Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Ja, wel héél toevallig. Ach, het blijft toch het land van de onbegrensde mogelijkheden hè?

 

Nog bedankt trouwens voor het plaatsen van de opdracht ~~~ ook al was 'ie wel wat luguber :P

 

Ja hoor, zo gauw ben ik niet van slag :D

Iets heel anders nu:

2 plaatsen, de één in België en de ander in Nederland. Dit jaar hebben ze iets gemeen, maar wat?

post-62319-0-04890000-1353095176_thumb.png

post-62319-0-57848700-1353095194_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gaat er geen belletje rinkelen maar een hele stoomfluit ...toeteren :D

 

Het is voor ons in Belgie niet moeilijk om iets aan het water te vinden , zolang we maar niet in Nederland moeten gaan zoeken : jullie hebben echt wel heel veel water hé .

De oplossing : De Goed-heilige Man , oftewel : St. Nicolaas : intrede in Antwerpen en Roermond ( waarom daar eigenlijk , met al die zeehavens in Nederland ? )

Plaatje 1 : http://goo.gl/maps/89l05

Plaatje 2 : http://goo.gl/maps/wOCLS

 

Krijg ik nu wat lekkers ???

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Truus , ik ga er maar vanuit dat jij het wel zal goedvinden als ik de volgende opdracht al plaats - ben morgenvoormiddag niet thuis .

Twee plaatjes : geen begin en eind , maar tweemaal eind .

Vraag : waar , welke personen en wat verbindt hen ???

Het is niet de gemakkelijkste opgave , dus zoeken maar .

post-41082-0-48825500-1353111525_thumb.jpg

post-41082-0-88688400-1353111536_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gene, het klopt uiteraard helemaal. Uiteraard weer iets voor mij om een opdracht te plaatsen, waar je amper hints bij kunt bedenken zonder al te veel weg te geven..

Ik zal alleen de eerste hint uitleggen, de rest is vast wel duidelijk :

Deze moderne vorm van het sinterklaasfeest komt waarschijnlijk voort uit het prentenboekje Sint Nicolaas en zijn knecht (1850) van de onderwijzer Jan Schenkman

 

Volgens mij heb ik gelezen dat de Sint in België elk jaar in Antwerpen aankomt, in Nederland daarentegen is dat elk jaar weer in een andere plaats.

En dit jaar dus in Roermond.

 

Ja hoor, jij hebt wel wat lekkers verdient :

post-62319-0-25672500-1353111193_thumb.jpg

 

En nu mag jij weer verder..

 

Ah, ik zie dat je al een nieuwe hebt geplaatst, helemaal goed ;)

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan er aan beginnen :

we zoeken twee personen die overleden zijn , niets met elkaar te maken hebben , toch is er een link tussen beiden , en we vinden hun namen terug in de literatuur .

Laten we het eens hebben over de persoon van het eerste plaatje :

We kennen allemaal de Wet van Murphy en weten meestal ook wel wat het Peterprincipe is . Deze man heeft ook een "wet" , die naar hem genoemd is en die betrekking heeft op het besturen van een organisatie , meer nog , op het besturen van een land , rijk ... zeg maar : openbaar bestuur .

Deze wet kun je alsvolgt voorstellen :

post-41082-0-17607700-1353152862_thumb.gif

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen paniek Gene , gewoon om te melden dat Sinterklaas is aangekomen in Antwerpen , nu nog wachten op Roermond. :D

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/328174-sinterklaas-in-antwerpen/

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oef ... , toen ik het overzichtscherm zag met jouw avatar dacht ik : dit kan toch niet waar zijn ...

Maar wat is dat met de intrede in IJmuiden ? Doet een beetje denken aan mijn vorige opdracht .

Hopelijk heeft de Sint ook voor jouw wat lekkers bij :D

 

maar verder met het echte werk:

De man van het tweede plaatje is eveneens geboren in UK , stond bekend als schrijver-humorist , behoorde tot de hogere sociale klasse en werd geacht een (belangrijke) rol te spelen bij HSBC-bank . Maar , in zijn eigen woorden "leerde niets van het bankieren" en begon te schrijven .

Een aantal van zijn boeken gingen over " een man en zijn trouwe bediende " , waarbij de bediende meer de fouten van zijn baas moest corrigeren dan omgekeerd . Van dit laatste plaats ik een foto in bijlage uit een ITV-serie van de jaren '90 , met minsten één bekend gezicht .

Door problemen tijdens WO2 , met verwijten van collaborisme , verhuisde hij naar de US . Later ontving hij alsnog een koninklijke erkenning in de UK , maar hij is nooit terug in zijn geboorteland geweest .

post-41082-0-55515100-1353167478_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...