste hints (mask + carnival ) moesten jullie natuurlijk richting "Maske Begrave" loodsen 

 

Juist die hints stuurden mij eerst volledig de verkeerde kant op, kwam bij een film terecht en heb werkelijk alle filmlocatie's daarvan bezocht  :D

Pas met de Rosa hint erbij zag ik dat ik fout zat... Ik ga niet zeggen welke film, kan het misschien nog wel eens gebruiken  ;)

 

Ok, dan nu een volgende, heb even in tweestrijd gestaan, maar dit gaat het dan worden :

 

Jullie gaan op zoek naar de geboorte- en de overlijdensplek van een bekend persoon. De Engelse Wiki-site kan dan het best daarvoor geraadpleegd worden, doch voor de juiste adressen moeten jullie nog wel even googelen. Uiteraard met de vragen Wie en Waar ?

post-62319-0-58675300-1408477839.png

post-62319-0-29197900-1408477863.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk aan deze persoon Truus.

 

Maurits Cornelis Escher

 

http://en.wikipedia.org/wiki/M._C._Escher

 

M. C. Escher, was a Dutch graphic artist. He is known for his often mathematically inspired woodcuts, lithographs, and mezzotints. These feature impossible constructions, explorations of infinity, architecture, and tessellations.

Plaats 1 :

Princessehof Ceramics Museum in Leeuwaarden

http://en.wikipedia.org/wiki/Princessehof_Ceramics_Museum

 M.C. Escher was born in the middle house in 1898.


Plaats 2 :

Rosa Spier Huis in Laren

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Spier_Huis

Bekende (ex-)bewoners :

Hetty Beck, actrice
Eva Besnyö, fotografe
Paul Biegel, schrijver
Kees Brusse, acteur
Cola Debrot, Antilliaans schrijver, dichter en politicus
Mathilde Blog, zangeres
H.P. Doebele, grafisch ontwerper en graficus
Maurits Cornelis Escher, graficus
Clara Eggink, dichteres en schrijfster
Eddy van der Enden, filmpionier
Henny Faassen-Karper, actrice
Enrico Hartsuyker, architect
Luzia Hartsuyker-Curjel, architecte
Heere Heeresma, schrijver en dichter
Margot Hudig-Heldring, beeldhouwster
Guus Hermus, acteur
John Kraaijkamp sr., acteur en komiek

enz.....................

post-37533-0-80061600-1408481512_thumb.jpg

post-37533-0-16414700-1408481522_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh , niet zo moeilijk hoor. Op je hint zie ik een lithografie . Als je gewoon even in google   "famous  lithographs netherlands" ingeeft , lijkt het mij eerder gemakkelijk. :)

Maar ja , ik geef toe , je moet soms geluk hebben met het intikken met de juiste zin in google.

 

Moet nog even een nieuwe verzinnen , hopelijk tot straks.....

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tja, er leiden meer wegen naar Rome hè   :) (blijf het knap vinden hoor...)

 

Ja , eerlijk gezegd , het was een mooie hint , erg toepasselijk. Maar zoals je zegt er leiden vele wegen naar Rome en met één weg en met een dosis geluk geraak je er ook.

 

 

 

 

Zo, vlug nog een volgende vóór het slapengaan....

 

Welke plaats zie je midden het plaatje en uiteraard waar ?

 

hint : het was een filmlocatie van een héél bekende film . Ben vrijgevig dus nog een doordenkertje om de nacht in te gaan.

 

 

 

 

post-37533-0-73040700-1408485878.jpg

post-37533-0-74710700-1408486057_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie goed hebben opgelet kwam het gisteren minutenlang op de buis.  ;)

Niet te zien, ik heb een flatscreen ...  :D

 

als jullie een sat4all pagina openen met daarop Youtube links, beginnen dan bij jullie ook alle Youtube video's zomaar spontaan af te spelen 

 

Truus, niet bij mij Chrome, Windows 7 )

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, die weg naar Rome voert ons langs kerken en kapellen zoals deze : 

uit wiki:

Rosslyn Chapel, ook wel de Collegiate Chapel of Saint Matthew genoemd, is een vijftiende-eeuwse stift, gelegen inRoslin, zo'n tien kilometer ten zuiden van Edinburgh in de Schotse regio Midlothian. De reformatie in 1560 maakte een einde aan het religieuze gebruik van de kapel. Sinds de tweede helft van de achttiende eeuw vinden er zondagse kerkdiensten van de Scottish Episcopal Church plaats.

en ook nog dit:

Rosslyn Chapel is door velen geassocieerd met de Orde van de tempeliers en/of de vrijmetselarij. De kapel wordt soms genoemd als een mogelijke locatie van de Heilige Graal. In fictie is dit bijvoorbeeld uitgewerkt in het boek De Da Vinci Code.

Hier dus : http://goo.gl/maps/9LVG1

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig Gene !!!

 

Weet niet of Tom Hanks naar Rome is geweest , maar zeker in Londen en Parijs. Wat een indrukwekkende lijst van filmlocaties. Heel mooi boek en zeker ook de film , Deze laatste heb je waarschijnlijk in de bioscoop gezien of op je "flatscreen" , wist trouwens niet dat de mensen in de stille Kempen reeds zo gemoderniseerd waren , daarom mijn excuses... :D

 

Maar héél mooi dat je deze kapel hebt gevonden.

Een geluk voor jou dat die man ( of vrouw ) nog vlug een nachtelijke  "on line" overschrijving moest uitvoeren en hij bezig was met het intikken van zijn "pin code" . Heb nog vlug even mijn bankrekening gecheckt en er is niets veranderd aan mijn saldo , gelukkig ! :grin:

 

Ok . Start the engine , en aan jou de eer om ons een nieuwe aan te bieden....

 

 

PS.: Bij mij ook geen problemen Truus , ik maak gebruik van de laatste Mozilla Firefox en Win 7.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank je voor jullie reactie's. Werkt bij mij vandaag ook ineens weer normaal. Gelukkig maar, want was wel vervelend. Géén idee waardoor dat kwam. Maar ja, ik kan zelfs de mensen bij de Albert Heijn voor een raadsel stellen, door met mijn zelfscan-apparaat het zo voor elkaar te krijgen dat ik de boodschappen van een andere klant sta af te rekenen... Ja, je bent bijzonder of niet hè   :D

 

Zal nu ook eens op zoek naar die wegenkaart naar Rome, zie dat Gene die ook al heeft.... knap gevonden hoor btw

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

door met mijn zelfscan-apparaat het zo voor elkaar te krijgen dat ik de boodschappen van een andere klant sta af te rekenen...

 

En als je erin slaagt om je eigen boodschappen op de loopband te zetten en met het zelfscan-apparaat op een andere klant af te rekenen...... Handig toch. :D

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...