Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Tja , nu zie ik Sebastian : het staat in mijn eigen antwoord :crazy: , komt door het copy/paste zonder echt te lezen wat er staat .

Gisteren kwam ik trouwens twee keer bij Bonnie Raitt uit en toch niet gezien dat er ergens stond dat de opname op dat eiland gebeurd was . Stom hé .

En nu bracht de hint Tex Mex me bij de juiste plaats , terwijl de andere hints eigenlijk veel duidelijker waren , zo zie je maar ...

 

Ik zal nog eens een poging doen om Crazy Sat te laten zweten :grin: :

De gekende formule : plaats , albumcover , uitvoerder .

Mogelijk al eens aan bod geweest , maar ik vraag wel een "sluitend" bewijs .

ps : het gaat wel degelijk om de groene pijl .

post-41082-0-38217800-1353019411_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 Gramercy Park West, New York City, New York ( zie plaatje één )

 

Album:

 

Highway 61 Revisited - Bob Dylan (1965)

 

http://en.wikipedia....ay_61_Revisited

 

The cover photograph was taken by photographer Daniel Kramer several weeks before the recording sessions. Kramer captured Dylan sitting on the stoop of the apartment of his manager, Albert Grossman, located in Gramercy Park, New York, placing Dylan's friend Bob Neuwirth behind Dylan "to give it extra color". Dylan wears a Triumph motorcycle T-shirt under a blue and purple silk shirt, holding his Ray-Ban sunglasses in his right hand.Photographer Kramer commented in 2010 on Dylan's expression, "He's hostile, or it's a hostile moodiness. He's almost challenging me or you or whoever's looking at it: 'What are you gonna do about it, buster?'.

 

Location: Front steps of 4 Gramercy Park West, New York City. ( zie plaatje twee )

 

 

Dylan named the album after one of the great North American arteries, which connected his birthplace in Minnesota to southern cities famed for their musical heritage, including St. Louis, Memphis, and New Orleans.

 

Ik dacht dat plaatje twee kan gelden als bewijs ( groene pijl ). :)

post-37533-0-00980600-1353028975_thumb.gif

post-37533-0-69234700-1353028979_thumb.gif

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , weer niet gelukt dus : antwoord is correct . Ik had een beetje gehoopt dat het wat moeilijker zou zijn omdat wiki niet het huisnummer vermeldt , daarvoor moet je inderdaad naar deze blog : http://www.popspotsn...way61revisited/

En ik had nog zo mijn best gedaan om alle gele taxi's weg te snijden ...

 

Ik zoek tegen beter weten in toch weer naar een nog onbekend albumcover .... ;)

 

De hints :

 

1) The Crossroads", where Robert Johnson supposedly sold his soul to the Devil in exchange for mastery of the blues, according to the legend. It is the intersection of U.S. Routes 61 and 49, at Clarksdale, Mississippi, United States. http://en.wikipedia....i/U.S._Route_61 ,

2)On September 26, 1937, Smith was critically injured in a car accident while traveling along U.S. Route 61 between Memphis, Tennessee, and Clarksdale, Mississippi. http://en.wikipedia....ki/Bessie_Smith

De overige hints zullen wel duidelijk zijn .

 

Crazy Sat : jij mag weer verder .

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, die gele wagentjes zijn een probleem voor deze stad , laat ons zeggen voor de opmaak van een plaatje. ;)

 

Moet eerlijk toegeven dat ik me die plaats herrinerde maar niet direct kon vinden , maar pas bij de hint van "Just like Tom thumb's blues" mijn dollar echt viel ( een nummer die op het album staat ). Hele leuke LP trouwens.

 

Denk dat er nu velen met diverse blog's zitten van album covers in NY. :grin:

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

Een volgende is een prachtig optrekje.

 

Het was ooit jarenlang het eigendom van een zeer bekende filmster. Deze filmster bewoonde ook vele jaren dit optrekje zelf.

 

En uiteraard..... hier werd ook een album van een zeer bekende groep ogenomen.

 

Dus de gewone vragen.

post-37533-0-22444900-1353060261_thumb.gif

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint :

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is raar zeg, ik start de boel net op en de eerste zoekopdracht is gelijk raak... ik sta er zelf van te kijken...

 

http://goo.gl/maps/LTnia

 

http://en.wikipedia....ine's_Court

 

The English band The Cure recorded their album Wild Mood Swings there in 1996; and the rock band Radiohead recorded most of their 1997 album OK Computer there.

 

In 1984, actress Jane Seymour bought the house with her then husband David Flynn

 

En Jane Seymour speelde natuurlijk in de film Dear Prudence.

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook juist thuisgekomen en al mijn hints zijn naar de vaantjes Truus. :cry:

 

Maar heel knap hoor ! Volledig correct. Alles kun je natuurlijk in die wiki link terugvinden.

 

Jane Seymour was ook één van de bondmeisjes , remember "Live and Let Die".

 

Wat ik nog wou meegeven, Jane Seymour heeft Nederlandse roots. Haar moeder was een Nederlandse en in haar jeugdjaren kwam ze ieder jaar op vakantie in Vught en Den Bosch bij haar oma.

 

http://www.bosscheba...ingen&Itemid=41

 

Uiteraard aan jou de eer...

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jane Seymour was ook één van de bondmeisjes , remember "Live and Let Die".

 

 

Yep, ik weet het. Volgens mijn man één van de beste Bond-films, maar dat kan natuurlijk ook zijn

juist omdat Jane Seymour daar in speelt ;)

 

Tja, niet zo handig van mij, ik heb nu geen opdracht klaar..

Als iemand anders wel ééntje klaar heeft liggen, dan ga gerust je gang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus , je was me net voor met je antwoord , dus ik neem dan maar de handschoen op voor het volgende plaatje .

En het is er ééntje "buiten categorie" :

Wat kan je vinden , vlak onder de groene pijl ?

post-41082-0-41615300-1353084798_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...