Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


@ Gene,

 

Een heel mooi verhaal wat je verteld over "spot the pigeon" maar helaas moet ik het vaut rekenen, want het stadium klopt niet, en is ook niet verbouwd het ziet er nog steeds hetzelfde uit.

 

De rest van het verhaal klopt wel natuurlijk, maar zelfs de clip van Phil Collins is niet te vinden, om het een en ander te controleren.

 

Dus zoek maar rustig door naar het stadium, ik moet toegeven ik ben er vele uren naar op zoek geweest, dus ga rustig door.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hint :

De vorige drie hints bevatten elk één element dat gelinkt kan worden aan het album of de groep die we zoeken , al moet ik bekennen dat de eerste hint echt wel een doordenkertje is : het heeft dus zeker niets te maken met de Rolling Stones...maar wel met... Windows :confused: .

 

Oh ja : de afstand-hint : zeg maar 1100 km van Parijs.

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slane Castle

 

 

Celtic Woman filmed their second DVD at Slane Castle in August 2006, and U2 filmed the DVD U2 Go Home: Live From Slane Castle in 2001 but the DVD was released in 2003. They also recorded their 1984 album, The Unforgettable Fire, there while taking up residence for a time. The Red Hot Chili Peppers filmed the DVD Live at Slane Castle in 2003.

 

 

 

http://en.wikipedia....ki/Slane_Castle

post-37533-0-31481500-1352821455_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is er ook zo ééntje : waar is dit , welke groep ging hier wonen voor een albumopname , en ... hoe waren ze gekleed ???

 

Plaats is goed , maar welke band link je aan de hints, en hoe zat dat nu met die kledij ???

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats is goed , maar welke band link je aan de hints, en hoe zat dat nu met die kledij ???

 

Moet even passen Gene , ben in de omgeving van Antwerpen en ik vertrek binnen een halfuurtje. Zal dus laat worden. Moest er iemand het antwoord weten , geen probleem.

 

Mag die voor mij dan ook een nieuwe plaatsen . :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crazy Sat : je hebt de juiste plaats gevonden , dus volgende opdracht is voor jou .

Ik zal even de hints verklaren :

1) Start me up : Windows 95 : het opstartdeuntje van W95 was gemaakt door Eno ,

2) James May vloog voor Top Gear in een U2 spionagevliegtuig ,

3) Fire : was een link naar de titel van het album : The Unforgettable Fire

4) Hoorapparaten : de merken bestaan echt , maar het merk Bonavox was de aanleiding om Bono zijn bijnaam te geven

 

Eno produceerde het U2 album The Unforgettable Fire en er is deze merkwaardige opmerking over de kledij tijdens de opname :

They chose the castle's Gothic ballroom, which was specifically built for music with a 30-foot high domed ceiling, and it provided a relaxed and experimental atmosphere It proved so relaxed, that one day, the band went so far as to record naked. "We got into gaffer art", commented Bono.

 

Nu hoop ik maar dat de uitdrukking "to record naked " niet iets anders betekent dan wat er staat .

Het was me wel een verrassing te vernemen dat Eno het opstartdeuntje (7 sec.) van Windows 95 gecomponeerd had . Hierbij nog eens het origineel.

 

Crazy Sat : nu is het weer jouw beurt .

We zoeken ondertussen nog naar het stadion van Don .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

We zoeken ondertussen nog naar het stadion van Don .

 

Het is raar op alle fansites van Genesis wordt nergens over dit stadion gesproken, ook op op de hoes zelf van deze 17" plaat zijn geen gegevens te vinden, van welk stadion voor deze foto werd gebruikt . Kijk maar eens goed naar de voorkant vandeze plaat, misschien gaat je dan een lampje branden

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas rond middernacht terug. Dus nog even doornemen. :)

 

Ik was deze namiddag bij een goeie vriend en samen konden we eerlijk gezegd niets van die hints maken Gene. Toen kwamen we plotseling op het idee om even "lyrics with windows in it" in google te plaatsen. Op de eerste plaats komt dan "Window in the Skies" van U2. Als je dan kijkt in de discography van U2 kom je al vlug bij "The Unforgettable Fire" en daar staat bij : recorded in Slane Castle. Vanaf dan had ik het gevoel dat het dit album most zijn.

 

Heb even je hints overlopen en die waren heus niet gemakkelijk hoor.

 

@ Don ,

 

Naar dat stadion toe , meen ik daar het vroegere wemley stadion niet in te zien ? Is gewoon even een gok.

 

_______________________________________________________________________________________________________

 

Voor een volgende : een eiland

Historisch is hier wel wat van te zeggen maar vooral op een plaats op dit eiland werd een album opgenomen , zomaar in de natuurlijke omgeving.

 

Graag naam eiland en wie nam hier een album op ?

 

En nu naar bed. :sleep:

 

 

post-37533-0-11144200-1352853452_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een hint naar de plaats van de opgave toe :

 

@ Don , idd. is niet Wembley. Maar heb een foto in heel hoge resolutie gevonden en op een reclamebord van de tribune staat , "Ford Stockport" . Dit is een jarenlange autoverkoper in Stockport een voorstad van Manchester. Heb ook even oude foto's bekeken van het stadion van Manchetser United , dus "Old Trafford" en alles klopt met de art work cover van het album , zelfs de oude metalen verlichtingsmast . Maar vooraleer verder te bouwen.....

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...